Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Κλεφτοπόλεμος» για τα ανασφάλιστα οχήματα

Συνάντηση με την ΑΑΔΕ θα επιδιώξει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, προκειμένου να «μπει σε σειρά» το ζήτημα του ηλεκτρονικού ελέγχου. Υποχωρεί η παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτου παρά την αύξηση του καλυπτόμενου στόλου.

«Κλεφτοπόλεμος» για τα ανασφάλιστα οχήματα

Στις 28 Μαΐου, δημοσίευμα του Euro2day.gr με τίτλο «Τα ανασφάλιστα οχήματα και η απραξία της ΑΑΔΕ» αναφερόταν: α) Στην απουσία δεύτερου ηλεκτρονικού ελέγχου μετά το 2017 προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν παραβάτες και β) Στις κατά καιρούς «εμπιστευτικές διαρροές» προς τον Τύπο προκειμένου να ειδοποιηθούν οι ανασφάλιστοι οδηγοί και να σπεύσουν να καλυφθούν έναντι των συνεπειών του νόμου.

Το σκεπτικό είναι απλό, καθώς μέσω μιας τέτοιας «διαρροής»:

α) Οι οδηγοί σε μεγάλο βαθμό -έστω και πρόσκαιρα- συμμορφώνονται με τον νόμο και οι παρενέργειες για την ασφαλιστική αγορά (Επικουρικό Ταμείο) και την κοινωνία (μακρόχρονη αναμονή είσπραξης αποζημιώσεων) αμβλύνονται.

β) Αποφεύγεται ο έλεγχος της ΑΑΔΕ και η εκάστοτε κυβέρνηση δεν καλείται να αναλάβει το λεγόμενο «πολιτικό κόστος».

Έτσι λοιπόν -προς διάψευση των δημοσιευμάτων- δεν έγινε ηλεκτρονική διασταύρωση τη φετινή άνοιξη και πολλοί συνδύασαν το γεγονός αυτό με το προεκλογικό κλίμα της εποχής.

Αντίστοιχα ωστόσο δημοσιεύματα περί ελέγχου-ηλεκτρονικής διασταύρωσης είδαν το φως της δημοσιότητας κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και στις αρχές Σεπτεμβρίου (μετεκλογική περίοδος), χωρίς ωστόσο ούτε και αυτά να έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι σήμερα.

Παράγοντες της αγοράς φοβούνται πως αυτό το σύστημα μπορεί πρόσκαιρα να οδηγεί κάποιους οδηγούς στη νομιμότητα, αλλά αν συνεχιστεί θα συμβάλει στη διαμόρφωση ενός γενικότερου κλίματος ανυποληψίας και θα δράσει σε βάρος του κλάδου.

«Το θεσμικό πλαίσιο προνοεί ότι οι έλεγχοι μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων θα πρέπει να γίνονται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, ωστόσο δεν έχει γίνει κανένας κατά την τελευταία διετία. Θα πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση των ασφαλιστικών εταιρειών με την ΑΑΔΕ για το πώς θα δρομολογηθεί η όλη διαδικασία και για το πώς αυτήν θα μπει σε στέρεη βάση» υποστηρίζουν κύκλοι της ιδιωτικής ασφάλισης, οι οποίοι ωστόσο παραδέχονται ότι κατά τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει σχετική πρόοδος.

Απόδειξη των εντατικότερων ελέγχων της Τροχαίας και του φόβου των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων αποτελούν τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά 900 χιλιάδες μέσα στα τελευταία 2,5 χρόνια, νούμερο που υπερβαίνει σημαντικά την αύξηση του στόλου κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Ένα άλλο ζήτημα για την ασφαλιστική αγορά είναι η συνεχιζόμενη πτώση των τιμολογίων. «Μπορεί ο αριθμός του ασφαλισμένου στόλου να ανεβαίνει, ωστόσο κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο η παραγωγή του κλάδου οχημάτων υποχώρησε κατά 3,3%, πράγμα που σημαίνει πως τα τιμολόγια εξακολουθούν να υποχωρούν, παραδέχεται ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

Αλήθεια είναι πως υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών εκτιμούν ότι από τα τέλη της φετινής χρονιάς θα δούμε μια πλαγιοανοδική πορεία των μεσοσταθμικών τιμολογίων, πλην όμως αντίστοιχες εκτιμήσεις είχαν γίνει και πριν από δώδεκα μήνες, χωρίς στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα να επιβεβαιωθούν στην πράξη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v