Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεκέμβριο οι δεσμευτικές προσφορές για Εγνατία Οδό

Στα τέλη του έτους οι προσφορές για ΔΕΠΑ Εμπορίας, ως τα τέλη Ιανουαρίου για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Το πρώτο εξάμηνο και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Τα χρονοδιαγράμματα του ΤΑΙΠΕΔ.

Δεκέμβριο οι δεσμευτικές προσφορές για Εγνατία Οδό

Στις 11 Δεκεμβρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες, που μπορούν να οδηγήσουν σε νέα παράταση.

Δεσμευτικές προσφορές μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου αναμένονται για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2021 για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, ενώ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου αναμένεται να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου νοτίως της Καβάλας.

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024. 

Πρόκειται για μερικά από τα στοιχεία του αναθεωρημένου σχεδίου αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων (Asset Development Plan - ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που εγκρίθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ).

Εκτός από το Ελληνικό, όπου αναμένονται περαιτέρω καθυστερήσεις λόγω της εμπλοκής, λόγω προσφυγών, στον διαγωνισμό για την παραχώρηση άδειας τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο, αρκετές εκκρεμότητες καταγράφονται και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Όπως επισημαίνεται στο ADP, η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να προχωρήσει αμελλητί στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση).

Επίσης, εκκρεμεί η έκδοση Αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του Αυτοκινητόδρομου, οι οποίες έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. πρέπει να υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στη ΔΙΠΑ (Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδειες που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.

Επιπλέον, η Εγνατία Οδός ΑΕ καλείται να προχωρήσει στην ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, καθώς και στον λεπτομερή καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών ή/και κατασκευαστικών εργασιών και προσδιορισμό του κόστους αυτών, που απαιτούνται για την αποκατάσταση ορισμένων γεφυρών. Πρέπει να προχωρήσει και στην οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη, που παραμένουν ανενεργές από το 2011! Τέλος, εκκρεμούν και ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.

Για το Ελληνικό, εκτός από την παραχώρηση της άδειας καζίνο, που, όπως είχε γράψει το Euro2day.gr, πάει για το 2021, εκκρεμεί η διανομή δικαιωμάτων πλήρους κυριότητας μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης και σύσταση δικαιώματος επιφάνειας υπέρ ΤΑΙΠΕΔ καθώς και η μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ. Επιπλέον απαιτείται η κύρωση της σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε από τη Βουλή. Τέλος, εκκρεμεί και η εγγραφή των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) χωροθέτησης στο Κτηματολόγιο (ΥΠΕΝ/ΤΑΙΠΕΔ/Κτηματολόγιο).

Για τα περιφερειακά λιμάνια επισημαίνεται στο ADP πως εκκρεμεί η έναρξη της διαδικασίας απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων 200 στρεμμάτων, εντός της Χερσαίας Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.). Ως ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους τρεις διαγωνισμούς (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα) έχει οριστεί η 2η Οκτωβρίου. Στο ADP αναφέρεται, επίσης, πως εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες ή/και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Για την πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αναφέρεται πως «η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης επηρεάζει τον χρονικό σχεδιασμό του διαγωνισμού». Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει εγκρίνει από τις αρχές Μαρτίου τα τεύχη της δεύτερης Φάσης του Διαγωνισμού, τα οποία και απεστάλησαν στους προεπιλεγέντες επενδυτές. Δεν αναφέρεται πότε θα κληθούν οι τελευταίοι να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v