Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμός: Πρωτοβουλία ΞΕΕ για ανάδειξη της φιλοξενίας

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι κυρίως η από κοινού διαμόρφωση με όλη την αλυσίδα παραγωγής αξίας που συνδέεται με τον τουρισμό, αναπτυξιακών προτάσεων που θα αξιοποιήσουν τη διαθέσιμη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τουρισμός: Πρωτοβουλία ΞΕΕ για ανάδειξη της φιλοξενίας

 Μια φιλόδοξη προσπάθεια δημιουργίας μια αλυσίδας αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ ξεκίνησε  το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ), με στόχο να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο του τομέα της φιλοξενίας για την ανασυγκρότηση της χώρας στη μετά Covid εποχή.

Ο τομέας της φιλοξενίας, του τουρισμού, έχει ήδη πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Μόνο το 2019 συνέβαλε άμεσα στην οικονομία της χώρας με 23,4 δισ. ευρώ (+10,9% ή + 2,3 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2018) ενώ συνολικά (άμεσα και έμμεσα) συνέβαλε από 51,6 δισ. ευρώ έως 62,1 δισ. ευρώ. Η άμεση δραστηριότητα του τουρισμού αντιστοιχεί στο 12,5% του ΑΕΠ και η συνολική από 27,5% έως 33,1%.

Μπορεί όμως ο τουρισμός να παίξει έναν ακόμη πιο δραστήριο ρόλο, λειτουργώντας ως «λοκομοτίβα» ανάπτυξης πολλών επιχειρηματικών κλάδων;

Η πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU», που άρχισε ήδη να ξετυλίγεται από τον πρόεδρο του ΞΕΕ Αλέξανδρο Βασιλικό (φωτό), αυτό τον στόχο έχει. Ο κ. Βασιλικός έχει κλείσει σειρά επαφών με εκπροσώπους κλάδων που συνδέονται ή εξαρτούν ένα μέρος, μικρό ή μεγάλο, της δραστηριότητάς τους και από την πορεία του τουρισμού.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι κυρίως η από κοινού διαμόρφωση με όλη την αλυσίδα παραγωγής αξίας που συνδέεται με τον τουρισμό -από την πρωτογενή παραγωγή μέχρι τη μεταποίηση και τις κατασκευές, από το εμπόριο μέχρι τις νέες τεχνολογίες-, αναπτυξιακών προτάσεων που θα αξιοποιήσουν τη διαθέσιμη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η πρωτοβουλία αυτή του ΞΕΕ αποκτά μεγαλύτερη αξία σήμερα, που εξαιτίας και των συνεπειών του κορωνοϊού, τείνει να διαμορφωθεί μια απαξιωτική στάση απέναντι στον τουρισμό (είναι «μονοκαλλιέργεια», είναι ευάλωτος στη συγκυρία, είναι εποχική δραστηριότητα κ.ά.), απαξιώνοντας τα «φυσικά» στρατηγικά πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας στον τομέα και που προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο. Συνεπώς, το κρίσιμο στοίχημα δεν είναι να «αγνοήσουμε» αυτά τα πλεονεκτήματα και να «πάμε για άλλα» αλλά το πώς θα εντάξουμε τον τουρισμό  και την αλυσίδα της φιλοξενίας σε ένα ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης της χώρας.

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι η  επένδυση στην ελληνική φιλοξενία επιταχύνει τη βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Φαίνεται αυτό πολύ πιο συγκεκριμένα σε τουριστικές περιοχές της χώρας και στο πόσο ανθούν γύρω από τις μονάδες φιλοξενίας δεκάδες άλλες επιχειρήσεις, αγροτικές, εμπορικές, βιοτεχνικές, μέχρι και μεγάλες βιομηχανίες. Η πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU» θέλει να καλλιεργήσει περαιτέρω αυτή την κουλτούρα της συνεργασίας, να ενώσει δυνάμεις και όχι να διασπάσει.

Κεντρικό μήνυμα της πρωτοβουλίας είναι: «Η επένδυση στη φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Γι’ αυτό και πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης».

Η επιλογή της λέξη «ΜοU» δίπλα στη Φιλοξενία έχει ένα διπλό συμβολισμό. Δίνει τον προσωπικό τόνο που έχει η φιλοξενία για όλους μας καθώς είναι η  παράδοση, η ιστορία, ο πολιτισμός και οι αξίες. Επιπλέον, παραπέμπει στη συντομογραφία του “Μemorandum of Understanding”, καταδεικνύοντας την ανάγκη μιας πλατιάς προγραμματικής συμφωνίας παραγωγικών δυνάμεων και φορέων για τον ρόλο της φιλοξενίας στην ανάκαμψη της χώρας.

Οι βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU» είναι:

  • Διάλογος με παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς για τη σημασία της φιλοξενίας στην οικονομία, την απασχόληση, την περιφερειακή ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
  • Διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τη  μεγάλη θετική συνεισφορά της φιλοξενίας στη ζωή όλων μας.
  • Διαδικτυακή συζήτηση με θεσμικούς εκπροσώπους και ειδικούς για την «επόμενη μέρα» και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της φιλοξενίας στην ανάκαμψη.

Στην  ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας filoxeniamou.gr παρουσιάζονται αναλυτικά οι θέσεις που προωθεί το ΞΕΕ στον δημόσιο διάλογο καθώς και στοιχεία τεκμηρίωσης για τη θετική συνεισφορά της Φιλοξενίας στη χώρα και στους πολίτες.

Σχετικά με την πρωτοβουλία, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η φιλοξενία είναι Ελλάδα είμαστε εμείς. Κάθε ευρώ που παράγει η φιλοξενία λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνία. Είναι υπόθεση όλων. Γι’ αυτό ξεκινάμε σήμερα την  πρωτοβουλία “ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU”, επιδιώκοντας να συνενώσουμε δυνάμεις σε μια κοινή προσπάθεια για τη φιλοξενία στην “επόμενη μέρα”. Δεδομένης της σημασίας που έχει το  Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, είναι ανάγκη να βρίσκονται ψηλά σε αυτό ο τουρισμός και η φιλοξενία που βρίσκεται στην καρδιά του καθώς κάθε επένδυση στην ελληνική φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με οφέλη για όλους. Στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, κανένας δεν μπορεί μόνος του. Πολλοί μαζί όμως, μπορούμε να σηκώσουμε την Ελλάδα ψηλότερα!».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v