Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο ΣτΕ θα κριθεί το ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Η απόφαση της ΑΕΠΠ και οι προσφυγές των δύο από τους πέντε ομίλους που πέρασαν στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στα 312 εκατ. ευρώ η αξία του έργου.

Στο ΣτΕ θα κριθεί το ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) θα κριθεί η συμμετοχή δύο εκ των πέντε ενδιαφερόμενων ομίλων στο διαγωνισμό για την κατασκευή και διαχείριση, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος. Και αυτό γιατί η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες, δεκτή την προσφυγή που είχε καταθέσει η Intrakat κατά των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της κοινοπραξίας Acciona Concesiones - Μυτιληναίος και προτείνει τον αποκλεισμό τους. Ωστόσο οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από το ΣτΕ στο οποίο θα προσφύγουν οι δύο όμιλοι.

Στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου στο διαγωνισμό «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη» με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και εκτιμώμενη αξία 312,23 εκατ. ευρώ, είχαν προκριθεί πέντε όμιλοι και συγκεκριμένα οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Πρόκειται για ένα ακόμα έργο στο οποίο, με βάση το σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα. Η σύμβαση παραχώρησης θα έχει διάρκεια 30 χρόνια ενώ προβλέπεται πως για την κατασκευή θα απαιτηθούν τέσσερα χρόνια.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει «την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού, τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, και την επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου».

Είναι ο δεύτερος οδικός άξονας που προωθείται με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας. Ο πρώτος είναι το τμήμα Ηράκλειο - Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Για το συγκεκριμένο έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η Shikun Binui Ltd. (ισραηλινός όμιλος) και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος.

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v