Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πληροφορική: Αναταράξεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει η πανδημία

Πώς έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα τον κλάδο της πληροφορικής η πανδημία του κορωνοϊού. Οι αντιδράσεις των πελατών και η πορεία των δημόσιων έργων. Τα αιτήματα παραγόντων της αγοράς και οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες που διανοίγονται.

Πληροφορική: Αναταράξεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει η πανδημία

Αναταράξεις που επί του παρόντος δείχνουν να είναι διαχειρίσιμες έχει προκαλέσει μέχρι τώρα η πανδημία του κορωνοϊού στον κλάδο πληροφορικής.

«Αναμφίβολα επικρατεί κλίμα σοκ και είναι βέβαιο πως ορισμένοι πελάτες μας καθυστερούν την υλοποίηση νέων επενδύσεων στο χώρο της τεχνολογίας: Οι περισσότεροι από αυτούς γιατί βλέπουν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 50% και κάποιοι λίγοι επειδή έχουν δει τις δουλειές τους να ανεβαίνουν και έχουν θέσει ως προτεραιότητα την υποστήριξη των αυξημένων πωλήσεών τους».

Αυτά δηλώνει στο Euro2day.gr διευθύνων σύμβουλος εισηγμένης εταιρείας του κλάδου, συμπληρώνοντας: «Το ευχάριστο είναι ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις πληροφορικής έχουν υπογεγραμμένα συμβόλαια τα οποία συνεχίζουν να εκτελούν, οπότε θεωρητικά θα μπορέσουν να διαχειριστούν την κατάσταση, από τη στιγμή που η όλη ανωμαλία διαρκέσει μόνο κάποιους μήνες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτό θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα από την τρέχουσα χρηματοοικονομική κατάσταση κάθε εταιρείας, αλλά και από τους επιχειρηματικούς κλάδους στους οποίους κατά κύριο λόγο απευθύνεται. Αν για παράδειγμα μια εταιρεία πληροφορικής έχει στο πελατολόγιό της μεγάλη έκθεση σε ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις και εταιρείες ενδυμάτων, ίσως αντιμετωπίσει κάποια ζητήματα για το πότε θα εισπράξει τα χρήματά της, ιδίως αν οι πελάτες της δεν συγκαταλέγονται στους πιο ισχυρούς κρίκους κάθε κλάδου. Σε κάθε περίπτωση πάντως, όλες αυτές οι εξελίξεις έχουν λάβει χώρα κυρίως κατά τις τελευταίες εβδομάδες, οπότε καλό είναι να περιμένουμε προκειμένου να προχωρήσουμε σε ασφαλέστερες εκτιμήσεις».

Στο μέτωπο των έργων του δημόσιου τομέα, οικονομικός διευθυντής εισηγμένης εταιρείας υποστηρίζει: «Δεν μπορώ να πω ότι στη διαδικασία προώθησης των δημόσιων έργων, όλα δουλεύουν ρολόι. Θεωρώ όμως πως δεν υπάρχουν καθυστερήσεις, οι οποίες να μην δικαιολογούνται από την πανδημία και από την πρόνοια του δημοσίου για αποφυγή συναντήσεων εκ του σύνεγγυς».

Σε ότι αφορά το λογισμικό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι πιθανόν να προκύψουν κάποιες καθυστερήσεις πληρωμών από επιχειρήσεις που πλήττονται, αλλά αυτές δεν αναμένεται να είναι πολύ μεγάλες:

«Μια επιχείρηση δεν μπορεί να δουλέψει ούτε χωρίς λογιστική υποστήριξη, αλλά ούτε και χωρίς λογισμικό γενικότερα. Για το λόγο αυτό φροντίζει να τακτοποιεί κατά προτεραιότητα τη συγκεκριμένη υποχρέωσή της» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Μέτρα στήριξης

Παράγοντες του κλάδου θέλουν να πιστεύουν πως η κυβέρνηση έχει κάθε λόγο να στηρίξει τις εταιρείες πληροφορικής για πολλούς λόγους. Μια πρώτη κίνηση είναι να συντομεύσει ακόμη περισσότερο την αποπληρωμή των οφειλών του δημοσίου προς αυτές. Αν για παράδειγμα οι εταιρείες του κλάδου εισπράξουν δύο μήνες νωρίτερα έσοδα από έργα που έχουν ήδη παραδώσει, τότε θα πάρουν βαθιές ανάσες ρευστότητας.

Μια δεύτερη κίνηση στήριξης της κρατικής μηχανής, είναι να επισπεύσει την ανάθεση των έργων πληροφορικής που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Πρόκειται για Κοινοτικά κονδύλια που όχι μόνο θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας σε μια περίοδο όπου η οικονομία θα χρειαστεί να σταθεί στα πόδια της, αλλά επιπλέον θα βελτιώσουν και την παραγωγικότητα προς όφελος των πολιτών, του δημοσίου και των επιχειρήσεων όλων των κλάδων.

Τέλος, δεν θα πρέπει να καθυστερήσει σημαντικά λόγω του κορωνοϊού μια σειρά μεταρρυθμιστικών κινήσεων της κυβέρνησης, οι οποίες επηρεάζουν τον κλάδο πληροφορικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τομέας στον οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει επισήμως από το θεσμικό πλαίσιο η καταληκτική ημερομηνία. Σε κάθε περίπτωση, οι πλέον οργανωμένες επιχειρήσεις συνεχίσουν να προετοιμάζονται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία άλλωστε θα λειτουργήσει προς όφελός τους.

Η «επόμενη μέρα»

Εκτίμηση διευθύνοντα συμβούλου εισηγμένης εταιρείας είναι ότι «η πανδημία του κορωνοϊού θα επηρεάσει θετικά τον κλάδο της πληροφορικής σε μακροπρόθεσμο διάστημα, πλην όμως ωφελημένες θα είναι εκείνες οι εταιρείες που θα καταλάβουν έγκαιρα -και θα προσαρμόσουν ανάλογα το προϊοντικό τους μείγμα- προς τα πού θα κινηθεί η αγορά και το ποιες θα είναι οι νέες ανάγκες των πελατών τους.

Είναι προφανές ότι πολύ περισσότερες εργασίες θα γίνονται εξ’ αποστάσεως και αυτό θα απαιτήσει σειρά επενδύσεων στο χώρο της πληροφορικής. Αγώνα δρόμου προκειμένου να μειώσουν τα κόστη τους θα κάνουν και οι τράπεζες, ενώ το δημόσιο θέλω να πιστεύω πως θα προτιμήσει σε γενικές γραμμές να δώσει έμφαση σε επενδύσεις πληροφορικής, παρά να σκορπίζει… χρήματα από το ελικόπτερο.

Όσο για τις επιχειρήσεις, θεωρώ βέβαιο πως η πλειονότητά τους θα συνεχίσει τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους όταν αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της πανδημίας, ή έστω όταν αποκτήσουμε μια καλύτερη άποψη για το ποιο τελικά θα είναι το μέγεθος της ζημιάς».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v