Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μ. Παπαδόπουλος: Ενισχύουμε το προσωπικό στα αεροδρόμια της χώρας

Ο υφ. Μεταφορών παρουσίασε σήμερα τα σχέδια για ενίσχυση της στελέχωσης των αεροδρομίων σε κρίσιμες ειδικότητες πεδίου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κ. Κρίτωνα Αρσένη.

Μ. Παπαδόπουλος: Ενισχύουμε το προσωπικό στα αεροδρόμια της χώρας

Τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α) για την ενίσχυση της στελέχωσης των αεροδρομίων σε κρίσιμες ειδικότητες πεδίου, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 29 Μαρτίου, στη Βουλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κ. Κρίτωνα Αρσένη.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε πως η σημερινή κυβέρνηση έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προκειμένου να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όχι μόνο στις παρούσες ανάγκες, αλλά και στις μελλοντικές, με δεδομένο και τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό πτήσεων που δέχεται η χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του 2023 εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου για την ΥΠΑ, 174 προσλήψεις θέσεων τακτικού προσωπικού, διάφορων ειδικοτήτων.

Ειδικότερα, με βάση την εισήγηση της ΥΠΑ εγκρίθηκε πρόταση για την πρόσληψη 174 υπαλλήλων ειδικοτήτων πεδίου, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης η οποία εστάλη στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), με τη σχετική κοινοποίηση στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Η πρόταση αφορά, συγκεκριμένα, στην πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Μηχανικών Ηλεκτρολογίας, Πολιτικών Μηχανικών, Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων – AFISO, Ηλεκτρονικών – (ATSER), Ηλεκτρονικών Πληροφορικής – ATSER, διοικητικών υπαλλήλων και Τεχνικών (Οδηγών και Πυροσβεστών).

Ενδεικτικά, σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προβλέπονται 92 θέσεις και άλλες 50 θέσεις εξειδικευμένων ηλεκτρονικών, στον τομέα της Διεύθυνσης και Διαχείρισης Συστημάτων Υποδομών Αεροναυτιλίας.

Μάλιστα, η εν λόγω κατανομή δεν αφορά μόνο στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, αλλά και στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, το προσωπικό του οποίου προβλέπεται να ενισχυθεί σημαντικά με ελεγκτές, ηλεκτρονικούς και μηχανικούς.»

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στην ενίσχυση της στελέχωσης, κυρίως των περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπως είπε:

«Σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως η υπηρεσία πληροφοριών πτήσεων (AFISO), έχει προβλεφθεί περαιτέρω ενίσχυση του προσωπικού και μέσα από τη διαδικασία μετατάξεων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, ώστε οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στην Υπηρεσία να πληρούν τις προϋποθέσεις προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις.

Συγκεκριμένα, επειδή η διαδικασία του ΑΣΕΠ, ως γνωστόν, είναι χρονοβόρα, έχει δρομολογηθεί η σχετική διαδικασία και επελέγησαν, έως σήμερα, κατόπιν αξιολόγησης, 6 άτομα για τη στελέχωση των υπηρεσιών στους αερολιμένες Αστυπάλαιας, Κάσου, Σύρου, Λέρου και Μήλου. Έχω υπογράψει τις σχετικές αποφάσεις.

Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2021 έγιναν άλλες τρεις μετατάξεις για τη στελέχωση στους αερολιμένες Νάξου και Κηθύρων και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΥΠΑ, ενώ από τον Μάρτιο του 2021 είχε τοποθετηθεί άλλο ένα άτομο στο αεροδρόμιο της Μήλου.

Σημειώνεται ότι, επικουρικά, η ΥΠΑ ενισχύει αδιάλειπτα τον κρίσιμο αυτό επιχειρησιακό κλάδο με υπαλλήλους που αποσπώνται η μετακινούνται από άλλους αερολιμένες για όσο χρονικά διάστημα κρίνεται απαραίτητο.

Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχουν ήδη δρομολογήσει τις διαδικασίες για την περαιτέρω στελέχωση των αεροδρομίων της χώρας σε συγκεκριμένες ειδικότητες πεδίου, όπως οι ελεγκτές και οι ηλεκτρονικοί, με τους εκπροσώπους των οποίων έχω συναντηθεί και βρισκόμαστε σε επικοινωνία.»

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η ΥΠΑ λειτουργεί με βάση τις διαδικασίες που απορρέουν από το διεθνές και ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο, ώστε σε κάθε περίπτωση να τηρείται η ασφάλεια των πτήσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v