Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Καμπάνα» €55.000 στη Cepal για συνεχείς οχλήσεις οφειλέτη

Η εταιρεία προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για την ενημέρωση οφειλέτη, χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη επιβεβαίωση της οφειλής. Γεωργιάδης: «Οι εισπρακτικές να τηρούν τη νομιμότητα».

«Καμπάνα» €55.000 στη Cepal για συνεχείς οχλήσεις οφειλέτη

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, σε εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3758/2009, επέβαλε διοικητικό πρόστιμο ύψους 55.000 ευρώ στη Cepal Hellas - Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (A.E.Δ.Α.Δ.Π.), επειδή η τελευταία προέβη σε επαναλαμβανόμενες οχλήσεις για την ενημέρωση οφειλέτη για ύπαρξη ληξιπρόθεσμης οφειλής, χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη εκ μέρους της εταιρείας επιβεβαίωση της οφειλής. 

Σε δήλωσή του ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης επισημαίνει:

«Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Εμπορίου καλεί όλες τις εισπρακτικές εταιρείες να τηρούν τη νομιμότητα και να μην ενοχλούν πέραν των ορίων του Νόμου τους δανειολήπτες. Σήμερα επιβάλαμε πρόστιμο ύψους 55.000 ευρώ σε εισπρακτική εταιρεία ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο και δεν θα διστάσουμε να συνεχίσουμε να επιβάλλουμε πρόστιμα σε όποιον ενοχλεί παρανόμως τους οφειλέτες. Πρέπει πάντοτε να υπάρχει διαφάνεια και ανθρώπινο πρόσωπο στην αναζήτηση των πληρωμών». 

Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή στη γραμμή 1520 και να υποβάλει καταγγελία για παράβαση της καταναλωτικής νομοθεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/.

Πρόστιμα και σε δυο e-shops για μη παράδοση προϊόντων

Πρόστιμα συνολικού ύψους 140.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων σε δύο εταιρείες στην Καλλιθέα Αττικής και τον Πλαταμώνα Πιερίας για παραβάσεις διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 70.000 ευρώ στην εταιρεία εμπορίας ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών με την επωνυμία “ΕΤΑΚΕ Ι.Κ.Ε”, που εδρεύει στην Καλλιθέα Αττικής, για παραβάσεις των εξής διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή:

Μη παράδοση των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας (https://www.etake.gr) και μη επιστροφή των καταβληθέντων ποσών στους καταναλωτές μετά την ακύρωση της σύμβασης.

•Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών στους καταναλωτές σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων. Ειδικότερα, η εταιρεία κάλεσε τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και στη συνέχεια αρνήθηκε να τους τα παραδώσει σε εύλογο χρόνο.

Πρόστιμο 70.000 ευρώ επιβλήθηκε και στην εταιρεία εμπορίας αθλητικών ειδών με την επωνυμία “ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε”, που εδρεύει στον Πλαταμώνα Πιερίας, για παραβάσεις των εξής διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή:

•Μη παράδοση των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας (https://www.deportes.gr) και μη επιστροφή των καταβληθέντων ποσών στους καταναλωτές μετά την ακύρωση της σύμβασης.

•Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών στους καταναλωτές σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.

Οι καταναλωτές που εντοπίζουν παρόμοια φαινόμενα παραπλανητικών πρακτικών από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, καλούνται να υποβάλουν την καταγγελία τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v