Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διεθνής διαγωνισμός για παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Το σχέδιο δημοσιοποίησε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Τι δήλωσε για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο.

Διεθνής διαγωνισμός για παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Διαγωνισμό για την αναβάθμιση και παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας προανήγγειλε με δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε στο metaforespress.gr πως «η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει ακόμα ένα διεθνές αεροδρόμιο, αυτό είναι της Καλαμάτας, το οποίο θα εξυπηρετεί την Πελοπόννησο».

Πρόσθεσε πως ο διαγωνισμός παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα προκηρυχθεί στα πρότυπα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο παραχωρείται στην κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR.

Λίγο νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών, στη διάρκεια ομιλίας στο 7ο European Aviation Conference που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, είχε αναρωτηθεί αν «χωράει η χώρα μας ένα ακόμη διεθνές αεροδρόμιο; Όπως είναι αυτό της Θεσσαλονίκης ή του Ηρακλείου ή των Χανίων;» και απάντησε πως «η εκτίμηση η δική μας είναι πως ναι, υπάρχει χώρος».

Κατά τον κ. Σπίρτζη, «υπάρχει χώρος τουλάχιστον για άλλο ένα διεθνές αεροδρόμιο, με τα χαρακτηριστικά για τον διαγωνισμό που έγινε στο Καστέλι και αυτό το προετοιμάζουμε αυτή την περίοδο. Όπως υπάρχει χώρος για την αναβάθμιση τουλάχιστον 6 έως 7 αεροδρομίων. Να αναβαθμίσουμε τις υποδομές τους, για να μπορούν να είναι κερδοφόρα».

Ο Χρ. Σπίρτζης αναφερόταν σε 6 ή 7 από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραμείνει στον έλεγχο του δημοσίου μετά την παραχώρηση των 14 μεγαλύτερων στη γερμανική Fraport. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας περιλαμβάνεται στα 23 που παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο και το 2017 διακίνησε 276.725 επιβάτες, μέσω 3.319 πτήσεων.

Ο υπουργός Υποδομών δεν αναφέρθηκε λεπτομερώς στο μοντέλο με το οποίο θα παραχωρηθούν/αξιοποιηθούν τα 6 ή 7 από τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Τόνισε, όμως, πως «πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ενιαία ενότητα. Δεν υπάρχει κανένας δογματισμός υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή κατά των ιδιωτικοποιήσεων, αρκεί το μοντέλο να είναι το βέλτιστο για τη χώρα, για τους πολίτες, για τις εταιρείες, για όλους τους συντελεστές, αλλά και για το δημόσιο. Επομένως, δεν μπορεί σε αυτά τα αεροδρόμια και σε κάθε αεροδρόμιο, πιστεύω, το κράτος να κάνει καλά τη δουλειά του διαχειριστή των καταστημάτων, του εμπορικού τμήματος ενός αεροδρομίου, των χώρων στάθμευσης, της προσέλκυσης, αν θέλετε, αεροπορικών και τουριστικών εταιρειών».

Πρόσθεσε πως «θα πάμε σε μία άλλη λογική αξιοποίησης των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων και θα είναι σε μία ενότητα για να μπορέσουμε να είναι βιώσιμα αυτά τα αεροδρόμια, που πολλά από αυτά θα είναι ελλειμματικά κι άλλα κερδοφόρα, για να υπάρχει ένα πολύ χαμηλό κόστος στο δημόσιο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το λέω για να μην έχουνε, διάφοροι ευφάνταστοι, πηχυαίους τίτλους γιατί δώσαμε να εκπονηθεί μία μελέτη, βγάλαμε έναν διαγωνισμό για τον τρόπο ανάπτυξης των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v