Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ηλεκτρικές συσκευές: Ο καύσωνας φούντωσε τα κέρδη

Σημαντική αύξηση πωλήσεων κλιματιστικών κατά 132% σημειώθηκε τον Ιούνιο του 2007 στην εγχώρια αγορά καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν 119.000 κλιματιστικά, δηλαδή 67.700 μονάδες περισσότερες από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Πώς οργανώνονται η Ηλεκτρονική Αθηνών και ο Κωτσόβολος.

Ηλεκτρικές συσκευές: Ο καύσωνας φούντωσε τα κέρδη
Θεαματική αύξηση πωλήσεων κλιματιστικών κατά 132% σημειώθηκε τον Ιούνιο του 2007 στην εγχώρια αγορά σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2006, σύμφωνα με στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας GfK Hellas, γεγονός που έπιασε εξαπίνης αφενός τις εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρικών, αρκετές εκ των οποίων εξάντλησαν το υφιστάμενο στοκ εμπορευμάτων τους, αφετέρου τη ΔΕΗ, η οποία εν μέσω δεύτερου κύματος καύσωνα κάνει εκκλήσεις για μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Hellas, τον Ιούνιο μόνο πουλήθηκαν 119.000 κλιματιστικά, δηλαδή 67.700 μονάδες περισσότερες από το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σε σχέση με τον Μάιο του 2007, οι πωλήσεις κλιματιστικών σημείωσαν αύξηση κατά 170,5% τον φετινό Ιούνιο, όπου οι καταναλωτές αγόρασαν σχεδόν 44.000 μονάδες, γεγονός που ωστόσο από παράγοντες της αγοράς κρίνεται συγκυριακό καθώς ούτως ή άλλως παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση κλιματιστικών τους θερινούς μήνες.

Πάντως, η εξαμηνιαία άνοδος των πωλήσεων θεωρείται επίσης ρεκόρ αφού το α΄ εξάμηνο του 2006 πουλήθηκαν 110.550 μονάδες, ενώ την ίδια περίοδο φέτος 204.000, σημειώνοντας αύξηση κατά 84%.

Η παραπάνω εξέλιξη, πέραν της επιβάρυνσης στο εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης, αναμένεται να αποδώσει σημαντικά οφέλη στις εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρικών, οι οποίες ήδη από τους πρώτους μήνες του έτους εμφάνισαν σημαντική αύξηση μεγεθών.

Αναλυτικότερα, η Ηλεκτρονική Αθηνών, για την τρέχουσα χρήση η οποία έληξε στις 30 Ιουνίου, αναθεώρησε τις προβλέψεις της, εκτιμώντας ότι τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας θα διαμορφωθούν σε 7 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να διαμορφωθούν υψηλότερα των 176 εκατ. ευρώ από 168 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) πιστεύεται ότι θα φτάσουν πάνω από 14,6 εκατ. ευρώ, εν συγκρίσει με τα 14,2 εκατ. ευρώ της αρχικής πρόβλεψης.

Αύξηση πωλήσεων παρουσίασε τόσο στο σύνολο της οικονομικής της χρήσης όσο και στο β΄ εξάμηνο αυτής (έως τις 28 Απριλίου 2007) και η αλυσίδα Κωτσόβολος, η οποία ανακοίνωσε τα μεγέθη της μαζί με τον μητρικό όμιλο DSGI.

Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις στο διάστημα 52 εβδομάδων σημείωσαν άνοδο κατά 17% με τις πωλήσεις ισοδύναμου αριθμού καταστημάτων να αυξάνονται κατά 7%, οδηγούμενες από τη σημαντική απόδοση του μοντέλου δημιουργίας καταστημάτων Mega Κωτσόβολος.

Στο διάστημα 24 εβδομάδων η αύξηση πωλήσεων ανήλθε στο 14% (5% για τα ισοδύναμα καταστήματα). Το μικτό περιθώριο κέρδους για τον Κωτσόβολο διατηρήθηκε στο ίδιο επίπεδο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

--- Επεκτάσεις εντός και εκτός συνόρων

Πέρα από τη συγκυριακή ενίσχυση των μεγεθών, οι εγχώριες αλυσίδες οργανώνονται και επεκτείνονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Ειδικότερα, η Ηλεκτρονική Αθηνών επιδιώκει ενίσχυση της παρουσίας της και των μεριδίων που κατέχει στην ελληνική αγορά αλλά και δημιουργία θέσεων στη ΝΑ. Ευρώπη.

