Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μηδενικό ενδιαφέρον για ελληνικές μαρίνες

Ενώ μέσα στον Ιούνιο εκπνεύει η προθεσμία, αν δε δοθεί νέα παράταση, για υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τις μαρίνες Αλίμου, Χίου και Πύλου, στο ΤΑΙΠΕΔ ψάχνουν τους υποψήφιους επενδυτές. Οι περισσότεροι έχουν αποσυρθεί.

Μηδενικό ενδιαφέρον για ελληνικές μαρίνες

Μία ντουζίνα επενδυτές είχαν εμφανιστεί στα μέσα του 2013 στους διαγωνισμούς για την πολυετή παραχώρηση σειράς τουριστικών λιμένων και συγκεκριμένα της μαρίνας Αλίμου (μαζί με τα καταφύγια σκαφών σε Υδρα, Πόρο και Νέα Επίδαυρου), της μαρίνας Πύλου και της μαρίνας Χίου.

Δύο χρόνια μετά, στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) ψάχνουν τους επενδυτές καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ουδείς ενδιαφέρεται πλέον για τις μαρίνες Χίου και Πύλου, ενώ μόνο ένας ενδιαφερόμενος έχει μείνει για τη μαρίνα Αλίμου. 

Από τις 11 ισχυρές κοινοπραξίες που είχαν ανακοινωθεί πανηγυρικά από την τότε διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως μόνο ένα σχήμα, η κοινοπραξία της τουρκικής Dogus με την Lamda Development του ομίλου Λάτση, εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για τη μαρίνα Αλίμου.

Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που ελέγχει και τη γειτονική μαρίνα Φλοίσβου. Όλα θα κριθούν, πάντως, αν δε δοθεί νέα παράταση, παρά τα τέλη Ιουνίου οπότε και εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.

Η …εξαφάνιση των επενδυτών έγινε αφότου ο τέως πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς είχε ανακοινώσει την κατασκευή και λειτουργία 200 (!) μαρινών στη χώρα. Ενας από τους κύριους λόγους είναι η πολυετής καθυστέρηση στην προώθηση ρύθμισης για να περιοριστούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες σκαφών που ελλιμενίζονται στις ελληνικές μαρίνες. Αρνητικά συμβάλλει και η σημερινή αναστάτωση γύρω από τη φορολογική μεταχείριση των πολυτελών σκαφών και τα σχέδια για επιβαρύνσεις στον τουρισμό, όπως το «τέλος διανυκτέρευσης».

Πάντως στις 4 Ιουλίου 2013 το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακοινώσει πως 11 επιχειρηματικά σχήματα περνούν στη δεύτερη, τελική, φάση του διαγωνισμού για τη μαρίνα Αλίμου (και τα μικρά καταφύγια του Σαρωνικού). Εκτός από το σχήμα της Dogus με την Lamda Development, είχαν ενδιαφερθεί οι Κάσος Α.Ε., Azimut – Benetti SpA, Global Liman Isltemeleri A.S., ΑΤΕΣΕ ΑΕ, J&P ΑΒΑΞ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Envitec ΑΕ, Archirodon Group NV – Α1 Yacht Trading Consortium ΑΕ – Στήριξις Τεχνική ΑΕ, και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ – Cosmos Yachting ΑΕ.

Ακολούθησαν οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες Χίου και Πύλου για τις οποίες ενδιαφέρθηκαν αρχικά σχεδόν τα ίδια επιχειρηματικά σχήματα. Τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακοινώσει πως «μέσα στο 2013 αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τους τουριστικούς λιμένες Αργοστολίου (luxury marina), του Λαυρίου (mega yacht marina) και της Αρετσού Καλαμαριάς». Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί ουδέποτε προκηρύχθηκαν. Στα τέλη Νοεμβρίου είχαν προεπιλεγεί έξι επενδυτικά σχήματα για τη μαρίνα Χίου, αλλά μέχρι σήμερα εκκρεμεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Η προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε παρουσιάσει σχέδιο για σταδιακή παραχώρηση 46 τουριστικών λιμένων.

Τότε είχε ανακοινωθεί πως με βάση σχετικές μελέτες στην Ισπανία, για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών αναψυχής σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε συμπληρωματικούς κλάδους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v