Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα υποχώρηση για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων

Κόντρα στις προβλέψεις παραγόντων της αγοράς για ανατιμήσεις, ο μέσος όρος των ασφαλίστρων κινήθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 ελαφρά πτωτικά. Διαφωνίες στην αγορά για την πορεία της κυκλοφοριακής κίνησης.

Νέα υποχώρηση για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων

Κόντρα στις προβλέψεις παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς, που μιλούσαν για αυξήσεις τιμολογίων στον κλάδο του αυτοκινήτου μέσα στο 2019, το πρώτο τρίμηνο του έτους ξεκίνησε με τον μέσο όρο των τιμών να… κοιτάζει ελαφρά προς τα κάτω.

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς: «Πράγματι, υπάρχουν λίγες ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν προχωρήσει σε περιορισμένες αυξήσεις. Οι περισσότερες ωστόσο -ανάλογα και με τη στρατηγική τους- επέλεξαν να διατηρήσουν σταθερά τιμολόγια σε κάποια κομμάτια της αγοράς και να μειώσουν κάποια άλλα.

Εταιρείες για παράδειγμα που έχουν υψηλά μερίδια σε Αττική και Θεσσαλονίκη υιοθέτησαν μειωμένα τιμολόγια σε συγκεκριμένες περιοχές της περιφέρειας που θεωρούν ελκυστικές και μέχρι τώρα είχαν ισχνή παρουσία. Αντίθετα, κάποιες μικρότερες εταιρείες που έχουν παραδοσιακά τη δύναμή τους στην περιφέρεια, αποφάσισαν να δράσουν με επιθετικότερα τιμολόγια στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας».

Οι συζητήσεις για τα ασφάλιστρα του κλάδου οχημάτων σχετίζονται με τον φόβο των ασφαλιστικών εταιρειών ότι η προβλεπόμενη γενικότερη ανάκαμψη στην οικονομία θα φέρει τόνωση της κυκλοφοριακής κίνησης, άρα αύξηση στη συχνότητα των ατυχημάτων και των αποζημιώσεων που θα κληθούν να καταβάλλουν.

Στελέχη εταιρειών μιλούν ήδη από το 2018 για αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους και για μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις αυτές -ως προς το πρώτο τουλάχιστον σκέλος τους- δεν επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία που καταγράφουν την κατανάλωση καυσίμων κίνησης.

Οι παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών θεωρούν το 2018 μια χρονιά σχετικής σταθεροποίησης σε ό,τι αφορά την εγχώρια κατανάλωση καυσίμων κίνησης. Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του ομίλου Μotor Οil: «Η συνολική ζήτηση καυσίμων το 2018 παρουσίασε πτώση κατά 2% έναντι του 2017, η οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος της οφείλεται στη σημαντική μείωση κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης (κατά 17,32%), λόγω και των ηπιότερων καιρικών συνθηκών. Επιπρόσθετα, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών σε συνδυασμό με την αύξηση των φόρων στα καύσιμα έχει επηρεάσει αρνητικά την εγχώρια αγορά καυσίμων».

Ακόμη πιο καυστικός είναι ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ Γιάννης Αληγιζάκης, ο οποίος σημείωσε φέτος: «Η αγορά στα καύσιμα κίνησης υποχωρεί σταθερά από τον Σεπτέμβριο του 2018 με ρυθμούς από -4% έως -9% και ο Ιανουάριος τρέχει με -10% στις βενζίνες και -8% στο ντίζελ κίνησης».

Σε κάθε περίπτωση, στην ασφαλιστική αγορά επικρατεί σκεπτικισμός για την πορεία των τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων, ιδίως όταν φέτος δεν αναμένεται να επαναληφθεί η περυσινή αύξηση του καλυπτόμενου στόλου αυτοκινήτων, όταν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί είχαν σπεύσει να ασφαλιστούν, προκειμένου να μην τους πιάσει η «τσιμπίδα» της ΑΑΔΕ μέσω των περιβόητων διασταυρώσεων.

Μια τέτοια διασταύρωση αναμένεται να γίνει τις προσεχείς ημέρες, με παράγοντες της αγοράς να σχολιάζουν πικρόχολα το θέμα: «Ζούμε σε μια παράξενη χρονιά, όπου ουσιαστικά οι φορολογικές αρχές προαναγγέλλουν μέσω διαρροών στον Τύπο -αρκετές μέρες πριν- τους ελέγχους, προκειμένου να μην επιβάλλουν πρόστιμα. Το καλό για τον κλάδο είναι ότι οι παραβάτες συνήθως σπεύδουν να ασφαλιστούν για να αποφύγουν το πρόστιμο, ωστόσο με τον τρόπο αυτό δεν δημιουργείται ασφαλιστική συνείδηση».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v