Ασφαλιστικές: «Καμπανάκι» για τα χαμηλά τιμολόγια σε Ι.Χ. και βιομηχανία

Παράγοντες της αγοράς προβληματίζονται για την πολιτική χαμηλών τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου και στους βιομηχανικούς κινδύνους. Αυξημένα τα φετινά κέρδη λόγω επενδυτικών αποτελεσμάτων.

Ασφαλιστικές: «Καμπανάκι» για τα χαμηλά τιμολόγια σε Ι.Χ. και βιομηχανία

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων της Εθνικής Ασφαλιστικής και της Interlife ήρθαν να επιβεβαιώσουν παλαιότερα δημοσιεύματα του Euro2day.gr τα οποία μιλούσαν για βελτίωση των κερδών του κλάδου μέσα στο 2019, λόγω και των εξελίξεων στις διεθνείς αγορές (βελτιωμένα αποτελέσματα επενδύσεων).

Παράγοντες ωστόσο του κλάδου εκφράζουν τον προβληματισμό τους, για δύο λόγους:

Πρώτον, γιατί η πορεία των επενδυτικών αποτελεσμάτων συνηθίζει να ακολουθεί κυκλική πορεία και μάλιστα οι παράγοντες της αγοράς δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα ευρωπαϊκά επιτόκια θα λάβουν ακόμη πιο αρνητικές τιμές κατά τα επόμενα χρόνια, προκειμένου τα επενδυτικά κέρδη να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα, και 

δεύτερον, γιατί θεωρούν πως ορισμένες εταιρείες «επαναπαύονται» στα επενδυτικά κέρδη και επιδιώκουν να διευρύνουν τα μερίδιά τους στην αγορά μέσα από επιθετικά τιμολόγια σε συγκεκριμένους ασφαλιστικούς κλάδους.

«Το πρόβλημα είναι ότι αν η κατάσταση στις επενδύσεις αλλάξει, τότε δεν θα είναι καθόλου εύκολο στις συγκεκριμένες εταιρείες να ανεβάσουν δραστικά τα τιμολόγιά τους σε πελάτες που κατά τα τελευταία χρόνια τους έχουν… καλομάθει» αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς.

Ενδεικτική είναι η κατάσταση στον κλάδο αυτοκινήτου, όπου πέρυσι υψηλόβαθμοι παράγοντες των ασφαλιστικών εταιρειών είχαν τονίσει την ανάγκη αύξησης των τιμολογίων μέσα στο 2019 κατά τουλάχιστον 10%. Ωστόσο, μόνο αυτό φαίνεται πως δεν έγινε.

Ειδικότερα, μέσα στο πρώτο φετινό εξάμηνο ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων έχει αυξηθεί από 6.150.879 στα 6.386.233 (+3,8%), όταν στο πρώτο τετράμηνο του έτους η παραγωγή του κλάδου οχημάτων υποχώρησε κατά 3,1%. Όλα δείχνουν πως το μέσο τιμολόγιο συνέχισε να αποκλιμακώνεται, όταν από τον Μάιο η κατανάλωση στα καύσιμα κίνησης εμφανίζει ανοδική τάση και -σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου- αύξηση παρουσιάζουν και οι σχετικές ζημίες που κλήθηκαν να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες μέσα στο καλοκαίρι.

Το γεγονός ότι η ΑΑΔΕ προχώρησε πρόσφατα σε νέα «διαρροή» για επικείμενο ηλεκτρονικό έλεγχο με στόχο τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων (είχε προηγηθεί και άλλη σχετική «διαρροή» μέσα στο έτος, ωστόσο έλεγχος μέσα σε… προεκλογική περίοδο δεν έγινε), δεν είναι σε θέση να αμβλύνει ουσιαστικά το πρόβλημα.

«Είναι αλήθεια ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οδηγών έχει μειωθεί σημαντικά κατά την τελευταία διετία, γεγονός που έχει θετική επίδραση στο Επικουρικό Κεφάλαιο του κλάδου αυτοκινήτου. Όμως, οι οδηγοί που σπεύδουν να συμμορφωθούν με τον νόμο, επιλέγουν συνήθως συμβόλαια πολύ χαμηλών τιμολογίων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μακροπρόθεσμη φερεγγυότητα ορισμένων εταιρειών».

Ένας δεύτερος τομέας στον οποίο κύκλοι της αγοράς παρατηρούν υποτιμολογήσεις είναι αυτός των βιομηχανικών κινδύνων. Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και οι επιπτώσεις στις εγχώριες βιομηχανίες από την μακρόχρονη οικονομική κρίση είχαν ως αποτέλεσμα τη δραστική υποχώρηση των ασφαλίστρων. Ωστόσο -όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι- η κατάσταση στην οικονομία έχει αρχίσει να βελτιώνεται και η βιομηχανική παραγωγή σημειώνει άνοδο για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά και έτσι το ζήτημα των τιμολογίων θα πρέπει να επανεξεταστεί.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v