Ασφαλιστικές: Ανακούφιση από τη χαμηλή κίνηση των αυτοκινήτων

Μόλις κατά 2% αυξήθηκε η εγχώρια ζήτηση στα καύσιμα κίνησης κατά το πρώτο μισό του έτους. Ισχνή η επίδραση από τον ανερχόμενο τουρισμό. Ανάσα για τις ασφαλιστικές εταιρείες, που έχουν μειώσει δραστικά τα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων.

Ασφαλιστικές: Ανακούφιση από τη χαμηλή κίνηση των αυτοκινήτων

Σχετικά ευχάριστα φαίνεται να είναι τα νέα για τις ασφαλιστικές εταιρείες στο μέτωπο του κλάδου αυτοκινήτων, καθώς παρά την άνοδο του ΑΕΠ και το επίπεδο-ρεκόρ του φετινού εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, η παρατηρούμενη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμων κίνησης κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά έως και οριακά επίπεδα.

Ειδικότερα, μετά από μια πτώση της συνολικής εγχώριας ζήτησης για πετρελαιοειδή κατά 43% μέσα στην εξαετία 2012-2017, το πρώτο φετινό εξάμηνο τα καύσιμα κίνησης σημείωσαν αύξηση μόλις κατά 2% (πτώση στη βενζίνη, άνοδος στο ντίζελ), παρά τη γενικότερη τόνωση του ΑΕΠ και κόντρα στο κλίμα μιας ευρύτερης βελτίωσης της ψυχολογίας.

Μάλιστα, αυτό που προβληματίζει τους παράγοντες του κλάδου είναι η χειρότερη εικόνα του Ιουνίου και η μετριότατη του Ιουλίου, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μήνες που επηρεάζονται από το αυξημένο -και φέτος- ρεύμα εισερχόμενων τουριστών.

Η εξέλιξη αυτή μπορεί βέβαια να προβληματίζει τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, αλλά αντίθετα ανακουφίζει τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς δεν αναμένεται να δει φέτος μια μεγάλη υποχώρηση στα περιθώρια κέρδους του κλάδου οχημάτων.

Και αυτό γιατί η όποια συρρίκνωση του σχετικού περιθωρίου -που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο- δεν θα προέλθει τόσο από την αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων (μεγαλύτερη κυκλοφοριακή κίνηση οδηγεί κατά μέσο όσο και σε περισσότερα ατυχήματα, άρα και σε υψηλότερες ασφαλιστικές αποζημιώσεις), όσο κυρίως από τη συνεχιζόμενη μείωση των τιμολογίων.

Η υποχώρηση του μέσου τιμολογίου προκύπτει και από τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), όπου παρά την αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες (λόγω των κινήσεων της ΑΑΔΕ για ηλεκτρονική διασταύρωση και εύρεση των παρανομούντων οδηγών), η παραγωγή του κλάδου οχημάτων κατά το πρώτο πεντάμηνο διαμορφώθηκε σε αξία μόλις στο +2,8%.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, φέτος επικρατεί μεν σε γενικές γραμμές μια σταθερότητα στα τιμολόγια του κλάδου, πλην όμως η παραγωγή επηρεάζεται από παραμετρικές μειώσεις τιμολογίων που έλαβαν χώρα πέρυσι και επηρεάζουν το 2018 σε δωδεκάμηνη βάση.

Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας πως είναι πολύ εύκολο να μειώνεις τα τιμολόγια των πελατών, αλλά πολύ δύσκολο από πλευράς marketing να τα αυξάνεις.

Φοβούνται λοιπόν πως οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα μπορέσουν να περάσουν το αυξημένο κόστος στους πελάτες τους, όταν η κυκλοφοριακή κίνηση και η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων αρχίσουν να ανακάμπτουν σημαντικά. Κάτι τέτοιο πάντως δεν φαίνεται να συμβαίνει μέσα στο 2018.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus