Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προς υπογραφή οδικά έργα άνω του 1,5 δισ. ευρώ

Τρεις διαγωνισμοί για δημόσιους οδικούς άξονες, μεταξύ των οποίων και η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, αλλά και δύο μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ στον προθάλαμο της συμβασιοποίησης.

Προς υπογραφή οδικά έργα άνω του 1,5 δισ. ευρώ

Τη συμβασιοποίηση διαγωνισμών για μεγάλα οδικά έργα που προκηρύχθηκαν την τελευταία διετία πριν το τέλος της χρονιάς ή έστω εντός του α' τριμήνου του 2023 επιδιώκει το Υπουργείο Υποδομών, έτσι ώστε να τηρηθούν και τα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσής τους.

Χθες από την Άμφισσα, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην άμεση συμβασιοποίηση του οδικού έργου Μπράλος - Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε τελικώς ο όμιλος Άβαξ τον περασμένο Ιούλιο. Το δημόσιο έργο είχε αρχικώς ανατεθεί στην κοινοπραξία «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA - ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. - ΤΕΚΑΛ Α.Ε», ωστόσο, η Επιτροπή Διαγωνισμού έκρινε ότι οι Ιταλοί της κοινοπραξίας δεν είχαν τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου. Με βάση την αρχική στοχοθεσία από το ΥΠΟΜΕ, η σύμβαση του έργου θα υπογραφόταν τον περασμένο Σεπτέμβριο, ωστόσο, η ανατροπή στην ανάδειξη αναδόχου καθυστέρησε ευλόγως τη διαδικασία.

Πέραν του παραπάνω οδικού έργου, στον προθάλαμο των υπογραφών βρίσκεται και η σύμβαση για το επίσης δημόσιο οδικό έργο Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Μυτιληναίος, μετά τη δημοπράτησή του στις αρχές του 2022.

Παράλληλα, επισπεύδονται οι διαδικασίες προετοιμασίας (απαλλοτριώσεις, ρυμοτομικά σχέδια κ.λπ.), ώστε να υπογραφεί το συντομότερο, το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Αττική μετά από μια 20ετία σχεδόν, που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για τη Λεωφ. Κύμης - Λυκόβρυση, που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο ως δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι προσωρινός ανάδοχος για το έργο έχει αναδειχθεί το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Εν αναμονή υπογραφής των συμβάσεων βρίσκονται και δύο μεγάλα οδικά έργα που δημοπρατήθηκαν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Το ένα αφορά την Περιφερειακή Οδό στη Θεσσαλονίκη, γνωστότερο ως Flyover, προϋπολογισμού 462 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Mυτιληναίος. Σύμφωνα με τον στόχο που είχε θέσει το ΥΠΟΜΕ τον περασμένο Μάιο, θα επιδιωχθεί η υπογραφή του συμβολαίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022.

Στην αναμονή συμβασιοποίησης βρίσκεται επίσης το οδικό έργο ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2019 και στα τέλη του 2021 δόθηκαν οι προσφορές, με το σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ να αναδεικνύεται προσωρινός ανάδοχος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v