Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ξαναμοιράζεται» η τράπουλα στη συνδρομητική τηλεόραση

Σε… πεδίο μάχης έχει μετατραπεί η συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας. Οι υφιστάμενοι παίκτες σχεδιάζουν το λανσάρισμα νέων προϊόντων ενώ οι διεθνείς ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά.

«Ξαναμοιράζεται» η τράπουλα στη συνδρομητική τηλεόραση

Ισχυροί διεθνείς παίκτες όπως η Warner Media και η Walt Disney υλοποιούν το 2022 τα πλάνα επέκτασης των HBO ΜΑΧ και Disney+ στη χώρα μας, αλλάζοντας τις ισορροπίες στην εσωτερική αγορά, όπου ήδη έχει ξεκινήσει η «μάχη» μεταξύ των εγχώριων παικτών.

Χθες, το Disney+, η streaming υπηρεσία της The Walt Disney Company, επιβεβαίωσε την επίσημη έναρξη λειτουργίας της σε 42 χώρες και 11 νέες περιοχές φέτος το καλοκαίρι. Οι νέες χώρες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, εκτός από την Ελλάδα, Νότια Αφρική, Τουρκία, Πολωνία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Με αποκλειστικό, πρωτότυπο περιεχόμενο, χιλιάδες τίτλους Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, το Disney+ περιλαμβάνει μερικές από τις πιο αγαπημένες ιστορίες του κόσμου.

Να θυμίσουμε ότι η Warner Media έχει ανακοινώσει το λανσάρισμα της πλατφόρμας στην Ελλάδα και για τον λόγο αυτό έχει προχωρήσει τη διαδικασία στελέχωσης ελληνικού τμήματος, με σχετικές αγγελίες να έχουν ανέβει στο LinkedIn και σε άλλες πλατφόρμες αναζήτησης προσωπικού. Από τις 2 Αυγούστου μάλιστα έχει συσταθεί στη χώρα μας Μονοπρόσωπη ΕΠΕ με διακριτικό τίτλο «Warnermedia Direct Greece LTD» και με μοναδικό εταίρο τη σουηδική ΗΒΟ Nordic AB, σκοπός της οποίας είναι η παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων, καθώς και η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης προς τους συνδρομητές αναφορικά με την υπηρεσία HBO Max στην Ελλάδα.

Οι εγχώριοι παίκτες

Η  ολοκλήρωση της εξαγοράς της Wind από τη United Group αλλάζει τις ισορροπίες στη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς είναι η πρώτη φορά που μειώνεται τόσο πολύ η διαφορά της συνδρομητικής βάσης με την Cosmote.

Την ίδια στιγμή, οι streaming πλατφόρμες  όπως το Netflix και η Apple TV δημιουργούν μια νέα εικόνα στην αγορά, ανακατεύοντας την τράπουλα της συνδρομητικής τηλεόρασης, η οποία έχει δύο σημαντικές εξελίξεις:

  • Με το νέο νόμο, η καταπολέμηση της πειρατείας είναι για πρώτη φορά σε τόσο υψηλό επίπεδο, ουσιαστικά «ρίχνοντας μαύρο» στους παράνομους παρόχους που υπολογίζεται ότι «εξυπηρετούν» έως και 500 χιλ. συνδρομητές
  • Μέχρι και τον Ιούνιο παρατείνεται η αναστολή του τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης που αντιπροσωπεύει το 10% του συνολικού λογαριασμού.

Η αγορά στην Ελλάδα, παρά την αύξηση των συνδρομητών μέσα στην πανδημία, δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά, καθώς το 2020 η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας έφτανε το 25% των νοικοκυριών, με τη διαφορά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να φτάνει τις 11 ποσοστιαίες μονάδες.

Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης ξεπερνά σήμερα το 1,3 εκατ. συνδρομητές, χωρίς να περιλαμβάνονται στον αριθμό αυτό όσοι Έλληνες διατηρούν λογαριασμό σε διεθνείς πλατφόρμες όπως Netflix, Amazon Prime, Apple TV+ κ.ά. Εξ αυτών, πάνω από 600.100 συνδρομητές είναι της Cosmote και οι 463.494 της Nova, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2020 (318.629 συνδρομητές λιανικής και 144.865 χονδρικής). Ακολουθεί η Vodafone, oι συνδρομητές της οποίας φτάνουν τις 150.000, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση και τέλος, η Wind Vision με περίπου 80.000 συνδρομητές. Στις παραπάνω συνδέσεις θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τις πειρατικές, οι οποίες βάσει εκτιμήσεων αριθμούν περίπου 500 χιλ. συνδρομητές και τους συνολικούς συνδρομητές να ξεπερνούν το 1,8 εκατ.

