Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ η ελληνική ναυτιλία

«Θέλουμε να προασπίσουμε τη ναυτιλία και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα», τονίζει η επικεφαλής της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Οι κυρώσεις, τα θέματα ανταγωνισμού και η «πράσινη» μετάβαση.

Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ η ελληνική ναυτιλία

Την ανάδειξη της σημασίας της ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως, την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της, καθώς και την προάσπιση των συμφερόντων της έθεσε ως προτεραιότητες της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η πρόεδρός της Μελίνα Τραυλού, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια».

«Θέλουμε να κατανοήσει ο κόσμος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο τη σημαντικότητα της ναυτιλίας στη ζωή μας. Δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος, αλλά ένας εταίρος σε κυβερνήσεις. Αυτό θέλουμε να το προασπίσουμε και να το διαδώσουμε», τόνισε, επισημαίνοντας ότι πλέον «όχι μόνο η ποσοτική αλλά και η ποιοτική υπεροχή της εμπορικής ναυτιλίας είναι δεδομένη».

Σχετικά με τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται για την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας, η Μ. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι η Ε.Ε. θα πρέπει να στηρίξει και όχι να υπονομεύσει τον ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. «Η Ευρώπη πρέπει να καταλάβει πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλία, που αντιστοιχεί στο 50% και πλέον του ευρωπαϊκού στόλου. Ειδικά τώρα, που καταλαβαίνει η Ευρώπη την ανάγκη για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, η ναυτιλία θα παίξει σημαντικό ρόλο. Κι αυτό έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό μετά τη συνάντηση με την Ευρωπαία επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν», ανέφερε η πρόεδρος της ΕΕΕ. «Θέλουμε να προασπίσουμε τη ναυτιλία και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα. Θέλουμε η Ευρώπη να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία».

Όπως τόνισε η Μ. Τραυλού, ο ελληνικός εφοπλισμός βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ανθρακοποίησης. «Εχουμε την ενεργειακή μετάβαση, που είναι το σημαντικότερο θέμα που μας απασχολεί. Κι εμείς είμαστε η πλοιοκτησία που παραδοσιακά επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες. Είμαστε οι πρώτοι που όταν βρεθεί η λύση θα την εφαρμόσουμε», είπε, επισημαίνοντας ότι αυτό που «ζητάμε είναι να υπάρξει λύση σε παγκόσμιο επίπεδο κι όχι να λαμβάνονται περιφερειακά μέτρα, όπως θέλει η Ε.Ε. Προτεραιότητα είναι οι πραγματικές λύσεις».

Και προσέθεσε: «Εμείς επιμένουμε ότι οι λύσεις πρέπει να είναι διεθνείς, στο πλαίσιο του ΙΜΟ και αυτό που θα πρέπει να εξηγήσουμε είναι πως ό,τι κάνει η Ε.Ε. θα πρέπει να είναι με γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Το μόνο που κάνουν τώρα είναι να τη χτυπούν», ξεκαθάρισε. Εστίασε, δε, στην ετοιμότητα του ελληνικού εφοπλισμού να κινηθεί με ταχύτητα στην «πράσινη» μετάβαση. «Είμαστε υποστηρικτές, χθες, της ανθρακοποίησης», υπογράμμισε, λέγοντας πως όταν υπάρξουν οι νέες τεχνολογίες, οι πρώτοι που θα τις εφαρμόσουν θα είναι οι Έλληνες, οι οποίοι άλλωστε πρωτοπορούν σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και ναυπηγήσεις.

Αναφερόμενη στις κυρώσεις, η Μ. Τραυλού υπογράμμισε ότι είναι δεδομένη η ευθυγράμμιση των Ελλήνων εφοπλιστών με τις αποφάσεις της Ε.Ε. «Ως η πιο ισχυρή δύναμη του πλανήτη στη ναυτιλία και έχοντας πάνω από 30% του στόλου μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντος τους και πάνω από το 80% του ευρωπαϊκού στόλου, γινόμαστε αποδέκτες σκληρής κριτικής. Ο ισχυρός είναι πάντα στα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι καταδικάζουμε μια βίαιη πράξη όπως αυτό που συμβαίνει με την εισβολή στην Ουκρανία, αλλά δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμιά νόμιμη επιχειρηματική πράξη. Δεν κάνει κάτι παράνομο ο ελληνικός εφοπλισμός. Όποτε μπαίνουν κυρώσεις, είμαστε οι πρώτοι που τις εφαρμόζουμε», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείσα για τα θέματα ανταγωνισμού, η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι «δεν έχει ανοίξει επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη ναυτιλία. Εχουμε υπογράψει ένα συνυποσχετικό με την ελληνική πολιτεία. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις που χρειάζονταν απαντήσεις, στις οποίες η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί. Δεν έχουμε κάποια ανησυχία».

Η Μ. Τραυλού έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στην ανάγκη προσέλκυσης νέων στην ελληνική ναυτιλία. «Οι νέοι είναι το μέλλον της ναυτιλίας, χωρίς αυτούς δεν πάμε πουθενά», είπε, επισημαίνοντας ότι η Ενωση θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Παιδείας προς αυτή την κατεύθυνση.

«Χρειάζεται μια εξυγίανση της ναυτικής παιδείας, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και έχουμε παραδώσει σχετική μελέτη στο αρμόδιο υπουργείο. Θα συνεχίσουμε με καμπάνια προσέλευσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά πρέπει να γίνει σε συνεργασία με την κυβέρνηση», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v