Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε τρεις δόσεις θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό, το 2020 θα λειτουργούν οι 9 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, ενώ το 2021 θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά. Το project θα ολοκληρωθεί το 2022. Οι συρμοί θα λειτουργούν χωρίς οδηγό.

Σε τρεις δόσεις θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης

Το 2019 προγραμματίζεται να μπει σε δοκιμαστική λειτουργία το πρώτο τμήμα του μετρό Θεσσαλονίκης, με τις δοκιμές να διαρκούν περί τους 16 μήνες.

Το έργο θα παραδοθεί, όμως, τμηματικά, με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό να προβλέπει πως το 2020 θα λειτουργήσουν οι εννέα από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, δηλαδή οι σταθμοί από τη Νέα Ελβετία μέχρι το Συντριβάνι. Αιτία, το εύρος των αρχαιολογικών ανασκαφών στον σταθμό Βενιζέλου και στην Αγία Σοφία.

Για το 2021, προβλέπεται η παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά, που εκτελείται επίσης αυτή την περίοδο. Οι τέσσερις τελευταίοι σταθμοί της βασικής γραμμής (Βενιζέλου, Αγία Σοφία, Δημοκρατία και Σιδηροδρομικός Σταθμός) προβλέπεται πως θα παραδοθούν το 2022, αν δεν υπάρξουν μεγάλες εκπλήξεις με τα αρχαία.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που παραβρέθηκε χθες στην τελετή για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης από τις δύο δίδυμες σήραγγες του μετρό Θεσσαλονίκης, υποστήριξε πως ενδέχεται το 2020 να παραδοθούν οι εννέα σταθμοί μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά. Η ανάδοχος κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ, που στην ουσία συνεργάστηκε με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την ανάσταση του βαλτωμένου έργου εδώ και μία δεκαετία, έχει κληθεί να παραδώσει νέο χρονοδιάγραμμα εντός του προσεχούς διμήνου.

Στην ουσία, η ΑΚΤΩΡ κατασκεύασε μέσα σε ένα χρόνο το 52% των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ η κοινοπραξία είχε εκτελέσει ελάχιστο έργο μέσα σε δέκα χρόνια!

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, στο τέλος Μαρτίου ή στις αρχές Απριλίου ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού στη βασική γραμμή, "όπως έχουμε σχεδιάσει". Συνεπώς "το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο, να μπούμε στη δοκιμαστική λειτουργία ώστε το 2020 να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει, να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις του μετρό για τις Δυτικές Συνοικίες και το αεροδρόμιο".

Οι συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι οι πρώτοι στη χώρα μας που θα λειτουργούν χωρίς οδηγό. Η Αττικό Μετρό προγραμματίζει διαγωνισμό για πρόσθετους συρμούς καθώς θεωρείται μη επαρκής η αρχική πρόβλεψη για 18 συρμούς στη βασική γραμμή και έξι για την επέκταση προς Καλαμαριά.

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v