Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερώτηση Κ. Καραμανλή για τη σύμβαση παραχώρησης του "Ελ. Βενιζέλος"

Παρέμβαση του τομεάρχη Υποδομών της ΝΔ για την απόπειρα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" με το μισό τίμημα σε σχέση με αυτό που τελικά προσφέρθηκε, έπειτα από παρέμβαση της Κομισιόν.

Ερώτηση Κ. Καραμανλή για τη σύμβαση παραχώρησης του Ελ. Βενιζέλος

Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με τίμημα υπερδιπλάσιο από αυτό που είχε αρχικά συμφωνήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ύστερα από παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατέθεσε σήμερα, από κοινού με τον αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτή Μαγνησίας κ. Χρήστο Μπουκώρο, σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Για το θέμα αυτό έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε σχεδόν να χαρίσει το Ελευθέριος Βενιζέλος για 20 χρόνια, αλλά ένα χρόνο μετά, ύστερα από την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αντίτιμο τελικά υπερδιπλασιάστηκε. Προφανώς έχουμε να κάνουμε με άλλη μία δήθεν “υπερήφανη” διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!».

Ακολουθεί η πλήρης δήλωση του κ. Καραμανλή:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον Σεπτέμβριο του 2017 υπέγραψε την παράταση για 20 έτη της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών με αντίτιμο 483 εκ. ευρώ συν Φ.Π.Α. Την ανακοίνωσε, μάλιστα πανηγυρικά.

Ωστόσο, στη συνέχεια παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαφώνησε καθώς ουσιαστικά η επέκταση της παραχώρησης ισοδυναμούσε με απευθείας ανάθεση. Τελικά, η παράταση της παραχώρησης επαναπροκηρύχθηκε και ανακοινώθηκε νέα συμφωνία με αντίτιμο δυόμισι φορές μεγαλύτερο από το αρχικό, δηλαδή 1 δισ. 115 εκ. ευρώ συν Φ.Π.Α.!

Αποδεικνύεται, λοιπόν, από τις επίσημες ανακοινώσεις της ίδιας της κυβέρνησης, ότι είχαν παραχωρήσει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, σε μικρότερη από τη μισή πραγματική του αξία. Με λίγα λόγια, δηλαδή, αποφάσισαν σχεδόν να χαρίσουν το Ελευθέριος Βενιζέλος για 20 χρόνια, αλλά ένα χρόνο μετά, ύστερα από την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αντίτιμο τελικά υπερδιπλασιάστηκε. Προφανώς έχουμε να κάνουμε με άλλη μία δήθεν “υπερήφανη” διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!».

Συγκεκριμένα, με την ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών ζητεί συγκεκριμένα να απαντήσουν στα εξής:

- Ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί την περίοδο 2016-2017 και οδήγησε στη Συμφωνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2017; Σε περίπτωση που δεν είχε ακολουθηθεί διεθνής διαγωνισμός, για ποιο λόγο ελήφθη μια τέτοια απόφαση που αντιτίθεται στο ευρωπαϊκό δίκαιο;

- Σε ποια μελέτη βασίσθηκε το ελληνικό δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ για τον καθορισμό του τιμήματος της παράτασης παραχώρησης του «ΕΛ. Βενιζέλος» 600 εκατ. ευρώ και σε ποια μελέτη βασίσθηκε σήμερα για το τίμημα των σε 1.382,6 εκατ. ευρώ;

- Ποια ήταν η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαδικασία που είχε επιλέξει η κυβέρνηση και οδήγησαν στη Συμφωνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2017;

- Ποια ήταν η άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Commission (DG COMP) για το ύψος του τιμήματος των 600 εκατ. ευρώ;

- Θεωρείτε ότι η κυβέρνησή σας υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, όταν μόλις πριν από ένα έτος είχε αποδεχθεί την παράταση της παραχώρησης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με το μισό τίμημα απ’όσο τελικά συμφωνήθηκε;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v