Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου το επόμενο στοίχημα

Η ανάλυση των προαπαιτούμενων των δύο μεγάλων projects βρίσκεται σε τελικό στάδιο, προκειμένου να ενταχθούν στο επόμενο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Οι τρεις φάσεις του σχεδίου.

ΑΔΜΗΕ: Διασύνδεση Δωδεκανήσων και νησιών ΒΑ Αιγαίου το επόμενο στοίχημα

Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι το επόμενο στοίχημα για τον ΑΔΜΗΕ. Η ανάλυση όλων των τεχνικών και οικονομικών προαπαιτούμενων των δύο μεγάλων projects βρίσκεται σε τελικό στάδιο, προκειμένου να ενταχθούν στο τελικό σχέδιο του επόμενου Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του Διαχειριστή, 2022-2031. Το σχέδιο αυτό αναμένεται να υποβληθεί στη ΡΑΕ για έγκριση μέσα στον Μάιο.

Μετά τη δρομολογημένη διασύνδεση των Κυκλάδων, που ολοκληρώνεται με την τέταρτη φάση το 2024, και της διασύνδεσης της Κρήτης, από φέτος το καλοκαίρι με το μικρό καλώδιο και στα μέσα του 2023 με το μεγάλο, σειρά παίρνουν πλέον τα Δωδεκάνησα και οκτώ αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα σε αντίστοιχα νησιά του Β.Α. Αιγαίου. Πρόκειται για τη Σκύρο, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Λήμνο, τη Λέσβο, τη Χίο (με τα Ψαρά), την Ικαρία (με τους Φούρνους-Θύμαινα), τη Σάμο και το Αγαθονήσι.

Σύμφωνα με τους αρχικούς προϋπολογισμούς, για τη διασύνδεση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου θα απαιτηθούν περί τα 900 εκατ. ευρώ και για τα Δωδεκάνησα περί το 1,5 δισ. ευρώ. Στόχος είναι να προηγηθεί η διασύνδεση των Δωδεκανήσων, το 2027, και να ακολουθήσει δύο χρόνια μετά, το 2029, και η διασύνδεση του Β.Α. Αιγαίου. Το πλάνο της διασύνδεσης, που θεωρείται ένα από τα σημαντικά έργα του ΑΔΜΗΕ, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις.

Στην πρώτη φάση, προγραμματίζονται διασυνδέσεις του ΚΥΤ Κορίνθου-Κω, Κω-Ρόδου, ΚΥΤ Νέας Σάντας-Λήμνου, Λήμνου-Λέσβου, με ορίζοντα αποπεράτωσης το 2027. Στη δεύτερη φάση, οι διασυνδέσεις ΚΥΤ Αλιβερίου-Σκύρου, Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου, ως το 2028. Στην τρίτη φάση θα ακολουθήσει το κλείσιμο των διασυνδετικών βρόγχων με τις διασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου, που τοποθετείται στο 2030.

Το πόσο σημαντική είναι η προώθηση κι αυτών των νησιωτικών διασυνδέσεων με το ηπειρωτικό σύστημα, πέραν των οφελών από τη μείωση της δαπάνης για τα ΥΚΩ και την αξιοποίηση ενέργειας από ΑΠΕ, προκύπτει και από το γεγονός ότι σήμερα τα μικρής και μεσαίας κλίμακας αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα του Αιγαίου καλύπτουν το 10% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v