Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής

"Σε όλη την Ελλάδα υλοποιούνται πολύ σημαντικά έργα όπως το Πάτρα-Πύργος αλλά και σιδηροδρομικά που ξεκίνησαν", τόνισε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών.Το μετρό στην Θεσσαλονίκη παραδίδεται "στο τέλος του 2023", είπε ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.

Καραμανλής: Ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη τα έργα υποδομής

Για την συμβολή των έργων υποδομών στην ανάπτυξη της τοπικής αλλά και της εγχώριας οικονομίας αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια συζήτησης ο Κώστας Καραμανλής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο Olympia Forum III που συνδιοργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα «Πατρίς».

Ο Κώστας Καραμανλής στην εισαγωγική του τοποθέτηση ανέφερε: «Τα πολύ μεγάλα έργα Υποδομών αποτελούν ένα πολύ ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη. Ενεργούν και τονώνουν την εγχώρια αλλά και τις τοπικές οικονομίες. Ο Τομέας των κατασκευών είναι σημαντικός για την οικονομία και την ανάπτυξη της. Σε όλη την Ελλάδα βλέπουμε πολύ σημαντικά έργα να υλοποιούνται όπως το Πάτρα-Πύργος αλλά και τα σιδηροδρομικά έργα που ξεκίνησαν.

Έργα υποδομής ιδιωτικά ή δημόσια σημαίνει πολύ μεγάλη ανάπτυξη, σημαίνει θέσεις εργασίας και έχει τεράστιες συνέπειες σε πάρα πολλά επαγγέλματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Πάτρα – Πύργος έχει επηρεάσει συνολικά 600 διαφορετικά επαγγέλματα. Έχουμε λαμπρά μυαλά που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης τα οποία πλέον επιστρέφουν στη χώρα τους και βρίσκουν καλά αμειβόμενες δουλειές».

Σε ό,τι αφορά τα εν εξελίξει έργα στην Αθήνα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στους τρεις νέους σταθμούς μετρό στον Πειραιά τονίζοντας πως «συνδέσαμε χερσαίες θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές» και ακολούθως εστίασε σε έργα όπως η λεωφόρος Κύμης, η επέκταση της Ραφήνας αλλά και του Λαυρίου.
Καταλήγοντας για τα έργα στην πρωτεύουσα, ο κ Καραμαλής τόνισε πως:

«Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να τρέξουμε πολύ γρήγορα γιατί αν δεν τρέξουμε, χάνουμε ευκαιρίες και αν τα έργα δεν γίνουν άμεσα, το 2030 η Αθήνα θα είναι μία απροσπέλαστη πόλη. Πρέπει να έχουμε ένα συνδυασμό οδικών και Σιδηροδρομικών έργων. Έχουμε ένα πλέγμα συγκεκριμένων κινήσεων που στην ουσία θα οδηγήσουν και θα μας δώσουν λύσεις για να μη γίνει Αθήνα μία πολύ κορεσμένη».

Στο 7% το Πάτρα - Πύργος

Για το έργο της Πατρών – Πύργου, ο Yπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως «Αυτή τη στιγμή είμαστε σχεδόν στο 7% της ολοκλήρωσης. Το έργο τρέχει με πολύ γρήγορο ρυθμό αφού όπως και ο ΒΟΑΚ εκτός από την αναπτυξιακή προοπτική είναι και έργο. Οδικής Ασφάλειας».

Σχετικά με τις παρεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο, ο κ Καραμανλής τόνισε πώς η κυβέρνηση έκανε κάτι που έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, βρίσκοντας κονδύλια 30 εκατομμυρίων ευρώ ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σε 6 με 8 μήνες από τώρα που θα βγουν τα πρώτα αποτελέσματα, θα υπάρχει δραστική μείωση των ατυχημάτων.

Για τα υπόλοιπα έργα στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο – Αίγιο το οποίο μετά από πολλές καθυστερήσεις ξεκίνησε ενώ και το Ροδοδάφνη – Ρίο ξεμπλόκαρε.

«Μαζί με το δρόμο Πάτρα- Πύργος έχουμε τρέξει και τη συνδρομητική γραμμή Πάτρα- Πύργος για να μπει σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό και μετά θα την αναβαθμίσουμε. Στην Πελοπόννησο έχουμε βάλει πολλές προτεραιότητες και αυτές υλοποιούνται. Έργα που ήταν ξεχασμένα γίνονται, έργα για τα οποία όλοι συζητούσαμε χρόνια, βλέπουμε ότι ολοκληρώνονται», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Υποδομές και περιφερειακή ανάπτυξη

Ο ρόλος που παίζει η συνδεσιμότητα ανάμεσα σε αεροδρόμια, λιμάνια και σιδηρόδρομους στην περιφερειακή ανάπτυξη βρέθηκε στο επίκεντρο του Olympia Forum III με τον Υφυπουργός αρμόδιο για θέματα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη να αναφέρεται στους τέσσερις άξονες για τις υποδομές της επόμενης μέρας.

Μάλιστα, μιλώντας για τα έργα που εκκρεμούσαν όπως η Πατρών Πύργου, τόνισε ότι το έργο προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς. Παράλληλα, έκανε ξεχωριστή αναφορά στα έργα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που είχαν μείνει πίσω, αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων πως το μετρό στην συμπρωτεύουσα θα παραδοθεί τέλος του 2023.

Σε ό,τι αφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, υπογράμμισε ότι από φτωχός συγγενής μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο πρωταγωνιστή ενώ στον τέταρτο άξονα αναφέρθηκε στα έργα που έχει ανάγκη η Περιφέρεια.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού, Ολυμπία Αναστασοπούλου, υπογράμμισε την ανοδική πορεία του τουρισμού που έχει καταστήσει την Ελλάδα, νούμερο ένα προορισμό στον κόσμο αφού τα στοιχεία δείχνουν πως τα έσοδα και οι αφίξεις θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Ο Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιώργος Διδασκάλου τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι να βοηθήσει και να στηρίξει την εθνική προσπάθεια για ανάπτυξη μέσω των υποδομών και για αυτό έχει προγραμματίσει έργα 600 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 400 είναι χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, υπερτόνισε την ανάπτυξη των υποδομών σε όλη τη χώρα, χαρακτηρίζοντας την περιφέρειά του ένα μεγάλο εργοτάξιο ενώ πρόσθεσε πως στόχος πλέον δεν πρέπει να είναι η δημιουργία νέων λιμένων αλλά η στήριξη και η αναβάθμιση των υπαρχόντων.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, τόνισε ότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας, οι Σταθερές Συγκοινωνίες κάνουν επανεκκίνηση με τον κόσμο στο πλευρό τους αφού οι πολίτες τις εμπιστεύονται και η πληρότητα αγγίζει τα επίπεδα του 2019.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Δημήτριος Ιατρίδης επιβεβαίωσε την ανοδική πορεία του τουρισμού στη χώρα ενώ σε ό,τι αφορά στις αφίξεις, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, συνολικά στη χώρα καταγράφηκαν 3.800 αφίξεις με 3,4 εκατομμύρια έσοδα ενώ το Κατάκολο που βρέθηκε στην 6η θέση των λιμένων της χώρας κατέγραψε 138 αφίξεις και 176 χιλιάδες ευρώ έσοδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v