Παράταση των συμβάσεων παραχώρησης αεροδρομίων προτείνει ο ΣΕΤΕ

Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι έτσι θα απελευθερωθούν κονδύλια ώστε να στηριχθούν οι εταιρείες παραχώρησης αλλά και οι αεροπορικές που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα λόγω της καραντίνας.

Παράταση των συμβάσεων παραχώρησης αεροδρομίων προτείνει ο ΣΕΤΕ

Τη δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης στα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να εξετάσει η κυβέρνηση, όπως προέκυψε από τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη διοίκηση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Μέσω των παρατάσεων, όπως υποστηρίζει η πλευρά των τουριστικών επιχειρήσεων, θα απελευθερωθούν κονδύλια από αυτά που εισπράττει ετησίως το κράτος, ώστε να στηριχθούν οι εταιρείες παραχώρησης και οι αεροπορικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα λόγω της καραντίνας.

Στην ουσία, πρόκειται για τις συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τη σύμβαση της Fraport Greece για τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης της ΔΑΑ λήγει το 2046, ενώ της Fraport Greece το 2057. Σύμβαση παραχώρησης έχει υπογράψει και η «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης», που έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Σε σημερινή επιστολή του προέδρου του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσου προς τον πρωθυπουργό, όπου αποτυπώνονται τα μέτρα που συζητήθηκαν στη χθεσινή συνάντηση, αναφέρεται πως «το οικοσύστημα των αερομεταφορών (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, επίγεια εξυπηρέτηση, κ.λπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Περίπου 22 εκατ. επιβάτες από το σύνολο των 33 εκατ. αφίξεων του 2019 έρχονται με αεροπλάνο. Πρέπει να βοηθηθούν τα δίκτυα/υποδομές/εταιρείες επιβατικών μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε εταιρεία είναι ειδική περίπτωση».

Στην επιστολή προστίθεται πως «τα αεροδρόμια έχουν σημαντικό ρόλο στη δυνατότητα ανάκαμψης του τουρισμού, με σημαντικούς πολλαπλασιαστές για την οικονομία και το γύρω από αυτά οικοσύστημα, ενώ τα σημαντικότερα λειτουργούν σήμερα με συμβάσεις παραχώρησης, με σημαντικό τίμημα προς το δημόσιο. Πρέπει, λοιπόν, να εξεταστεί η δυνατότητα χρήσης των κονδυλίων που εισπράττει ετήσια το κράτος από τις συμβάσεις ή/και να εξεταστεί η δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και κάθε δημιουργική λύση, προκειμένου να εξασφαλιστεί, αφενός, η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και αφετέρου, η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανάκαμψης. Για το συγκεκριμένο εδάφιο, θα σας κατατεθεί κοινά συμφωνημένη πρόταση, που θα πρέπει να έχει συζητηθεί και διαμορφωθεί μεταξύ των μελών του ΣΕΤΕ που εκπροσωπούν τον κλάδο των αερομεταφορών».

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v