Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παράταση στον διαγωνισμό για το flyover Θεσσαλονίκης

Οδεύει προς καθυστέρηση το έργο αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Αναμένονται οι προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Παράταση στον διαγωνισμό για το flyover Θεσσαλονίκης

Παράταση για τις 8 Δεκεμβρίου έδωσε το υπουργείο Υποδομών στην προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και την υπερυψωμένη λεωφόρο (Flyover), μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Τέσσερις ημέρες αργότερα, στις 12 Δεκεμβρίου, έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ που σύμφωνα με εκτιμήσεις μπορεί να οδηγήσει σε συνολική επένδυση κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ, για το δικαίωμα παραχώρησης και για τα υπολειπόμενα έργα στον οδικό άξονα.

Και στους δύο διαγωνισμούς, πάντως, δεν αποκλείεται να δοθούν νέες παρατάσεις. Από το ΤΑΙΠΕΔ, τουλάχιστον μέχρι πριν από λίγες ημέρες, υποστήριζαν πως δεν θα δοθεί νέα παράταση για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών για την Εγνατία Οδό. Οσο για το Flyover της Θεσσαλονίκης, ούτως ή άλλως είναι ένας διαγωνισμός που θα χρειαστεί πολλούς μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί. Συνεπώς μια νέα παράταση ουδόλως προβληματίζει τις τεχνικές εταιρείες, οι διοικήσεις των οποίων υποστηρίζουν πως την τελευταία διετία δεν υπεγράφη σύμβαση για κάποιο μεγάλο έργο.

Η πρόσφατη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί), προϋπολογισμού κοντά στα 1,8 δισ. (με ΦΠΑ) βοήθησε κάπως την κυβέρνηση που ήθελε να ανατρέψει την αρνητική εικόνα.

Ο διαγωνισμός για την ανατολική εσωτερική περιφερειακή λεωφόρο Θεσσαλονίκης είχε προκηρυχθεί προ διμήνου με προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ. Το τεύχος δημοπράτησης προέβλεπε αρχικά 30ετή περίοδο παραχώρησης στην εκμετάλλευση του οδικού άξονα, με τον ανάδοχο να αποζημιώνεται μέσω «πληρωμών διαθεσιμότητας» το ύψος των οποίων θα καθοριστεί κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου του υπουργείου Υποδομών με τους υποψηφίους. Εκκρεμεί, επίσης, η ολοκλήρωση των μελετών ώστε να υπάρξει και πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση, πάλι με βάση τα αποτελέσματα του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 στο ύψος του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου έως τον Α/Κ Κ12 (σύνδεση με Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανιών) με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover).

Ο ανάδοχος θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, από τον Α/Κ Κ16 (σύνδεση με αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ) έως τον Α/Κ Κ12. Προβλέπεται, επίσης, πως το δημόσιο μπορεί να του ζητήσει, με την άσκηση σχετικού δικαιώματος προτίμησης, «την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας».

Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 χιλιόμετρα (χλμ). Ειδικότερα: (α) Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 χλμ. προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» - Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 χλμ, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).

Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.) προβλέπεται μέσω:

(α) της κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,

(β) της διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και

(γ) της βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v