Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί €4,5 δισ. για τα νέα σιδηροδρομικά έργα

Προς αναζήτηση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς και δημόσιους πόρους το ΥΠΟΜΕ. Προτεραιότητα στα έργα στο βόρειο τμήμα της χώρας και στην επέκταση και διασύνδεση του Προαστιακού με το λιμάνι του Λαυρίου. Στα €185 εκατ. οι ζημιές από τον «Daniel».

Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί €4,5 δισ. για τα νέα σιδηροδρομικά έργα

Προτεραιότητα στην αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel και στην αναζήτηση χρηματοδότησης προκειμένου να υποστηριχθούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί για νέα σιδηροδρομικά έργα, αθροιστικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ, δίνει η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ.

Κατά την πρόσφατη δημοσιογραφική ενημέρωση έγινε γνωστό πως ήδη έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες με κονδύλια από το πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facility), ενώ για το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης, από Θεσσαλονίκη μέχρι Νέα Καρβάλη και για την αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο εξετάζεται η χρηματοδότησή τους από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία. Σημειώνεται ότι τα δύο παραπάνω έργα έχουν προϋπολογισμό 3 δισ. ευρώ και αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό μέρος της διευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για τους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χ. Σταϊκούρας.

Πέρα από το βόρειο τμήμα της χώρας, κινήσεις εξασφάλισης χρηματοδότησης γίνονται επίσης και για την επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο.

Υπενθυμίζεται πως η ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζει 6 διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων, με στόχο την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων αλλά και τη διασύνδεση του δικτύου με τα λιμάνια της χώρας. Οι διαγωνισμοί προωθούνται μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου με όλους τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας να έχουν δηλώσει παρόντες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ-ALSTOM), ωστόσο πέραν της ωρίμανσής τους απαιτείται και εξεύρεση πόρων από διάφορα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Στο πλαίσιο αυτό και μετά από ορισμένες προσαρμογές στις αρχές του 2024 θα υποβληθεί εκ νέου αίτημα χρηματοδότησης στο Connecting Europe Facilities (CEF) για το έργο υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο- Λιμένα Πάτρας, προϋπολογισμού που αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ. Χρηματοδότηση αναζητείται επίσης και για την επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας αλλά και για την σύνδεση του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο αλλά και τον Δυτικό Προαστιακό.

Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, το κόστος των ζημιών υπολογίζεται σε περίπου 185 εκατ. ευρώ ενώ η πλήρης αποκατάσταση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 18 μήνες. Στην παρούσα φάση επείγει και δρομολογείται η έναρξη των εμπορευματικών δρομολογίων προς μία κατεύθυνση, στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα, ενώ προοδευτικά θα αποκατασταθεί και η γραμμή ανόδου, επιτρέποντας μετά από 1,5 χρόνο την έναρξη και των επιβατικών δρομολογίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v