Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΑΙΠΕΔ: Εντός ημερών πέφτουν οι υπογραφές για τα αεροδρόμια

Ξεκινά το due diligence για το 17% του ΔΕΣΦΑ, ενώ μία εβδομάδα παράταση παίρνει η κατάθεση των προσφορών για το λιμάνι του Πειραιά. Υπογράφουν οι Γερμανοί της Fraport τη σύμβαση για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων.

ΤΑΙΠΕΔ: Εντός ημερών πέφτουν οι υπογραφές για τα αεροδρόμια

Τις επόμενες ημέρες, πιθανώς και στις 10 Δεκεμβρίου, υπογράφεται η σύμβαση με τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.

Παράλληλα αύριο ξεκινά το Due diligence του ΔΕΣΦA από δύο ενδιαφερόμενους για το 17% που δεν θα αποκτήσει η Socar.

Πρόκειται για την ιταλική Snam και το σχήμα Fluxys - Enagas.

Ο κ. Πιτσιόρλας ανακοίνωσε πως οι προσφορές για τον ΟΛΠ  θα υποβληθούν τελικά στις 21 Δεκεμβρίου, αντί για τις 15 που ήταν προγραμματισμένο.

Επίσης, υπογράμμισε ότι ελπίζει σε έσοδα 3 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις το 2016.

Όπως είπε στην εισηγησή του ο Στ. Πιτσιόρλας:

· Είμαστε έτοιμοι πλήρως και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

· Δεύτερον, η τελική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ορίστηκε τελικά στις 21 Δεκεμβρίου. Ολοκληρώνουμε αυτή την βδομάδα την ανάρτηση όλων των κειμένων. Στο λιμάνι του Πειραιά είναι υποψήφιοι επενδυτές είναι τρεις: η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTSαπό τις Φιλιππίνες, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από όλον τον κόσμο.

· Δύο πολύ μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ: η κοινοπραξία της βελγικής Fluxys με την ισπανική Enagaz, και η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται είναι η ιταλική Snap. Και οι δυο ενδιαφέρονται πολύ ζωηρά, ξεκινούν τον έλεγχο και θεωρώ ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.

· Το επόμενο έργο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί η προετοιμασία προχωράει κανονικά και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προγραμματίζεται για τις αρχές Απριλίου. Υπάρχουνε οκτώ ενδιαφερόμενοι, πολύ σημαντικές εταιρείες στον χώρο των μεταφορών και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε έναν διαγωνισμό πάρα, πάρα πολύ ενδιαφέροντα.

· Το επόμενο έργο που είναι σε εξέλιξη και αυτό, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Έχουμε ανακοινώσει ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών της 15η Ιανουαρίου. Εκεί αναμένω μια μικρή καθυστέρηση με μικρή παράταση αυτής της προθεσμίας. Θεωρώ, όμως, ότι μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και αυτή η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Και εκεί υπάρχει ενδιαφέρον σημαντικό.

· Ένα ακόμα έργο το οποίο είμαστε στην φάση πια της ολοκλήρωσης είναι ο Αστέρας της Βουλιαγμένης. Το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για τον Αστέρα. Υπήρξε η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας για το σχέδιο που είχε κατατεθεί από το fund που κέρδισε τον διαγωνισμό. Έχουμε εργαστεί όλο αυτό το διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό το οποίο προσπαθεί να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας και το πετυχαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

· Έχει ξεκινήσει και η διαδικασία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του Ελληνικού. Έχει οριστεί από την Κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου και θα ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η διαδικασία συζήτησης για βελτιώσεις επί της σύμβασης με τους επενδυτές.

· Τέλος, ξεκινάμε τις διαδικασίες μέσα στο Δεκέμβριο για την παράταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Υπάρχει ταυτόχρονα και η προοπτική για την ιδιωτικοποίηση και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό όμως, θα γίνει σε δεύτερη φάση όταν θα κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες οι συνθήκες.

· Τέλος, θα ολοκληρωθεί άμεσα και η διαδικασία για δυο μεγάλα τουριστικά έργα, η Αφάντου της Ρόδου και η Κασσιόπη στην Κέρκυρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v