Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Ελλάδα στο top 5 με τους αγαπημένους προορισμούς της Ευρώπης

Γάλλοι, Γερμανοί, Βέλγοι, Αυστριακοί και Πολωνοί «ψηφίζουν» Ελλάδα. Τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα, παρά το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον.

Η Ελλάδα στο top 5 με τους αγαπημένους προορισμούς της Ευρώπης

Τη δυναμική της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού αποτυπώνουν τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (European Travel Commission - ETC), βάσει των οποίων η χώρα μας περιλαμβάνεται στη λίστα με τους κορυφαίους προορισμούς που πρόκειται να ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι το προσεχές διάστημα μέχρι τον Ιούνιο.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα, συγκεντρώνοντας το 5,8% των προτιμήσεων των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, βρίσκεται στην 5η θέση της σχετικής λίστας, πίσω από τη Γαλλία (9,9%) που κατατάσσεται στην πρώτη θέση, την Ιταλία (8,9%), την Ισπανία (8,4%) και τη Γερμανία (6,4%). Τη δεκάδα με τους προορισμούς στους οποίους θα ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι συμπληρώνουν η Κροατία (5,6%), η Αυστρία (4,8%), η Πορτογαλία (4,7%), η Τουρκία (3,4%) και το Βέλγιο (3,2%).

Πιο αναλυτικά, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση της λίστας των προορισμών στους οποίους θέλουν να ταξιδέψουν οι Γερμανοί, με ποσοστό 7%, και την Αυστρία, με μερίδιο 12%, να καταλαμβάνει την πρώτη θέση.

Το 8% των Γάλλων «ψηφίζει» Ελλάδα για τις επόμενες διακοπές του, με τη χώρα μας να βρίσκεται στην 4η θέση της σχετικής λίστας, ενώ στην 5η θέση βρίσκεται η Ελλάδα (5%) σε ό,τι αφορά τα ταξιδιωτικά πλάνα των Βέλγων. Η Γαλλία (23%), η Ιταλία (10%), η Ισπανία (9%) και η Ολλανδία (7%) ήταν οι 4 χώρες που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών από το Βέλγιο.

Με ποσοστό 7% η Ελλάδα τερματίζει στην τρίτη θέση για τους Πολωνούς, πίσω από την Ιταλία (12%) και την Κροατία (11%), ενώ την τέταρτη θέση (7%) καταλαμβάνει στα πλάνα των Αυστριακών, μετά τη Γερμανία (15%), την Ιταλία (9%) και την Κροατία (7%).

Όπως διαπιστώνεται, πάντως, στην τελευταία έκθεση «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel», η πλειονότητα των Ευρωπαίων ταξιδιωτών (77%) σκοπεύει να ταξιδέψει μέσα στο α’ εξάμηνο του 2023. Το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 16% σε σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους. Οι ταξιδιώτες, μάλιστα, προτιμούν να επισκεφθούν κάποιον προορισμό εκτός της χώρας τους, με το 63% των ερωτηθέντων να προτιμά πλέον τα διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης, ποσοστό που αντιστοιχεί σε διψήφια άνοδο 13% σε ένα μόλις χρόνο.

Σε κάθε περίπτωση, ο προϋπολογισμός των διακοπών παραμένει αμετάβλητος, παρά την οικονομική αβεβαιότητα, η οποία παραμένει μία από τις βασικές ανησυχίες των δυνάμει ταξιδιωτών. Αυξημένο κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, το 37% των Ευρωπαίων θα συνεχίσει να ξοδεύει μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι στις επόμενες διακοπές του. Την ίδια στιγμή, το 19% θα ξοδέψει περισσότερα, ξεπερνώντας το όριο των 2.000 ευρώ.

Βέβαια, το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού προβληματίζει το 23% των Ευρωπαίων, ενώ το 18% δηλώνει ότι ανησυχεί για την προσωπική οικονομική του κατάσταση. Όπως φαίνεται, πάντως, οι ταξιδιώτες ανταποκρίνονται στις οικονομικές προκλήσεις με μια πιο… προληπτική και ευέλικτη στρατηγική σε ό,τι αφορά την αγοραστική τους συμπεριφορά. Το 44% των Ευρωπαίων προγραμματίζει ένα χρόνο πριν το επόμενο ταξίδι του και έχει ήδη κλείσει πλήρως ή εν μέρει τις επόμενες διακοπές του.

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών, οι περισσότεροι σχεδιάζουν να μειώσουν τις αγορές τους στον προορισμό (18%), να κλείσουν πιο οικονομικά καταλύματα (16%) και να επιλέξουν πιο φθηνά εστιατόρια (15%). Η αγορά πακέτων all inclusive και η επίσκεψη λιγότερων αξιοθέατων με χρέωση εισόδου εξετάζονται επίσης από το 12% και το 10% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα.

Και μπορεί το ενεργειακό κόστος να εκτινάσσεται στα ύψη και οι βασικές ανάγκες, όπως τρόφιμα και ρούχα, να ανατιμώνται, ωστόσο, τα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους. Τα ταξίδια είναι, μάλιστα, η μόνη δαπάνη -πέρα από εκείνες που καλύπτουν βασικές ανάγκες- για την οποία οι Ευρωπαίοι εμφανίζονται διατεθειμένοι να διατηρήσουν (59%) ή να αυξήσουν (16%) τα έξοδά τους υπό το πρίσμα του υπάρχοντος οικονομικού περιβάλλοντος. Μάλιστα, το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές, είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, τους επόμενους μήνες.

Η έρευνα διεξήχθη σε 10 ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης υψηλού όγκου ταξιδιωτών: τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Ιταλία, το Βέλγιο, την Ελβετία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Αυστρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v