Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα αύξηση έως 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τα υψηλότερα κόμιστρα ισχύουν από τις 15/06, ως συνέπεια της εκτίναξης του κόστους καυσίμων. Αφορούν σε 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς να υπάρξει καινούρια άνοδος από 1η Ιουλίου.

Νέα αύξηση έως 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από 15/06 στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα $1.264 τον τόνο, από $480 που ήταν πέρυσι.

Έτσι ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο €41.250, από €15.840 που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1η Ιουλίου.

"Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο - ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων" ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα €35 αυτή τη στιγμή άγγιξε τα €38 αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα €32 άγγιξε τα €35 αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-'Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα €23 ανήλθε στα €25 αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από €45,50 έφθασε τα €48, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα €63,70 άγγιξε τα €67,40.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα €82,50 διαμορφώθηκε στα €86,50 αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα €50 το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα €52,50 αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από €44,50 το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα €46,50. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα €43 διαμορφώνεται στα €45,50.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από €466,50 διαμορφώνεται στα €489,50 αύξηση 4,93%

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα €15 εκατ.

Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v