Η Cosmote TV

Από πλευράς της, η Cosmote TV έχει μπει δυναμικά στην παραγωγή εγχώριου περιεχομένου μετά και την ελληνική δραματική τηλεοπτική σειρά θρίλερ και μυστηρίου «Έτερος Εγώ».

Τόσο ο πρώτος κύκλος της σειράς, που έκανε πρεμιέρα το 2019 με τον τίτλο «Έτερος Εγώ: Χαμένες Ψυχές», όσο και ο δεύτερος, «Έτερος Εγώ: Κάθαρσις» που προβλήθηκε έναν χρόνο αργότερα, κατέγραψαν υψηλές θεαματικότητες και η εταιρεία έχει πάρει ήδη το πράσινο φως για τον τρίτο κύκλο, με τίτλο «Έτερος Εγώ: Νέμεσις», ο οποίος ξεκινά τα γυρίσματά του την άνοιξη του 2022. H επιτυχία της σειράς ώθησε την Cosmote TV να στραφεί και σε νέες παραγωγές, όπως το «42 βαθμοί Κελσίου» αλλά και σε διεθνείς συμπαραγωγές όπως η σειρά «Tehran», η οποία γυρίστηκε στην Ελλάδα σε συμπαραγωγή με τους ισραηλινούς δημιουργούς της και την Apple και προβάλλεται από το Apple TV. Την Άνοιξη μάλιστα θα είναι διαθέσιμη στους συνδρομητές και η πρώτη κωμωδία της Cosmote TV.

Παράλληλα συνεχίζει να δίνει έμφαση σε πρωτότυπες παραγωγές για το Cosmote History HD, αλλά και σε νέες συμπαραγωγές ντοκιμαντέρ, όπως το ντοκιμαντέρ «Κέρος: Το μυστήριο των σπασμένων ειδώλων», το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι σε συνεργασία με το National Geographic.

Η NOVA

Η United Group μετά την εξαγορά της Wind ευελπιστεί στη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης, καθώς θα είναι σε θέση να προσφέρει  συνδυαστικά πακέτα  κινητής, σταθερής και τηλεόρασης στους συνδρομητές.

Ηδη έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για τη συγχώνευση με τη Nova, με στόχο να δημιουργηθεί ένας ισχυρός πόλος επικοινωνίας και τηλεοπτικού περιεχομένου, που, με ενοποιημένη στρατηγική, προϊόντα και υπηρεσίες, συνεπείς επενδύσεις και ανάπτυξη συνεργειών, θα αλλάξει το τηλεπικοινωνιακό τοπίο της Ελλάδας και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και οφέλη για τους καταναλωτές.

Στις τοπικές παραγωγές και συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου ανακοίνωσε πως θα επιστρέψει σταδιακά και η Nova, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία που έχει στον τομέα. Να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν η Nova έχει συμμετάσχει στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το «Safe Sex» αλλά και βραβευμένων ταινιών όπως ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου.

Η Vodafone  

Από την πλευρά της, η Vodafone βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συνομιλίες με τη WarnerMedia για την προβολή της συνδρομητικής πλατφόρμας HBO Max μέσω της Vodafone ΤV, όπου θα προσφέρονται τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network, ενώ «δυνατό χαρτί» αποτελεί επίσης το γεγονός ότι στην πλατφόρμα προβάλλονται ταινίες της Warner Bros λίγες ημέρες μετά την κυκλοφορία τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η Vodafone έχει κάνει επίσης και τις πρώτες συζητήσεις με την Disney για τον ερχομό της πετυχημένης πλατφόρμας Disney+ στην Ελλάδα και μέσω της Vodafone TV.

Η εταιρεία, μετά την απώλεια της συνεργασίας με τη NOVA, που της εξασφάλιζε αθλητικό περιεχόμενο, αναζητά νέες συνεργασίες, με στόχο να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό πακέτο στην ψυχαγωγία, στοχεύοντας στην αύξηση των συνδρομητών της από 140.000 που είναι σήμερα σε 200.000.

Μαρία Μόσχου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v