Η εταιρεία αριθμεί σήμερα 53 καταστήματα και διαθέτει μερίδιο 12% στην εσωτερική αγορά και 6% στην κυπριακή όπου απέκτησε την πρώτη και παλαιότερη θυγατρική της. Ο στόχος της ωστόσο για την προσεχή τριετία είναι η αύξηση του μεριδίου στο 18% της εγχώριας αγοράς αλλά και η σταδιακή ανάπτυξή της στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης.

Ήδη, εντός της χρήσης 2006 - 2007 προχώρησε στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου της Σαραφίδης, η οποία εκτιμάται ότι θα ωθήσει το μερίδιο αγοράς της Ηλεκτρονικής Αθηνών στο 15% στην εγχώρια αγορά.

Σημειώνεται, ότι η εξαγορασθείσα δραστηριοποιείται στη Β. Ελλάδα, με 9 σημεία πώλησης συμπεριλαμβανομένου ενός Megastore και είναι η τέταρτη σε μέγεθος αλυσίδα ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στην Ελλάδα με μερίδια αγοράς που κυμαίνονται μεταξύ του 2,5% και 3%.

Παράλληλα, η Ηλεκτρονική Αθηνών προχώρησε στην ίδρυση της σερβικής θυγατρικής της, η οποία ελέγχει προς το παρόν ένα κατάστημα στο Βελιγράδι, ενώ μέχρι τη λήξη του ημερολογιακού έτους 2007 αναμένεται να δημιουργήσει και το δεύτερο στην τοπική αγορά.

Στο στόχαστρο των κινήσεων προς διεύρυνσή της τίθενται τόσο οι αγορές της Αλβανίας και της Βουλγαρία όσο και της Ρουμανία σε μεσοπρόθεσμη βάση, ενώ η σημαντική οικονομική ρευστότητα που διατηρεί της επιτρέπει να ελιχθεί άμεσα σε περιπτώσεις νέων επενδύσεων αλλά και εξαγορών.

Σε ό,τι αφορά την προσεχή χρήση του 2007 - 2008, ο όμιλος αναμένει πωλήσεις ύψους 205 εκατ. ευρώ, ποσό που ενδέχεται να αγγίξει τα 245 εκατ. ευρώ εφόσον ληφθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και όταν ενοποιήσει την προσφάτως εξαγορασθείσα Σαραφίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κέρδη EBITDA στην προσεχή χρήση θα αγγίξουν τα 15,5 εκατ. ευρώ (17 εκατ. ευρώ μαζί με τη Σαραφίδης), ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 8 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, ο όμιλος Κωτσόβολου προχωρά στη δημιουργία νέων υπερκαταστημάτων, στην αύξηση των συνεργασιών franchise, στη δημιουργία νέας αλυσίδας με την επωνυμία Electroworld, ενώ η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Dixon’s προαλείφεται να αναλάβει την ανάπτυξη του βρετανικού ομίλου στα Βαλκάνια.

Ήδη στελέχη της ελληνικής θυγατρικής μεταφέρουν τεχνογνωσία και παρακολουθούν την εξέλιξη της θυγατρικής της Dixon’s στην Τουρκία (η οποία είναι αλυσίδα όπου η Dixon’s απέκτησε συμμετοχή, όπως παλαιότερα είχε κάνει με την Κωτσόβολος), χωρίς ωστόσο μετοχικό έλεγχο ή οικονομική σχέση.

Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά, η Κωτσόβολος εγκαινίασε πρόσφατα το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας Electroworld στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για κατάστημα 4.000 τ.μ. το οποίο δίνει έμφαση στην τεχνολογία προσφέροντας παράλληλα κλασικούς κωδικούς της αγοράς ηλεκτρικών.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ομίλου, άμεσα θα δημιουργηθούν δύο ακόμη καταστήματα της αλυσίδας Electroworld στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην οδό Πειραιώς και στη Λεωφόρο Κηφισίας.

Πέραν του συγκεκριμένου σχεδιασμού, ο όμιλος θα λειτουργήσει άμεσα δύο ηλεκτρονικά sites για τον Κωτσόβολο και την Electroworld αντίστοιχα, στα οποία θα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικών αγορών.

Τέλος, όσον αφορά στην ανάπτυξη της αλυσίδας Κωτσόβολος, σχεδιάζεται η δημιουργία δύο καταστημάτων franchise στη Σύρο και στη Φλώρινα, καθώς και η δημιουργία Megastore στο Ηράκλειο Κρήτης έως το τέλος του 2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο