Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΑ: Οι λεπτομέρειες του σχεδίου αναδιάρθωσης και το Χ+3

Η ρυθμιστική υποχρέωση του λεγόμενου Χ+1 που έχουν σήμερα τα ΕΛΤΑ για τις επιστολές, δηλαδή να πρέπει το γράμμα να φτάσει την επόμενη ημέρα στον προορισμό του, θα γίνει από του χρόνου Χ+3. Εθελούσια έξοδος για 2.000 άτομα. Τι είπε στη Βουλή ο Κ. Πιερρακάκης.

ΕΛΤΑ: Οι λεπτομέρειες του σχεδίου αναδιάρθωσης και το Χ+3

«Δεν είναι η τροπολογία στο παρά ένα, τα ΕΛΤΑ είναι στο παρά ένα», υποστήριξε σήμερα στην Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, με αφορμή την κατάθεση (εντός της ημέρας) τροπολογίας που αφορά τμήμα του σχεδίου διάσωσης των Ελληνικής Ταχυδρομείων, που συζητήθηκε την Δευτέρα από το υπουργικό συμβούλιο.

Από την ομιλία μάθαμε, πάντως, πως η ρυθμιστική υποχρέωση του λεγόμενου Χ+1 που έχουν σήμερα τα ΕΛΤΑ για τις επιστολές, δηλαδή να πρέπει το γράμμα να φτάσει την επόμενη ημέρα στον προορισμό του, θα γίνει από του χρόνου Χ+3, με απόφαση που αναμένεται να λάβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε πως «η Δανία ας πούμε έχει Χ+5», δηλαδή οι επιστολές μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους σε πέντε ημέρες. Αυτή η δυνατότητα να φτάνει το γράμμα σε τρεις ημέρες θα συμβάλει στον σημαντικό περιορισμό του κόστους των ΕΛΤΑ.

Η τροπολογία αφορά την καταβολή της καθολικής υπηρεσίας 2013-2020 και την εθελούσια έξοδο, κάτι που, όπως είπε ο υπουργός, «είναι γενικά αποδεκτό από τον οργανισμό και τα στελέχη του», καθώς και τις διατάξεις για τη νέα πολιτική προμηθειών, και το τι θα γίνει με τους νέους εργαζόμενους.

Μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, ο κ. Πιερρακάκης είπε πως το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ προβλέπει αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. Για να προχωρήσει απαιτείται η κατάθεση της τροπολογίας με την οποία «αποζημιώνουμε τα ΕΛΤΑ για την καθολική υπηρεσία από το 2013 και μετά».

Πέραν αυτού, «προβλέπονται και κάποιες άλλες διατάξεις σε σχέση με τις νέες προσλήψεις. Προσλήψεις ορισμένου χρόνου, αορίστου χρόνου, πολιτική προσλήψεων η οποία πρέπει να αναπτυχθεί πλέον από την εταιρεία. Οι διατάξεις αυτές θα αφορούν τους νεοπροσλαμβανόμενους». Ταυτόχρονα προβλέπεται και μία νέα πολιτική προμηθειών, «για να μπορεί η εταιρεία να είναι πιο ευέλικτη σε σχέση με το πώς θα κινηθεί στην ευρύτερη αγορά της».

Το σχέδιο, επίσης, «προβλέπει εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους. Στις διατάξεις θα βρείτε ένα σχέδιο εθελούσιας εξόδου. Το σχέδιο εθελούσιίας εξόδου με βάση τον προγραμματισμό αφορά 2.000 άτομα, από ένα μόνιμο προσωπικό γύρω στις 5.500 άτομα. Ο στόχος είναι το πλάνο αυτό να έχει εκτελεστεί μέσα σε μία διετία και άρα σε μία διετία, η εταιρεία να έχει γυρίσει σε λειτουργική κερδοφορία».

Για το οργανωτικό και λειτουργικό μοντέλο, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε πως θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. «Έχει ξεκινήσει ήδη να αλλάζει, υπάρχει η λεγόμενη λογική του shop in shop. Η λογική δηλαδή του να μην υπάρχει ιδιολειτουργούμενο πάντα μαγαζί των ΕΛΤΑ. Να υπάρχει και η λογική του να υπάρχουν ΕΛΤΑ εντός μίας άλλης επιχείρησης». Αυτό το μοντέλο εκ των πραγμάτων θα ενταθεί, κατέληξε.

Σύμφωνα με τον υπουργό, «πριν από λίγους μήνες, τα ΕΛΤΑ είχαν μηνιαίο έλλειμμα 7,2 εκατ. ευρώ τον μήνα. Αυτή τη στιγμή έχει καταφέρει η διοίκηση των ΕΛΤΑ και το έχει φτάσει στα 4,7 εκατ. ευρώ τον μήνα. Τα δεδομένα είναι ότι η μισθολογική δαπάνη ακόμη και σήμερα φτάνει το 67% συνολικά του οργανισμού, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων πρέπει να αλλάξει. Επίσης ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας δεν έχει προχωρήσει και αυτό δεν επιτρέπει στην εταιρεία ιδιαίτερα στην αύξηση ας πούμε της κίνησης του κούριερ να μη μπορεί να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας, γιατί είναι πολύ έντονη η διάσταση του ανθρώπινου παράγοντα».

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι με την ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιοργάνωσης να μπει στρατηγικός επενδυτής στα ΕΛΤΑ, υπενθυμίζοντας πως εδώ και χρόνια ο οργανισμός ανήκει στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ). «Πότε θα γίνει αυτό; Όχι τώρα. Όταν θα έχει ολοκληρωθεί αυτό το πλάνο μετασχηματισμού και άρα όταν τα ΕΛΤΑ θα έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία, τότε θα μπορέσει να γίνει».

 

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v