Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παίρνουν σειρά μετά τον Σκαραμαγκά

Οι εκκρεμότητες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Τι απαντά ο δήμαρχος Χαϊδαρίου σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ, που ξεμπλοκάρει τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παίρνουν σειρά μετά τον Σκαραμαγκά

Τον δρόμο για την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα ανοίγουν, αφενός, η χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, βάσει της οποίας αίρονται τα κωλύματα για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε εταιρεία συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου και αφετέρου, η κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας που αναμένεται από μέρα σε μέρα.

Το ΣτΕ απέρριψε χθες και τις δύο αιτήσεις ακύρωσης των διαγωνισμών που είχε καταθέσει ο Δήμος Χαϊδαρίου, αίροντας επί της ουσίας τις εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των Ναυπηγείων στον όμιλο του εφοπλιστή.

Από την πλευρά του, βέβαια, ο δήμαρχος Χαϊδαρίου Βαγγέλης Ντηνιακός αφήνει ανοικτές τις επιλογές του σχετικά με τις επόμενες κινήσεις, επισημαίνοντας ότι «η προσπάθεια διασφάλισης της κοινόχρηστης πρόσβασης του Δήμου Χαϊδαρίου στη θάλασσα όσο και της προστασίας του ήδη επιβαρυμένου στην περιοχή μας φυσικού περιβάλλοντος, σε μία Δυτική Αθήνα που οι ανισότητες αντί να αμβλύνονται διογκώνονται, τόσο σε πολιτικό όσο και σε και νομικό επίπεδο, θα συνεχιστεί».

Τάσσεται, δε, κατά «περιβαλλοντικά καταστροφικών χρήσεων όπως η χωροθέτηση κάθε είδους μονάδας LNG», αναφέροντας: «Η απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ απορρίπτει για τυπικούς-δικονομικούς λόγους το ένδικο βοήθημα που άσκησε ο Δήμος Χαϊδαρίου και δεν εισέρχεται στην ουσία των ισχυρισμών μας. Η υπόθεση εισήχθη προς συζήτηση κατόπιν αιτήματος της ΕΤΑΔ στην ολομέλεια του ΣΤΕ -μετά την ευδοκίμηση της αίτησης αναστολής μας στο αρμόδιο τμήμα. Το τμήμα του ΣΤΕ ουδέποτε έθεσε θέμα τυπικής αρμοδιότητας. Το σκεπτικό της απόφασης θα το γνωρίζουμε τον Οκτώβριο. Οπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, είμαστε σύμφωνοι με τη συνέχιση της λειτουργίας των Ελληνικών Ναυπηγείων. Εχουμε όμως εκφράσει την κατηγορηματική αντίθεσή μας με την απώλεια κοινόχρηστων χώρων και με περιβαλλοντικά καταστροφικές χρήσεις όπως η χωροθέτηση κάθε είδους μονάδας LNG».

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη αίτηση ακύρωσης του Δήμου Χαϊδαρίου στρεφόταν εναντίον του διαγωνισμού της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), με το επιχείρημα ότι η πώληση της Προβλήτας 4 του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν. Η δεύτερη αίτηση ακύρωσης αφορούσε τον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει ο Ειδικός Διαχειριστής των Ναυπηγείων, με το επιχείρημα ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό περιελήφθησαν τμήματα ακινήτων που, σύμφωνα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, ανήκουν στον Δήμο Χαϊδαρίου.

Ο Γ. Προκοπίου είχε πλειοδοτήσει στους διαγωνισμούς της ΕΤΑΔ και τoυ Ειδικού Διαχειριστή τον Ιούλιο του 2021 με τίμημα 37,3 εκατ. ευρώ στον πρώτο διαγωνισμό και 25,2 εκατ. ευρώ στον δεύτερο διαγωνισμό.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Βούληση της κυβέρνησης αποτελεί, την ίδια στιγμή, και η ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Στην κατεύθυνση αυτή, αναμένεται από μέρα σε μέρα η κατάθεση στη Βουλή του σχετικού σχεδίου νόμου, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, τον διαχωρισμό των Ναυπηγείων σε δύο διαφορετικές εταιρείες. Η μία εταιρεία θα αναλάβει το αμυντικό κομμάτι και η δεύτερη το εμπορικό. Η ιταλική Fincantieri θα συμμετέχει στο αμυντικό κομμάτι και η αμερικανική DFC στο εμπορικό.

Το σχέδιο εξυγίανσης που δρομολογεί η ONEX του Πάνου Ξενοκώστα έχει καταρτιστεί στα πρότυπα εκείνου που εφαρμόστηκε για την εξαγορά του Νεωρίου Σύρου και προβλέπει «κούρεμα» περίπου στο 50% των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί και ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ, αποπληρωμή στο ακέραιο των δεδουλευμένων των εργαζομένων, που ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ και επενδύσεις εκσυγχρονισμού, ύψους 150 εκατ. ευρώ, των Ναυπηγείων σε βάθος 10ετίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v