Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Χαμός» με τα ανασφάλιστα οχήματα

Κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν καταβάλει ούτε ασφάλιστρα, ούτε τέλη κυκλοφορίας. Πώς και γιατί έχει φρακάρει το σύστημα ελέγχου, τι προτείνεται για τα... νομίμως ανασφάλιστα.

«Χαμός» με τα ανασφάλιστα οχήματα

Τη δυσλειτουργία του νόμου για τα ανασφάλιστα οχήματα, που ψηφίστηκε από το 2013 και ουσιαστικά δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα στην πράξη, ανέδειξε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής, στο πλαίσιο της 4ης Εθνικής Συνδιάσκεψης των εκλεγμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στα Επιμελητήρια.

Ο Γιώργος Πιτσιλής αναφέρθηκε σε εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που σήμερα φαίνεται να βρίσκονται σε κυκλοφορία και δεν έχουν καταβάλει ούτε καν τέλη κυκλοφορίας. Πρόθεση της ΑΑΔΕ, είπε, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, είναι να εξεταστούν αυτές οι περιπτώσεις, να ειδοποιηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων προκειμένου να ξεκαθαριστούν οι υποθέσεις και στη συνέχεια να απαιτηθούν -όπου προβλέπεται- τα ποσά των τελών κυκλοφορίας, αλλά και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα λόγω μη ασφάλισης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Σε κάθε περίπτωση, ο διοικητής της ΑΑΔΕ τόνισε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν είναι λειτουργικό, καθώς προβλέπει τη μετάθεση εκατοντάδων χιλιάδων περιπτώσεων στην αστυνομία, η οποία δεν μπορεί να επωμιστεί τόσο μεγάλο όγκο εργασιών.

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, αρχής γενομένης από το 2023 υπάρχει η πολιτική βούληση να ξεκαθαρίσει το θέμα.

Στο πλαίσιο της ίδιας συζήτησης, από τον κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά (Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος) τέθηκε το θέμα των εκ του νόμου ανασφάλιστων κρατικών οχημάτων και της πολύ μεγάλης ταλαιπωρίας που υφίστανται όσοι πολίτες εμπλακούν σε ατύχημα με τέτοια οχήματα. Είναι τόσο μεγάλη η ταλαιπωρία των πολιτών και τόσο υψηλό το κόστος της διαχείρισης των υποθέσεων αυτών από την πλευρά του Δημοσίου, τόνισε, ώστε είναι προτιμότερο και οικονομικότερο να ασφαλίζονται και αυτά τα οχήματα από τον κλάδο ιδιωτικής ασφάλισης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v