Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινητικότητα: Καμιά αίτηση στο 57% των θέσεων μηχανικών

Ο μόνος τρόπος λειτουργίας των Τεχνικών Υπηρεσιών είναι οι προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις, αναφέρει ανακοίνωση της ΕΜΔΥΔΑΣ. Συσσώρευση αιτήσεων σε φορείς και γιγάντωση ελλείψεων σε άλλους. λόγω μισθολογικών διαφορών.

Κινητικότητα: Καμιά αίτηση στο 57% των θέσεων μηχανικών

«Η κινητικότητα δε μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τα τεράστια κενά που υπάρχουν ειδικά σε Μηχανικούς, απλά ανακυκλώνει το πρόβλημα της υποστελέχωσης», αναφέρει σε ανακοίνωση η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών, αναλύοντας και σχολιάζοντας τα στοιχεία του υπ. Εσωτερικών.

Αναλυτικά:

«Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου μας στις 8/12/2020 σχετικά με την κινητικότητα αλλά και του από 12/1/2021 εγγράφου μας προς το Υπουργείο Εσωτερικών έρχεται το ίδιο το Υπ.Εσωτ. να μας επιβεβαιώσει με την ανάρτηση των πρώτων στατιστικών για το πρόσφατο πρόγραμμα κινητικότητας.

Όπως είχαμε αναφέρει το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων ήταν 12.221 και αναζητούνται συνολικά από τους φορείς 1505 θέσεις ΠΕ Μηχανικού (12,3 % περίπου των θέσεων), ενώ υπάρχουν και 320 αιτήματα για ΠΕ Πληροφορικής τις οποίες μπορούν να καλύψουν και ειδικότητες Μηχανικών. Αντίστοιχα, υπάρχουν και 422
αιτήματα για ΤΕ Μηχανικούς.

Από τα στατιστικά που ανάρτησε το Υπουργείο προκύπτει ότι:

  • Σε 854 από τις 1505 θέσεις ΠΕ Μηχανικών (το 56,74% του συνόλου) δεν υποβλήθηκε ούτε μία αίτηση!
  • Στις υπόλοιπες 651 θέσεις ΠΕ Μηχανικών (43.26%) έχουν υποβληθεί συνολικά 1528 αιτήσεις (επειδή ο καθένας μπορεί να υποβάλλει έως και 10 αιτήσεις σε 3 φορείς δε γνωρίζουμε το πλήθος των αιτούντων συναδέλφων)
  • Σε 120 από τις 320 θέσεις ΠΕ Πληροφορικής (το 36,92% του συνόλου) δεν υποβλήθηκε ούτε μία αίτηση!
  • Σε 227 από τις 422 θέσεις ΤΕ Μηχανικών (το 53,79% του συνόλου) δεν υποβλήθηκε ούτε μία αίτηση!

Προφανώς οι θέσεις που θα καλυφθούν θα είναι ακόμη λιγότερες γιατί ο συνδυασμός της ανάγκης σύμφωνης γνώμης του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη, και ο περιορισμός της ελάχιστης στελέχωσης κατά 65% δεν
επιτρέπει σχεδόν σε κανένα Μηχανικό να μετακινηθεί.

Τι δείχνουν τα παραπάνω

  1. Ότι η κινητικότητα δε μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τα τεράστια κενά που υπάρχουν ειδικά σε Μηχανικούς, απλά ανακυκλώνει το πρόβλημα της υποστελέχωσης.
  2. Οι μισθολογικές διαφορές που διαρκώς αναπαράγονται και συντηρούνται οδηγεί σε συσσώρευση αιτήσεων σε φορείς και γιγάντωση ελλείψεων σε άλλους.
  3. Η γήρανση του διαθέσιμου προσωπικού ειδικά Τεχνικών αντικειμένων έχει ήδη τραγικές συνέπειες.
  4. Ο μόνος τρόπος λειτουργίας των Τεχνικών Υπηρεσιών την επόμενη περίοδο είναι οι προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.

Θα επανέλθουμε στο θέμα γιατί είχαμε ζητήσει από το ΥΠΕΣ τα κάτωθι στατιστικά στοιχεία και θα επιμείνουμε:

  1. το πλήθος των αιτήσεων που κατατέθηκαν ειδικά Διπλωματούχων Μηχανικών
  2. το πλήθος των αιτήσεων που απορρίφθηκαν και την αιτιολογία της απόρριψης
  3. το πλήθος των θέσεων που καλύφθηκαν από προηγούμενους κύκλους κινητικότητας και αυτών που παρέμειναν κενές».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v