Χωρίς διαγωνισμό οι άδειες για τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου

Αυστηρές προϋποθέσεις για την απόκτηση άδειας διαδικτυακού στοιχήματος, θέτει το σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση του κλάδου. Στα 3 εκατ. ευρώ το αντίτιμο, πρόβλεψη για εγγυητική 500 χιλ. ευρώ. Τι αλλάζει στη λειτουργία της ΕΕΕΠ. Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ.

Χωρίς διαγωνισμό οι άδειες για τυχερά παιχνίδια μέσω διαδικτύου

Χωρίς διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό αλλά κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου επενδυτή και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, θα παραχωρούνται οι άδειες διαδικτυακού στοιχήματος, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στο σχέδιο νόμου περιέχεται σειρά διατάξεων για την αγορά τυχερών παιχνιδιών. Ειδικά για το διαδικτυακό στοίχημα προβλέπονται -αποκλειστικά- δύο είδη αδειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Μία για «διαδικτυακό στοίχημα» και μία για «λοιπά διαδικτυακά παίγνια» (τύπου καζίνο, πόκερ και παραλλαγές του). Τα παιχνίδια και των δύο κατηγοριών δύνανται να διενεργούνται και με τη χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών.

Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, ορίζεται το αντίτιμο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής διαδικτυακού στοιχήματος στα 3.000.000 ευρώ και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων στα 2.000.000 ευρώ. Η άδεια έχει διάρκεια 7 έτη, με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται, επίσης, ότι για τη χορήγηση της εν λόγω άδειας απαιτείται κατάθεση εγγυητικής επιστολής πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ αντί εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ που ισχύει σήμερα, από πιστωτικό ίδρυμα που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου κ.λπ.

Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, με το σχέδιο νόμου καθορίζονται αυστηρές νομικές και οικονομικές προϋποθέσεις τις οποίες πρέπει να τηρούν οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, καθώς και κωλύματα συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης, με κριτήριο την προστασία των συμφερόντων των παικτών και την εν γένει ασφαλή διεξαγωγή της όλης δραστηριότητας. Επιπλέον, «ενισχύεται ο εποπτικός ρόλος της αρμόδιας Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Προβλέπεται ότι η διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω συστημάτων συνδεδεμένων με το Πληροφοριακό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου στο οποίο έχει πρόσβαση η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων». Τέλος, «αποσαφηνίζονται και εξορθολογίζονται οι κανόνες φορολόγησης τόσο των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια, όσο και των παικτών».

Επίσης, δημιουργείται Μητρώο Συνεργατών Προωθητικών Ενεργειών Τυχερών Παιγνίων των κατόχων άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, το οποίο τηρείται στην Επιτροπή Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π). Οι κάτοχοι άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου υποχρεούνται να επιλέγουν συνεργάτες από το ανωτέρω μητρώο. Για τη συμμετοχή στη διαδικασία εγγραφής και ένταξης στο εν λόγω μητρώο καταβάλλεται παράβολο χιλίων (1.000) ευρώ. Προβλέπεται εφεξής, η σύνταξη και τήρηση εκ μέρους της ΕΕΕΠ επικαιροποιημένου καταλόγου μη αδειοδοτούμενων παρόχων τυχερών παιγνίων (black list), αντί καταλόγου αδειοδοτούμενων παρόχων (white list), που ισχύει σήμερα (άρθρο 200).

Επίσης, προστίθενται, στους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών από συμμετοχή σε τυχερά παίγνια, τα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος, που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών, «σήμερα, μία ακόμη προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης υλοποιείται. Η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία ενός συνεκτικού και αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου για την αγορά τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου.

Πλαίσιο με το οποίο ρυθμίζεται η συγκεκριμένη αγορά.

Αγορά που παρέμενε ουσιαστικά αρρύθμιστη από το 2011.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα προχωρούσε σε νομοθετική παρέμβαση για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι το τέλος του 2018, αλλά ουδέποτε το έπραξε.

Με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση:

- Εξασφαλίζονται συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των δραστηριοποιούμενων στην αγορά παρόχων.

- Διασφαλίζεται η ασφαλής συμμετοχή των παικτών.

- Προσελκύονται επενδύσεις.

- Αυξάνονται τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου μέσω της διαδικασίας των αδειοδοτήσεων καθώς επίσης και μέσω του εξορθολογισμού της λειτουργίας και της φορολογητέας βάσης της εν λόγω αγοράς.

- Ενισχύεται η προστασία των παικτών, με τη μετακίνηση σημαντικού μέρους αυτών από τα παράνομα δίκτυα διεξαγωγής διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, στα νόμιμα και πλήρως ελεγχόμενα δίκτυα.

Πιο συγκεκριμένα, με τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο:

- Θεσμοθετείται η ανοικτού τύπου αδειοδοτική διαδικασία, στο πρότυπο του ευρύτατα αποδεκτού στην ευρωπαϊκή έννομη τάξη μοντέλου.

- Προβλέπονται -αποκλειστικά- δύο είδη αδειών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Μία για "διαδικτυακό στοίχημα" και μία για "λοιπά διαδικτυακά παίγνια" (τύπου καζίνο, πόκερ και παραλλαγές του). Τα παιχνίδια και των δύο κατηγοριών δύνανται να διενεργούνται και με τη χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών.

- Ορίζεται το αντίτιμο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής διαδικτυακού στοιχήματος στα 3.000.000 ευρώ και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων στα 2.000.000 ευρώ. Η άδεια έχει διάρκεια 7 έτη, με δυνατότητα ανανέωσης με εκ νέου καταβολή ιδίου τιμήματος.

- Καθορίζονται αυστηρές νομικές και οικονομικές προϋποθέσεις, τις οποίες πρέπει να τηρούν οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια της άδειας, καθώς και κωλύματα συμμετοχής στη διαδικασία αδειοδότησης, με κριτήριο την προστασία των συμφερόντων των παικτών και την εν γένει ασφαλή διεξαγωγή της όλης δραστηριότητας.

- Ενισχύεται ο εποπτικός ρόλος της αρμόδιας Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Προβλέπεται ότι η διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω συστημάτων συνδεδεμένων με το Πληροφοριακό Σύστημα Εποπτείας και Ελέγχου στο οποίο έχει πρόσβαση η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων.

- Αποσαφηνίζονται και εξορθολογίζονται οι κανόνες φορολόγησης τόσο των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια, όσο και των παικτών.

Συμπερασματικά, με την παρούσα νομοθετική παρέμβαση προωθείται, με διαφάνεια και ορθολογισμό, ένα σύγχρονο και δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς διαδικτυακών τυχερών παιγνίων», καταλήγει το ΥΠΟΙΚ.

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v