Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχονται τεκτονικές αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Ποιοι παράγοντες θα επηρεάσουν τη φετινή πορεία των τιμολογίων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Τι δείχνουν τα στοιχεία του 2018. Τεκτονικές αλλαγές στον κλάδο θα φέρουν οι δρομολογούμενες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά οχημάτων.

Ερχονται τεκτονικές αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της  εταιρείας AVIS Ανδρέας Ταπραντζής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα, τα οποία αφορούν το μέλλον της αγοράς οχημάτων σε λίγα χρόνια από σήμερα και που θα μπορούσαν να επιφέρουν τεκτονικές αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά του κλάδου αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ο CEO της Avis σημείωσε:

· Τις πολύ μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του leasing (μακροενοικίασης αντί ιδιοκτησίας) αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς το σχετικό μερίδιο είναι περίπου τριπλάσιο στις ΗΠΑ σε σύγκριση με τη χώρα μας. Οι καταναλωτικές τάσεις αλλάζουν και ανοίγεται ένα νέο μεγάλο πεδίο ανάπτυξης, ανέφερε χαρακτηριστικά.

· Το self driving (αυτοκίνητα χωρίς οδηγό) προχωρεί δυναμικά στις ΗΠΑ, όπου αναμένεται να έχουμε εξελίξεις σε τέσσερα-πέντε χρόνια.

· Την υπηρεσία car sharing, η οποία έχει ήδη παρουσία σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και δίνει τη δυνατότητα σε πελάτες να βρίσκουν μέσα σε λίγα λεπτά ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, για τη χρήση του οποίου υπάρχουν ευέλικτες τιμολογήσεις.

· Τα τεράστια ποσά επενδύσεων που διατίθενται στο εξωτερικό στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά το φετινό στοίχημα εστιάζεται στο αν και κατά πόσο θα υπάρξουν περιορισμένες αυξήσεις τιμολογίων, μετά από μια κατακόρυφη υποχώρησή τους την τελευταία δεκαετία.

Χαρακτηριστικό στοιχείο της περυσινής πτώσης τιμολογίων είναι ότι με βάση τα στοιχεία της χθεσινής έκθεσης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων το 2018 μειώθηκε κατά 1,8%, αν και κατά την προηγούμενη χρονιά ο αριθμός των καλυπτόμενων οχημάτων ήταν αυξημένος κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες τεμάχια! (λόγω των ενεργειών της ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών).

Για το 2019, το σύνολο σχεδόν των παραγόντων της αγοράς αναφέρεται στην ανάγκη συγκρατημένων αυξήσεων στα τιμολόγια (σε παραμετρική βάση, με μονοψήφιο μέσο σταθμικό ποσοστό ανόδου), λόγω της κυκλοφοριακής αύξησης που ήδη παρατηρείται (οδηγεί σε μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών, άρα και σε μεγαλύτερες αποζημιώσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες) και που θα ενταθεί μελλοντικά, στον βαθμό που η ελληνική οικονομία θα μπαίνει σε τροχιά γενικότερης ανάκαμψης.

Ήδη, στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών επισημαίνουν πως οι δείκτες ζημιών (loss ratio) στον κλάδο οχημάτων επιδεινώνονται από το 2018, ακόμη και χωρίς να έχουμε δει αξιοσημείωτη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης.

Ενδεικτικό είναι πως με βάση τα στοιχεία του ενδεκαμήνου του 2018, τα καύσιμα κίνησης αυξήθηκαν μόλις κατά 0,65% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς και αυτό κατά κύριο λόγο προήλθε από τη συμβολή του τουρισμού.

Επίσης, συγκρατημένα είναι τα στελέχη της αγοράς και για τη φετινή πορεία της ζήτησης στα καύσιμα κίνησης, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της REVOIL Γεώργιο Ρούσσο να δηλώνει στο Euro2day.gr: «Η εκτίμησή μου είναι ότι το 2019 θα κινηθεί στα περυσινά επίπεδα, καθώς δεν συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι αισιοδοξίας, σε μια χρονιά με αρκετές αβεβαιότητες, συγκρατημένο αγοραστικό κοινό και θολό πολιτικό τοπίο λόγω εκλογών».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v