Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καλή περίοδος για τις αλυσίδες ένδυσης

Σε τροχιά ανάπτυξης που αναμένεται να ευνοήσει την τρέχουσα χρήση βρίσκονται οι εγχώριες εταιρείες ένδυσης, παρά την ενίσχυση του ανταγωνισμού από διεθνείς ομίλους. Σε κάθε περίπτωση οι τάσεις φαίνεται να ευνοούν τα μεγάλα πολυκαταστήματα. Τι σχεδιάζουν οι Ridenco, Sprider, Fashion Box, Elmec Sport, Βάρδας και ΕΛΒΕ.

Καλή περίοδος για τις αλυσίδες ένδυσης
της Πέννυς Κούτρα

Αναπτυξιακή πορεία που εκτιμάται ότι θα ευνοήσει το σύνολο της χρήσης του 2007 διαγράφουν οι εγχώριες εταιρείες ένδυσης, οι οποίες, παρά την ένταση του ανταγωνισμού από τους εδραιωμένους αλλά και τους νέους πολυεθνικούς ομίλους ένδυσης (όμιλος Inditex και Η&Μ), έχουν κατορθώσει αφενός να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους και αφετέρου να διευρύνουν τόσο τα μεγέθη τους όσο και την παρουσία τους εντός και εκτός Ελλάδας.

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται εξάλλου θετική από παράγοντες της αγοράς ένδυσης, καθώς πέραν της επιχειρηματικής δυναμικής κάθε αλυσίδας και των επεκτάσεών της, η συγκυρία του Πάσχα, το οποίο φέτος εορτάστηκε νωρίς, ευνόησε τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, προωθώντας ένα σημαντικό τμήμα της κατανάλωσης στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Παράλληλα, ο πρώιμα ζεστός καιρός ευνόησε την πώληση ενδυμάτων και αξεσουάρ του όψιμου καλοκαιριού ενώ, τέλος, η θεσμοθετημένη περίοδος εκπτώσεων σε προκαθορισμένο χρόνο, χωρίς τη σύγχυση του παρελθόντος, εκτιμάται ότι θα ευνοήσει τις πωλήσεις και του τρίτου τριμήνου του 2007.

Σε κάθε περίπτωση, η τάση υπέρ των οργανωμένων αλυσίδων ή των οργανωμένων λιανικών concepts, όπως τα πολυκαταστήματα, συνεχίζει να ενισχύεται συμπιέζοντας περαιτέρω την παρουσία των μικρών και μεμονωμένων επιχειρήσεων ένδυσης.

Κερδίζουν έδαφος τα πολυκαταστήματα

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΥΕ, ο κλάδος των πολυκαταστημάτων αναπτύσσεται με μεγαλύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι το σύνολο της εγχώριας αγοράς ένδυσης και υπόδησης. Ήδη, στο τετράμηνο της χρήσης του 2007, η εταιρεία Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία διαχειρίζεται το ομώνυμο πολυκατάστημα, παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 30%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησής του, στην τρέχουσα χρήση το πολυκατάστημα αναμένεται να παρουσιάσει πωλήσεις 90 εκατ. ευρώ έναντι 76 εκατ. ευρώ που εμφάνισε το 2006.

Η θετική απόδοση των πολυκαταστημάτων αποτελεί εξάλλου για τις υπόλοιπες εταιρείες ένδυσης, πέρα από οικονομική λύση παρουσίας σε κεντρικές αγορές μέσω των shops in a shop, και μια επενδυτική ευκαιρία.

Μετά τη θετική πορεία του Attica, οι μέτοχοι-εταιρείες ένδυσης σπεύδουν να τοποθετηθούν μετοχικά και στην υπό σύσταση LandMark, η οποία θα διαχειριστεί νέο πολυκατάστημα στο υπό κατασκευή εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο ΙBC.

Ήδη η Ridenco έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της στο νέο σχήμα, ενώ ταυτόχρονα προχωρά στην ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας. Πέρα από την αναδιάρθρωση του δικτύου της στην Ιταλία, η Ridenco, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας εγγραφής της θυγατρικής στην Κύπρο, προετοιμάζει εντός της επόμενης τριετίας τη δημιουργία 16 νέων καταστημάτων στη Ρουμανία και 3 καταστημάτων στην Κύπρο.

