Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι προβλέπει το mega-project στον Αστακό

Στο τελικό στάδιο οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αγορά του λιμανιού από επιχειρηματικό σχήμα. Στόχος η κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μαρίνες στη Μεσόγειο.

Τι προβλέπει το mega-project στον Αστακό

Στην ανάπτυξη μίας από τις μεγαλύτερες -αν όχι της μεγαλύτερης- μαρίνες της Μεσογείου στο λιμάνι του Πλατυγιαλίου στον Αστακό επενδύουν Ελληνες και Αραβες επιχειρηματίες, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας σε περίοπτη θέση στον παγκόσμιο χάρτη του yachting.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εταιρεία Archirodon και ένα fund αραβικών συμφερόντων αναμένεται να «τρέξουν» το έργο, μετά την ολοκλήρωση αγοράς του λιμανιού από την Alpha Bank και την Πειραιώς. Το συγκεκριμένο λιμάνι, που ανήκε στην κατασκευαστική εταιρεία ΑEΓΕΚ, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια υπό τον έλεγχο των δύο τραπεζών, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η διαδικασία αγοραπωλησίας στο ελληνο-αραβικών συμφερόντων σχήμα βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Τι προβλέπει το project

Το μεγαλεπήβολο project, ύψους 500 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να δημιουργήσει εκατοντάδες νέες θέσεις απασχόλησης και να αναβαθμίσει σημαντικά την περιοχή του Αστακού, περιλαμβάνει, εκτός από την ανάπτυξη μίας μαρίνας με πλωτές εξέδρες όπου θα μπορούν να φιλοξενούνται mega yachts, τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου για τουρίστες υψηλού εισοδηματικού προφίλ και ενός συνεδριακού κέντρου στην περιοχή του λιμανιού του Πλατυγιαλίου.

Οι διαδικασίες για την εκκίνηση του έργου, το οποίο αναμένεται να περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) για να υπαχθεί στο γνωστό fast track, έχουν δρομολογηθεί, ωστόσο απαιτείται η διευθέτηση κάποιων εκκρεμοτήτων προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχεδίου.

Αυτό το διάστημα, μάλιστα, τα συναρμόδια υπουργεία προχωρούν στις απαραίτητες ενέργειες, οι οποίες θα επιτρέψουν την άρση των αγκυλώσεων, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή ενός έργου που βρίσκεται σε διαδικασία έναρξης εδώ και περίπου 40 χρόνια και αναμένεται να αποτελέσει σημαντική τονωτική ένεση όχι μόνο για την Αιτωλοακαρνανία αλλά για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Άλλωστε, η δημιουργία μαρινών ανά τη χώρα είναι μία από τις στρατηγικές επιδιώξεις της κυβέρνησης, η οποία δίνει έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, με απώτερο στόχο την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Προτεραιότητα οι μαρίνες

Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται στο στάδιο διαμόρφωσης του σχετικού θεσμικού πλαισίου όσον αφορά το μοντέλο διαχείρισης και τη χωροταξική μελέτη για την ανάπτυξη των μαρινών. Συγκεκριμένα, βάσει του σχεδιασμού του υπουργείου Τουρισμού, καταρτίζεται για πρώτη φορά εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων, στην οποία περιλαμβάνονται τόσο η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου όσο και το μοντέλο διαχείρισης των μαρινών. Στόχο αποτελούν, αφενός, η απλοποίηση του νομικού πλαισίου και αφετέρου, η δραστική μείωση της γραφειοκρατίας, κινήσεις που θα επιτρέψουν την προσέλκυση επενδύσεων που θα αναδείξουν περαιτέρω τους τουριστικούς λιμένες της χώρας.

Μάλιστα, θα διατεθούν πόροι 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την υλοποίηση έργων σε μαρίνες, είτε στο στάδιο της ωρίμανσής τους με την έκδοση των απαραίτητων μελετών και των σχετικών περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων είτε στο στάδιο ανάπτυξης των κατάλληλων υποδομών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v