Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Στο 74% του 2019 η επιβατική κίνηση της Turkish Airlines τον Απρίλιο

Η τουρκική αεροπορική εταιρεία έχει μεταφέρει σχεδόν 5 εκατ. ταξιδιώτες στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας τα τελευταία 21 χρόνια. Τα δρομολόγια της εταιρείας για τη φετινή σεζόν.

«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Στο 74% του 2019 η επιβατική κίνηση της Turkish Airlines τον Απρίλιο

Σε τροχιά δυναμικής ανάκαμψης και αποκατάστασης των μεγεθών της στα προ πανδημίας επίπεδα βρίσκεται η Turkish Airlines, ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, έχοντας ανακτήσει τον Απρίλιο το 74% της επιβατικής κίνησης που κατέγραψε τον αντίστοιχο μήνα του 2019 με προορισμό τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την Αθήνα να αποτελεί τον πρώτο διεθνή προορισμό της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε τις πτήσεις εξωτερικού τον Φεβρουάριο του 1947. 

Η αεροπορική εταιρεία δραστηριοποιείται στην ελληνική πρωτεύουσα εδώ και 75 χρόνια, ενώ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου προσγειώνεται τα τελευταία 21 χρόνια, από το 2001, έχει μεταφέρει σχεδόν 5 εκατ. ταξιδιώτες. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια των 21 ετών έχει προγραμματίσει περίπου 7 εκατ. θέσεις με προορισμό το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και έχει πενταπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών της. Είναι ενδεικτικό ότι από 100 χιλιάδες ταξιδιώτες το 2001, το 2019 μετέφερε περίπου 500 χιλιάδες ταξιδιώτες στην ελληνική πρωτεύουσα.

«Αυτά τα 21 χρόνια η Turkish αποτελεί παράδειγμα ανάπτυξης και επιτυχίας. Το δρομολόγιο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο και το επιλέγουν ταξιδιώτες τόσο για διακοπές, όσο και για επαγγελματικούς λόγους. Η Turkish κατάφερε τον Απρίλιο να αποκαταστήσει το 74% της επιβατικής κίνησης με προορισμό το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, ποσοστό που συνιστά ένα μεγάλο επίτευγμα από τη στιγμή που το δρομολόγιο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη δεν εξυπηρετεί μόνο τις δύο χώρες και για την ώρα αρκετά κράτη της Ασίας υπόκεινται ακόμη σε ταξιδιωτικούς περιορισμούς», επεσήμανε στο πλαίσιο εκδήλωσης για τον εορτασμό των 75 ετών παρουσίας της Turkish Airlines στην Ελλάδα η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Το 13% των επιβατών της Turkish στο δρομολόγιο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη, το οποίο φέτος πραγματοποιείται 2 φορές ημερησίως έναντι 4 το 2019, ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους business, το 78% για αναψυχή και το 9% για να επισκεφθεί συγγενείς και φίλους. Τη φετινή σεζόν η εταιρεία πραγματοποιεί δύο απευθείας πτήσεις ημερησίως συνδέοντας την Αθήνα με την Κωνσταντινούπολη και μία ακόμη καθημερινά από την Κωνσταντινούπολη με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. 

Το προφίλ της εταιρείας

Οταν ιδρύθηκε, το 1933, η εταιρεία απασχολούσε 30 άτομα προσωπικό και διέθετε στόλο 5 αεροσκαφών. Ετος-ορόσημο για την Turkish ήταν το 1947, όταν πραγματοποίησε την πρώτη διεθνή πτήση της από την Κωνσταντινούπολη προς την Αθήνα, με σημαντικό πλεονέκτημα για την έναρξη του συγκεκριμένου δρομολογίου τη γειτνίαση των δύο χωρών. Το 1951 ο στόλος της εταιρείας αυξήθηκε σε 33 αεροσκάφη και ξεκίνησε πτήσεις σε νέους προορισμούς, τη Λευκωσία, τη Βηρυτό και το Κάιρο.

Το 1956 η εταιρεία έγινε μέλος της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (International Air Transport Association-ΙΑΤΑ), ενώ το 1975 η Turkish Airlines ξεκίνησε τις πτήσεις cargo. Τη δεκαετία του ‘90 πέταξε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη και το 2006 η αεροπορική εταιρεία προσέθεσε το 100ό αεροσκάφος στον στόλο της. Ο 100ός προορισμός που ενέταξε στο δίκτυό της η εταιρεία το 2017 ήταν το Πουκέτ. 

Σήμερα, όπως τόνισε ο Ahmet Olmustur, Chief Marketing Officer της Turkish Airlines, η εταιρεία εκτελεί δρομολόγια σε 329 προορισμούς στις 5 ηπείρους και διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο δίκτυο παγκοσμίως. Μόνο στην Τουρκία η εταιρεία πετάει σε 50 προορισμούς, στην Ευρώπη πετάει σε 115 και συνολικά η εταιρεία συνδέει 128 χώρες ανά τον κόσμο.

Η τουρκική αγορά

Η τουρκική αγορά, βάσει των προγραμματισμένων θέσεων σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις όπως αυτές αποτυπώνονται στο Recovery Tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (INSETE), για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας βρίσκεται τον Μάιο στην έβδομη θέση, με περισσότερες από 36 χιλιάδες θέσεις.

Ο εισερχόμενος τουρισμός από την Τουρκία κατέγραψε την περίοδο 2017-2019 αύξηση κατά 12,5% (από 972 χιλ. το 2017 σε 1.093 χιλ. το 2019), με το μερίδιο της τουρκικής αγοράς το 2019 να ανέρχεται σε 3,5% όταν το 2017 ήταν 3,6%. Σύμφωνα με στοιχεία του UNWTO (2018), η Ελλάδα αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για εξερχόμενα ταξίδια από την Τουρκία ενώ οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Τούρκων στη χώρα, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Αττική και το Βόρειο Αιγαίο.

Οι εισπράξεις από την Τουρκία το 2019 άγγιξαν τα 326 εκατ. ευρώ (+1,7% σε σύγκριση με το 2017) με μερίδιο αγοράς 1,8%, όταν το 2017 το σύνολο των εσόδων είχε διαμορφωθεί σε 321 εκατ. ευρώ και το μερίδιο αγοράς 2,3%.

Εύα Δ. Οικονομάκη

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v