Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προσκλητήριο ΥΠΟΙΚ σε ξένους συνταξιούχους

Αυτοτελή φορολόγηση με συντελεστή 7% υπόσχεται η κυβέρνηση σε όσους ξένους συνταξιούχους μεταφέρουν τη φορολογική τους έδρα στην Ελλάδα. Συντελεστής υπεραξίας 15% για τις μετοχές που θα δώσουν επιχειρήσεις σε εργαζόμενους.

Προσκλητήριο ΥΠΟΙΚ σε ξένους συνταξιούχους

Προσκλητήριο σε συνταξιούχους του εξωτερικού να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα, «καθαρίζοντας» με την επιβολή αυτοτελούς φορολόγησης με συντελεστή 7% για το σύνολο του εισοδήματός τους που αποκτήθηκε στην αλλοδαπή, ετοιμάζεται να απευθύνει το υπουργείο Οικονομικών.

Σχετική διάταξη νόμου περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου που αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση και μέσω του οποίου προωθούνται αλλαγές στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης Ι.Χ., προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος για τους αγρότες και μετά την παρέλευση πενταετίας από την ημερομηνία ένταξης στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, αλλά και αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης παροχής μετοχών από επιχειρήσεις προς τους εργαζόμενούς τους.

Ειδικότερα, αναφορικά με την παροχή μετοχών, προβλέπεται νέο πλαίσιο δωρεάν παροχής μετοχών από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, μέσω της φορολόγησης ως εισοδήματος, με σταθερό συντελεστή 15%, της υπεραξίας που θα αποκομίσει ο εργαζόμενος από την πώληση των μετοχών αυτών.

Ποιοι γλιτώνουν το τέλος επιτηδεύματος

Η προτεινόμενη διάταξη αναφέρει πως «εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους, οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως πεντακόσιους κατοίκους και σε νησιά κάτω από τρεις χιλιάδες εκατό κατοίκους. Επίσης εξαιρούνται ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και η ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και οι περιπτώσεις ατομικών επιχειρήσεων, εφόσον για τον επιτηδευματία υπολείπονται τρία έτη από το έτος της συνταξιοδότησής του. Ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας.

Από το φορολογικό έτος 2018 και εφεξής εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους οι αγρότες-μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του ν. 4384/2016 (Α’ 78), οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του ν. 1566/1985 (Α’ 167), οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων, καθώς και οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως νομικής μορφής που βρίσκονται σε εκκαθάριση, πτώχευση ή αδράνεια. Σε περίπτωση που η αδράνεια δεν καταλαμβάνει ολόκληρο το φορολογικό έτος εφαρμόζεται αναλογικά η παρ.2. Ειδικά για το φορολογικό έτος 2019 εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος οι αγρότες κανονικού καθεστώτος για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε (5) έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ».

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι επιπλέον των εξαιρέσεων που ισχύουν ήδη, οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ, για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε χρόνια από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, ειδικά για το φορολογικό έτος 2019 δεν θα επιβαρυνθούν με τέλος επιτηδεύματος. 

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών

Το Υπουργείο Οικονομικών διαμορφώνει σταθερά ένα συνεκτικό, ρεαλιστικό, ολοκληρωμένο και, ταυτόχρονα, δυναμικό σχέδιο για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας και μέσω σημαντικών φορολογικών παρεμβάσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει τις φορολογικές μεταρρυθμίσεις, θέτοντας από χθες, Τρίτη, 7 Ιουλίου 2020 σε δημόσια διαβούλευση νομοθετική πρωτοβουλία με νέες φορολογικές παρεμβάσεις, καθώς και για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία δευτερογενούς ενωσιακού δικαίου και συγκεκριμένα των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475.

Το σχέδιο νόμου «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475 και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει διατάξεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επενδύσεων, στη διαμόρφωση ευνοϊκού φορολογικού περιβάλλοντος, σε στοχευμένες φορολογικές απαλλαγές, σε εξορθολογισμό της φορολογίας των οχημάτων που λαμβάνει υπόψη τους περιβαλλοντικούς στόχους και πολιτικές, με σκοπό να στηριχθούν οι θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, βάσει των πλέον πρόσφατων ελληνικών και ευρωπαϊκών δεδομένων. Επιπλέον, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις στο πεδίο της εξώδικης επίλυσης των εκκρεμών ενώπιον των δικαστηρίων φορολογικών διαφορών, που αποσκοπούν στην ταχεία επίλυσή τους, την αποσυμφόρηση της Διοικητικής Δικαιοσύνης, και την τόνωση των φορολογικών εσόδων.

Εξίσου σημαντικές παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση των οδηγιών, οι οποίες αφορούν τη θεσμοθέτηση μηχανισμού επίλυσης φορολογικών διαφορών σε επίπεδο ΕΕ, την περαιτέρω διοικητική συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ κατά του επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού, τη θέσπιση κανόνων κατά πρακτικών φοροαποφυγής που έχουν άμεση επίπτωση στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ (φορολογία εξόδου, υβριδικές συμφωνίες, ΦΠΑ). Με βάση τους νέους αυτούς κανόνες, επιδιώκεται να προσδιορίζεται ορθότερα το φορολογητέο εισόδημα στην Ελλάδα, όπως και σε κάθε άλλο κράτος μέλος, και να διαφυλάσσεται η φορολογική βάση της χώρας.

Τέλος, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της λειτουργίας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τη σύσταση Γραφείου Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς και για την επίλυση θεμάτων, τα οποία είχαν απασχολήσει σημαντικά το ΝΣΚ από την πλευρά της απονομής ουσιαστικής δικαιοσύνης και εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων.

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που έλαβε υπόψη προτάσεις των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, διαρθρώνεται σε τρία μέρη:

1. Με το Μέρος Πρώτο (άρθρα 1 έως 10), επιδιώκεται η ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, αφενός, με την παροχή φορολογικών κινήτρων και στοχευμένων φορολογικών απαλλαγών και αφετέρου, με την εξωδικαστική επίλυση των εκκρεμών φορολογικών διαφορών.

2. Με το Μέρος Δεύτερο (άρθρα 10 έως 56), επιδιώκεται η ενσωμάτωση ενωσιακού δικαίου στην ελληνική νομοθεσία που συντείνει στον ορθότερο προσδιορισμό της φορολογίας φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων σε επίπεδο ΕΕ, στην επίλυση των φορολογικών τους διαφορών, στην καλύτερη λειτουργία της ενιαίας εσωτερικής αγοράς και εντέλει στη διαφύλαξη της φορολογικής βάσης της χώρας.

3. Με το Μέρος Τρίτο (άρθρα 57 έως 61), επιδιώκεται η υποστήριξη της λειτουργίας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους καθώς και η επίλυση θεμάτων για την εκτέλεση των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, την άσκηση κτηματολογικών αγωγών και άλλων σχετικών θεμάτων.

Δεδομένης της σπουδαιότητας του νομοσχεδίου για ολόκληρη την ελληνική οικονομία και κοινωνία, το Υπουργείο Οικονομικών καλεί κάθε κοινωνικό και οικονομικό εταίρο, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη, να συμμετάσχει στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του παρόντος.

Η διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου διενεργείται μέσω του δικτυακού τόπου www.opengov.gr και θα ολοκληρωθεί την Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 και ώρα 20.00.

*Αναλυτικά το Σχέδιο Νόμου και η Αιτιολογική Έκθεση για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας, δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v