Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με άξονα τη διαφάνεια οι αλλαγές στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Σε ξεκαθάρισμα ρόλων και περισσότερη πληροφόρηση των πελατών οδηγεί το χθεσινό σχέδιο νόμου για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Ποια «παραθυράκια» κλείνουν και ποιες αλλαγές επέρχονται.

Με άξονα τη διαφάνεια οι αλλαγές στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Μέτρα για την προστασία των πελατών, αλλά και σημαντικές αλλαγές στη δομή της αγοράς, αναμένεται να φέρει το σχέδιο νόμου για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση που κατέθεσε χθες η κυβέρνηση, με στόχο την ενσωμάτωση της σχετικής Κοινοτικής Οδηγίας (IDD, Insurance Distribution Directive).

«Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, προσθέτει διαφάνεια, λειτουργεί υπέρ του πελάτη και καλείται να βάλει τάξη στην αγορά της διαμεσολάβησης. Είναι αυτονόητο πως μετά την ψήφιση του θεσμικού πλαισίου, απαιτείται η τήρησή του και η άσκηση αποτελεσματικής εποπτείας» δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστό στέλεχος της αγοράς.

Μεταξύ των πολλών αλλαγών που προωθούνται, συγκαταλέγονται:

* Η θέσπιση -προς αποφυγή ενδεχόμενης «σύγκρουσης συμφερόντων»- τριών ξεχωριστών κατηγοριών διαμεσολαβούντων. Πρόκειται για τους ασφαλιστικούς πράκτορες, τους συντονιστές ασφαλιστικών πρακτόρων και τους μεσίτες ασφαλίσεων, με απόλυτο ασυμβίβαστο των δύο πρώτων κατηγοριών με την τρίτη. Όπως λέγεται, η εξέλιξη αυτή θα αναγκάσει πολλούς από τους σημερινούς μεσίτες ασφαλίσεων, είτε να μετατραπούν σε πράκτορες είτε (σύμφωνα με ορισμένους κύκλους) να ιδρύσουν και μια νέα πρακτορειακή εταιρεία.

* Η κατάργηση του… «μυστικού ασφαλιστή». Δηλαδή στο εξής θα καταγράφεται σαφώς το ονοματεπώνυμο του διαμεσολαβητή ο οποίος εξυπηρέτησε τον πελάτη και όχι απλά το όνομα μιας εταιρείας διαμεσολάβησης. Αυτό -μεταξύ άλλων- θα αποτρέψει τη σημερινή πρακτική ορισμένων υπαλλήλων ασφαλιστικών εταιρειών να «παίζουν σε διπλό ταμπλό», δηλαδή να συνεργάζονται (πέραν των εταιρειών τους) άτυπα και με πρακτορειακές εταιρείες.

* Η σαφής περιγραφή των συναλλακτικών σχέσεων των διανομέων ασφαλιστικών προϊόντων, τόσο μεταξύ τους όσο και με τους πελάτες.

* Η θέσπιση ομοιόμορφων υποχρεώσεων ενημέρωσης στον πελάτη, ανεξάρτητα από την κατηγορία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

* Πρόνοιες προκειμένου να διευκολύνεται ο πελάτης να ενημερώνεται με σαφήνεια και να επιλέγει το ασφαλιστικό προϊόν που τον συμφέρει περισσότερο. Έτσι, σε όλα τα προϊόντα γενικών ασφαλίσεων, οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να τα παρουσιάζουν με τον ίδιο συγκεκριμένο μορφότυπο, έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί να συγκρίνει με ευκολία τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των προϊόντων κάθε εταιρείας.

* Ανάλογες παρουσιάσεις προβλέπονται και για τα ασφαλιστικά-επενδυτικά προϊόντα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v