Τι θα αντιμετωπίσουν οι ταξιδιώτες σε αεροδρόμια και αεροσκάφη

Οι προτάσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών για την ασφάλεια επιβατών, πληρωμάτων και εργαζομένων στα αεροδρόμια. Πώς θα γίνεται το check in, ποια μέτρα θα λαμβάνονται πριν την είσοδο στο Terminal. Η προστασία κατά την πτήση.

Τι θα αντιμετωπίσουν οι ταξιδιώτες σε αεροδρόμια και αεροσκάφη

Έναν «οδικό χάρτη» για την επανεκκίνηση του κλάδου της αεροπλοΐας -ο οποίος ουσιαστικά έπαψε να λειτουργεί διασυνοριακά, λόγω των προσπαθειών περιορισμού της πανδημίας του κορωνοϊού-, διασφαλίζοντας όμως πως δεν θα αποτελέσει σημαντικό φορέα εξάπλωσης του ιού, εξέδωσε η ΙΑΤΑ.

Τονίζει πως οι συστάσεις στον οδικό της χάρτη βασίζονται σε αποτελέσματα και δεν είναι κανονιστικές, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μέτρα παρακολούθησης της υγείας προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος μετάδοσης στο περιβάλλον του αεροδρομίου και να διασφαλίζεται πως οι περισσότεροι επιβάτες θα φτάνουν στα αεροδρόμια έτοιμοι να ταξιδέψουν. Επίσης, τα όποια μέτρα χρειαστεί να εφαρμοστούν, θα πρέπει να εφαρμόζονται πριν την αναχώρηση και όχι κατά την άφιξη.

Κάνει λόγο για ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων για να εφαρμοστούν διεθνώς αμοιβαία αποδεκτά μέτρα, αλλά και συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων και του κλάδου για να διασφαλιστεί στην πράξη η ανάπτυξη και εφαρμογή των λειτουργικών μέτρων.

Επίσης, τα μέτρα θα πρέπει να είναι σε ισχύ μόνο για όσο καιρό κριθεί απαραίτητο και να επανεξετάζονται σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα.

Επιγραμματικά, η IATA προτείνει τα εξής:

* Προσωρινά μέτρα βιοασφάλειας προ πτήσεων

- Ιχνηλάτηση επαφών των επιβατών, με συλλογή πιο λεπτομερών πληροφοριών για τις επαφές των επιβατών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς ιχνηλάτησης.

* Αεροδρόμιο αναχώρησης

- Η πρόσβαση στα terminal του αεροδρομίου θα πρέπει να περιορίζεται σε εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς ατόμων που το έχουν ανάγκη (π.χ. ΑΜΕΑ, ανήλικα παιδιά).

- Θα πρέπει να παρακολουθείται από επαγγελματίες η θερμοκρασία στα σημεία εισόδου των κτιρίων των αεροδρομίων, για να αποφασίζεται εάν κάποιος δεν πρέπει να ταξιδέψει.

- Θα πρέπει να εφαρμόζεται το μέτρο της απόστασης μεταξύ ατόμων σύμφωνα με τους τοπικούς κανόνες και τις νομοθεσίες. Η ΙΑΤΑ προτείνει απόσταση 1-2 μέτρων μεταξύ των ατόμων.

- Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μάσκες και εξοπλισμός προσωπικής προστασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες των τοπικών αρχών υγείας, ενώ η ΙΑΤΑ συστήνει τη χρήση τους τόσο για τους επιβάτες όσο και για το προσωπικό των αερογραμμών και των αεροδρομίων.

- Θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των αερογραμμών, των αεροδρομίων και των κυβερνήσεων, για να διασφαλίζεται πως ο εξοπλισμός και οι υποδομές απολυμαίνονται και πως υπάρχει διαθέσιμο αλκοολούχο τζελ.

- Τεστ για Covid-19: Η ΙΑΤΑ δηλώνει πως ο κλάδος στηρίζει τη χρήση τεστ και πως αυτά θα πρέπει να ενταχθούν στις διαδικασίες για τους επιβάτες αμέσως μόλις υπάρξει ένα αποτελεσματικό τεστ, επικυρωμένο από την ιατρική κοινότητα.

- Διαβατήρια ανοσίας: Η ΙΑΤΑ λέει πως επί της αρχής θεωρεί ότι τα διαβατήρια ανοσίας θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω διευκόλυνση της επανέναρξης των αεροπορικών ταξιδίων, ωστόσο, καθώς δεν θα υπάρξουν ακόμα επαρκείς ιατρικές αποδείξεις για το ζήτημα της ανοσίας από την Covid-19, δεν στηρίζει ένα τέτοιο μέτρο στην παρούσα φάση.

- Check-in: Προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες θα πρέπει να ολοκληρώνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας του check-in προτού φθάσουν στο αεροδρόμιο.

- Αποσκευές: Η ΙΑΤΑ προτείνει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση του self-service check-in των αποσκευών, προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι επαφές επιβατών-υπαλλήλων.

- Επιβίβαση: Θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι διαδικασίες επιβίβασης, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση αποστάσεων μεταξύ των επιβατών, ενώ επίσης, τουλάχιστον στις πρώτες φάσεις της προσπάθειας επανεκκίνησης του κλάδου της αεροπλοΐας, θα πρέπει να περιοριστούν οι χειραποσκευές.

* Εντός πτήσεως

Κατά την ΙΑΤΑ, βάσει στοιχείων που έχουν αναλυθεί, ο κίνδυνος μετάδοσης της Covid-19 από τον έναν επιβάτη στον άλλον όταν βρίσκονται εντός αεροσκάφους είναι πολύ χαμηλός, ενδεχομένως διότι οι επιβάτες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον και όχι απέναντι στον άλλον, με την πλάτη του καθίσματος να προσφέρει κάποιου είδους προστασία. Συστήνει πάντως ως πρόσθετο μέτρο προστασίας τη χρήση καλύμματος προσώπου από τους ταξιδιώτες, στις περιπτώσεις που δεν μπορεί να διατηρηθούν αποστάσεις.

Το πλήρωμα θα έχει συγκεκριμένες οδηγίες, περιλαμβανομένων οδηγιών για τη διαχείριση πιθανών περιστατικών μεταδοτικής ασθένειας εντός του αεροσκάφους, ενώ για να αισθάνονται πιο άνετα οι επιβάτες, μπορεί να τους δοθούν επιπλέον απολυμαντικά μαντιλάκια.

* Άφιξη στο αεροδρόμιο

- Διαδικασία άφιξης: Θα πρέπει και πάλι να παρακολουθείται η θερμοκρασία και θα πρέπει όλα τα μέρη στο αεροδρόμιο να συνεργάζονται, ώστε να διασφαλιστεί πως οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί σαφώς για τα μέτρα που ισχύουν και να έχουν ξεκάθαρες οδηγίες ως προς το τι πρέπει να κάνουν, αν αναπτύξουν συμπτώματα Covid-19 μετά την άφιξή τους.

- Συνοριακοί και τελωνειακοί έλεγχοι: Η ΙΑΤΑ προτείνει τη διερεύνηση ηλεκτρονικών επιλογών για να ελαχιστοποιείται η ανθρώπινη επαφή και φυσικά να τηρούνται τα κατάλληλα μέτρα απολύμανσης. Επίσης προτείνει απλοποίηση των τυπικών διαδικασιών των συνοριακών ελέγχων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v