Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό για μεταφορά LNG με... βυτιοφόρα

Ενδιαφέρον από εμπόρους για μεταφορά υγροποιημένου αερίου με βυτιοφόρα, διαπιστώνει η ΔΕΠΑ. Ζητάει από τον ΔΕΣΦΑ προσαρμογή των επενδύσεων στη Ρεβυθούσα για φόρτωση βυτιοφόρων και μικρών πλοίων.

Ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό για μεταφορά LNG με... βυτιοφόρα

Προσαρμογή των επενδύσεων που προγραμματίζει ο ΔΕΣΦΑ στον τερματικό LNG της Ρεβυθούσας, στις απαιτήσεις του αναπτυξιακού προγράμματος της ΔΕΠΑ, προτείνει η τελευταία, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του δεκαετούς επενδυτικού προγράμματος 2016-2025 του Διαχειριστή.

Οι παρατηρήσεις-προτάσεις που κάνει η ΔΕΠΑ για τα έργα του δεκαετούς αποσκοπούν στην παροχή τεχνικών διευκολύνσεων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων στην τροφοδοσία δικτύων περιοχών ή καταναλωτών εκτός υφιστάμενων δικτύων, με βυτιοφόρα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου ή μικρά πλοία (τροφοδοσία νησιωτικών δικτύων), καθώς η εμπλοκή σε αυτή τη δραστηριότητα αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ.

Επίσης η ίδια εταιρεία επισημαίνει το γεγονός ότι στα έργα αναβάθμισης του τερματικού LNG δεν περιλαμβάνεται η αύξηση του ρυθμού μεταφόρτωσης υγροποιημένου αερίου από τα πλοία. Η διατήρηση του ρυθμού μεταφόρτωσης στα επίπεδα των 2.400 κυβικών μέτρων LNG την ώρα καθιστά αντιοικονομική (υψηλού κόστους) και μη ανταγωνιστική τη χρήση της συγκεκριμένης υποδομής, αφού για τη μεταφόρτωση ενός πλοίου 75.000-150.000 κυβικών μέτρων θα απαιτούνταν 30-60 ώρες, χρόνος που καθιστά απαγορευτική τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Μεγάλο ενδιαφέρον για εμπορία

Ειδικότερα η ΔΕΠΑ προτείνει στον ΔΕΣΦΑ αντί μίας να κατασκευασθούν δύο θέσεις φόρτωσης βυτιοφόρων LNG. Μάλιστα η ΔΕΠΑ αποκαλύπτει ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εμπόρους εντός και εκτός Ελλάδος για λήψη υγροποιημένου αερίου από τη Ρεβυθούσα με βυτιοφόρα οχήματα, σε πολλαπλάσια ροή από αυτή της μίας θέσης φόρτωσης. Όπως δε αναφέρει, ορισμένοι από αυτούς έχουν εκδηλώσει πρόθεση να συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση των σχετικών επενδύσεων, ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωσή της.

Επίσης, η ΔΕΠΑ ζητά να προβλεφθούν οι αναγκαίες υποδομές για τη μεταφόρτωση πλοίων μεσαίου και μικρού μεγέθους 1.000-10.000 κυβικών μέτρων. Όπως είναι γνωστό, η ΔΕΠΑ μελετά την τροφοδοσία με παρόμοια πλοία μικρών νησιωτικών συστημάτων διανομής φυσικού αερίου, ή μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, την τροφοδοσία παράκτιων περιοχών εκτός υφιστάμενων δικτύων φυσικού αερίου, αλλά και άλλα πλοία τα οποία έχουν μετατρέψει τις κινητήριες μηχανές τους για καύση φυσικού αερίου.

Τέλος, η ΔΕΠΑ προτείνει να προβλεφθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στον Σταθμό Συμπίεσης Κήπων στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ώστε να είναι δυνατή και η αντίστροφη, από Ελλάδα προς Τουρκία. Με τον τρόπο αυτό, υποστηρίζει η ΔΕΠΑ, θα ενισχυθεί το διασυνοριακό εμπόριο με την πολύ μεγαλύτερη από την ελληνική αγορά της γειτονικής χώρας.

Μιχάλης Καϊταντζίδης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v