Μετ' εμποδίων προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις λέει η ΕΕ

Παρά τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης, το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων αντιμετωπίζει προβλήματα σε τομείς όπως η αξιοποίηση ακινήτων και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Μετ εμποδίων προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις λέει η ΕΕ

Στις μεγάλες καθυστερήσεις που καταγράφονται στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, που κατέχει η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και στα προαπαιτούμενα για να προχωρήσει ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού, επικεντρώνεται το κεφάλαιο «Ιδιωτικοποιήσεις» της πέμπτης έκθεσης μεταμνημονιακής εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στην έκθεση επισημαίνονται και οι μεγάλοι κίνδυνοι για την ΕΤΑΔ από την πολυετή διαμάχη με την «Αττικός Ηλιος» του ομίλου Μαντωνανάκη, αλλά και το γεγονός πως έχει καθυστερήσει και η μεταφορά πρόσθετων κρατικών ακινήτων στην εταιρεία.

Σημαντικές παραμένουν οι εκκρεμότητες και στο Ελληνικό, με τους κοινοτικούς αξιωματούχους να αποδίδουν τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της συμφωνίας με τη Lamda Development σε «επιπλοκές» του διαγωνισμού παραχώρησης της άδειας καζίνου. Από την έκθεση μαθαίνουμε, όμως, πως ακόμα και σήμερα παραμένει εντός του ακινήτου ένας ιδιώτης, ο οποίος έχει καταθέσει δύο προσφυγές και έχει ήδη χάσει τη μία σε δεύτερο βαθμό. Επισημαίνεται, επίσης, η πρόσφατη ρύθμιση, η οποία επιτρέπει στη Lamda να προχωρήσει σε κατεδαφίσεις κτιρίων στο Ελληνικό.

Τις «συστηματικές καθυστερήσεις» του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού επισημαίνουν για άλλη μια φορά οι κοινοτικοί αξιωματούχοι, αλλά προσθέτουν πως οι ελληνικές αρχές έχουν δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού με τη νέα ημερομηνία δεσμευτικών προσφορών να έχει οριστεί η 26η Ιουνίου. Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν δεσμευτεί για τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων μέχρι τον Μάιο, μεταξύ των οποίων η ολοκλήρωση της κατασκευής των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, οι αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σηράγγων για τα έργα βελτιώσεων που απαιτούνται στις σήραγγες του οδικού άξονα, οι αποφάσεις της διοίκησης της Εγνατίας Οδού για τα έργα βελτιώσεων σε γέφυρες που έχουν ήδη χαρακτηριστεί επικίνδυνες, αλλά και η επίλυση του θέματος με τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που εκκρεμεί από το 2011. Επιπλέον δεν έχει μέχρι σήμερα επιλεγεί σύμβουλος για την αξιοποίηση γης που παραμένει στην ιδιοκτησία της Εγνατία Οδός ΑΕ καθώς και η έκδοση σειράς περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.

Για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) αναφέρεται πως το μοντέλο αναδιάρθρωσης δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, με την επιχείρηση να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και ρευστότητας. Περισσότερο πολύπλοκη αποδείχθηκε και η μεταφορά του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ) στο Υπερταμείο καθώς πρέπει να προηγηθούν μελέτες για τα έργα συντήρησης, να αποφασιστεί ποιο υπουργείο θα προχωρήσει τους σχετικούς διαγωνισμούς, κ.α. Οσο για τα περιφερειακά λιμάνια, μετά την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης στα μέσα Φεβρουαρίου, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για τον σύμβουλο στη διαδικασίας πώλησης μετοχών τεσσάρων οργανισμών λιμένων.

Για το Υπερταμείο αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως θα επικαιροποιήσει το στρατηγικό σχέδιο με βάση και τα περυσινά αποτελέσματα των δημοσίων επιχειρήσεων που ελέγχει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v