Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φράγκου-Μαρινάκης: Οι Ελληνες εφοπλιστές δεν σπάνε το εμπάργκο

«Κάντε τους κανόνες και θα τους ακολουθήσουμε», το μήνυμα των δύο εφοπλιστών στις επικρίσεις για τη μεταφορά ρωσικών ενεργειακών προϊόντων. Τα κλεισμένα συμβόλαια, το παράδειγμα των κυρώσεων του Ιράν και ο «θρησκευτικός πόλεμος».

Φράγκου-Μαρινάκης: Οι Ελληνες εφοπλιστές δεν σπάνε το εμπάργκο

Στον σημαντικό ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά καυσίμων και στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία αναφέρθηκαν ο ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp Ευάγγελος Μαρινάκης και η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners Αγγελική Φράγκου.

«Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι πολύ σημαντικός, καθώς έχουν το 32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγρού αερίου και πετρελαίου. Η μεταφορά του πετρελαίου είναι κάτι που παρέχει μια ασφάλεια και σταθερότητα. Η μεταφορά ενέργειας μέσω των πλοίων μας δεν ενέχει πολιτικό ρίσκο. Αυτό το στάδιο είναι πολύ σημαντικό. Μια ευρωπαϊκή χώρα που ανήκει στο ΝΑΤΟ να έχει αυτή την ισχύ τονάζ που μπορεί να πραγματοποιήσει αυτό που ζητά η νέα εποχή, να είμαστε λιγότερο ή καθόλου εξαρτημένοι από το φυσικό αέριο της Ρωσίας», είπε ο Ευάγγελος Μαρινάκης.

Τόνισε, δε, «ότι η μη εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δεν μπορεί να γίνει μέσα σε μία στιγμή. Εμείς απλώς μεταφέρουμε το πετρέλαιο που έχει ήδη συμφωνηθεί. Δεν παραβιάζουμε κανέναν νόμο ή εμπάργκο, αλλά είμαστε εδώ για να προσφέρουμε σταθερότητα».

«Εμείς ξέρουμε τις κυρώσεις, είναι πολλές οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί και το 95% του παγκόσμιου στόλου, και ο ελληνικός στόλος, ακολουθεί αυτές τις κυρώσεις. Δεν είναι ένας θρησκευτικός πόλεμος», τόνισε από την πλευρά της η Αγγελική Φράγκου, η οποία έφερε ως παράδειγμα τις κυρώσεις κατά του Ιράν, οι οποίες ήταν απόλυτα ξεκάθαρες και τηρήθηκαν.

«To 1/3 της προμήθειας σε καύσιμα προέρχεται από την περιοχή της σύγκρουσης. Πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των τροφίμων που είναι πολύ σημαντική για όλους μας. Εχουμε ανατροπή όλων όσων γνωρίζαμε. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει οποιαδήποτε τιμή για να διασφαλίσει ότι τα πράγματα θα φτάσουν στη χώρα. Πριν από μερικά χρόνια είχαμε παρόμοια κατάσταση με την αραβική άνοιξη. Το καλό είναι ότι με αυτές τις ανατροπές οι πράσινες προμήθειες των αγαθών μπορούν να ανακάμψουν μετά από κάποιες σοδειές. Οπότε βραχυπρόθεσμα μπορεί να έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις να διανύσουμε και υψηλότερο κόστος μεταφοράς των τροφίμων. Η Ευρώπη παίρνει το 40% του φυσικού αερίου της από τη Ρωσία και το 20% του πετρελαίου, οπότε όλα αυτά τα πράγματα έχουν φέρει ανατροπές, αλλά δημιουργούνται μεγαλύτερα ταξίδια και ανατροπή της εφοδιαστικής αλυσίδας», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς για τον ρόλο της ναυτιλίας στη μεταφορά των σιτηρών από την Ουκρανία, ο Ευάγγελος Μαρινάκης επεσήμανε ότι «όταν τα λιμάνια είναι ανοιχτά και όλα λειτουργούν σωστά σε πολιτικούς όρους, μπορούμε άμεσα να προχωρήσουμε. Αυτό είναι το καλό με τη ναυτιλία, έχουμε την ικανότητα να κινηθούμε γρήγορα. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, διότι το 15%-20% των πληρωμάτων, των ναυτικών παγκοσμίως είναι Ουκρανοί και πρέπει να προστατεύσουμε αυτούς και τις οικογένειές τους. Μόλις είναι έτοιμοι, θα είμαστε εκεί για να μεταφέρουμε τα αγαθά και τα σιτηρά από τα λιμάνια τους».

Μεταξύ άλλων, η Αγγελική Φράγκου τόνισε πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα τελευταία δύο χρόνια, τα χρήματα που τοποθετούνταν σε υπηρεσίες πλέον δαπανώνται για προϊόντα/αγαθά, «οπότε ουσιαστικά έσπασε η αλυσίδα τροφοδοσίας όπως την ξέραμε».

Αναφερόμενος στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, ο Ευάγγελος Μαρινάκης είπε: «Τα πλοία συμβάλλουν μόνο στο 3% της παγκόσμιας μόλυνσης. Δεν είναι μόνο ασφαλές να μεταφέρεις ενέργεια μέσω πλοίων, αλλά είναι και περιβαλλοντικά φιλικό. Τα τελευταία 10 χρόνια η τεχνολογία μας έχει βοηθήσει να παράγουμε πιο οικονομικές μηχανές και να είναι περιβαλλοντικά φιλικές, συν την αύξηση του τονάζ που μας επιτρέπει τη μεταφορά μεγαλύτερου φορτίου. Γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό με αυτά που συμβαίνουν να παρέχουμε αυτή τη σταθερότητα στον κόσμο και στην Ευρώπη. Οφείλουμε να δούμε περισσότερες πρωτοβουλίες από πολιτικούς στη Ευρώπη για να βρουν λύση για την επίτευξη ειρήνης. Η οικονομία είναι ο αποδέκτης αυτών των υψηλών τιμών στο πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο και οι οικονομίες μας δεν μπορούν να αντέξουν πολύ περισσότερο. Η κρίση είναι εδώ και εντείνεται. Πρέπει να κάνουμε ριζοσπαστικά βήματα έτσι ώστε να υπάρξει σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή».

Μιλώντας για τις σχέσεις με την Κίνα και τις πολιτικές εξελίξεις, ο Ευάγγελος Μαρινάκης τόνισε: «Εμπορευόμαστε με την Κίνα. Έχουμε πλοία που τα ναυπηγούμε ακόμα και στην Κίνα. Η ναυτιλία ενώνει τον κόσμο. Το εμπόριο είναι θετικό να αυξάνεται. Τα τελευταία 15 χρόνια είδαμε αλλαγή σε όλες τις αγορές. Η Κίνα δεν εισάγει μόνο, αλλά εξάγει και εξάγει ακόμα περισσότερο. Αλλάζουν τα εμπορικά μοτίβα και αυτό βοήθησε τη ναυτιλία, αλλά η εισαγωγή αυτών των προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές βοήθησε την κατανάλωση, βοήθησε τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα που πριν από 15-20 χρόνια ήταν υπερβολικά ακριβά. Εγώ το βλέπω ως κάτι εποικοδομητικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v