Στο α΄ τρίμηνο της χρήσης, σε επίπεδο ομίλου, η κερδοφορία διπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε στις 536 χιλιάδες ευρώ από 208 χιλιάδες ευρώ το περυσινό α΄ τρίμηνο.

Σημαντική ανάπτυξη στη χρήση του 2007 εμφανίζει και η εταιρεία Sprider, η οποία έχει δημιουργήσει πιλοτική θέση σε FYROM, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο, ενώ συνεχίζει την εγχώρια ανάπτυξη του δικτύου της.

Η στόχευση του ομίλου Sprider στρέφεται στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων στη ΝΑ. Ευρώπη, με στόχο μάλιστα έως το 2011 να αριθμεί 25 καταστήματα σε Ρουμανία, Βουλγαρία, FYROM.

Πέραν μάλιστα των συγκεκριμένων αγορών, η εταιρεία μεσοπρόθεσμα εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης σε Κύπρο, Αλβανία και Ουκρανία, καθώς και τη δημιουργία κέντρου logistics στο εξωτερικό για την κάλυψη των αναγκών εφοδιασμού της υπό ανάπτυξη αλυσίδας της.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησής της, το 2007 οι πωλήσεις θα ανέλθουν στα 112 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 23,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 11 εκατ. ευρώ (πλέον 12,5 εκατ. ευρώ από πωλήσεις ακινήτων).

Με διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης κινήθηκαν στο α΄ τρίμηνο της χρήσης του 2007 και οι πωλήσεις της Fashion Box Hellas, η διοίκηση της οποίας για το σύνολο χρήσης 2007 εκτιμά ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις θα ανέλθουν σε 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 16,2% σε σχέση με τη χρήση 2006.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αναμένεται να ανέλθουν στα 2,94 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7%, ενώ τέλος τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο 1,03 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,3% σε σχέση με τη χρήση 2006.

Θετικές εκτιμήσεις για την πορεία των πωλήσεών της διατυπώνει και η Elmec Sport, η οποία βαθμηδόν υποκαθιστά τις πωλήσεις της Nike και βελτιώνει το περιθώριο κέρδους της ενσωματώνοντας τη δραστηριότητα διανομής των αθλητικών προϊόντων Converse.

Για το 2007 ο όμιλος προβλέπει αύξηση τζίρου στα 210 εκατ. ευρώ και κερδών EBITDA στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα προχωρά σε νέες επενδύσεις, όπως τη δημιουργία πολυκαταστήματος στη Ρουμανία, τη συμμετοχή με 35% στο νέο πολυκατάστημα στο IBC, καθώς και στην ολοκλήρωση ανακαίνισης του Μινιόν.

Επέκταση στο εξωτερικό αλλά και στην ελληνική αγορά, επιλεκτικά σε εμπορικά κέντρα και σε πολυκαταστήματα, σχεδιάζει για την προσεχή τριετία η διοίκηση της Βάρδας.

Σύμφωνα με το πλάνο επέκτασης, στο δίκτυο θα προστεθούν 10 νέα καταστήματα, ενώ οι αγορές ενδιαφέροντος είναι η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει την αναδιάρθρωση του δικτύου στοχεύοντας στην εξαγορά και των υπόλοιπων franchise καταστημάτων στα Χανιά, στου Ζωγράφου και στο Περιστέρι.

H εταιρεία, έπειτα από ένα εντυπωσιακό α΄ τρίμηνο σε τζίρο και κέρδη, εκτιμά ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης των κερδών της θα ξεπεράσουν το 10% στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης.

Αύξηση μεγεθών αναμένει και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων, η οποία για το σύνολο της χρήσης κάνει λόγο για αύξηση πωλήσεων κατά 8% στην εσωτερική αγορά, αναμένοντας ωστόσο οφέλη από τις εξαγωγές της (ήδη καλύπτουν το 50% του κύκλου εργασιών της) με το άνοιγμά της σε Ιταλία και Ισπανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v