Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καστέλι: Στο 45% θα ανέβει η πρόοδος των εργασιών το 2024

Προχωρούν οι εργασίες για το κύριο έργο του νέου διεθνούς αερολιμένα της Κρήτης. Οι εκτιμήσεις για διπλασιασμό του capacity εξυπηρέτησης επιβατών, οι νέες θέσεις εργασίας και τα οφέλη.

Καστέλι: Στο 45% θα ανέβει η πρόοδος των εργασιών το 2024

Εντός χρονοδιαγράμματος με στόχο έναρξης της εμπορικής του λειτουργίας το 2027 κινείται το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Σύμφωνα με την αυτοψία της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ αλλά και την ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που εκτός από μέλος της κοινοπραξίας που ελέγχει την παραχώρηση της νέας υποδομής, αποτελεί και τον κατασκευαστή του έργου, η πρόοδος των εργασιών ξεπερνά το 30%.

Με βάση τη στοχοθέτηση της πορείας μεγάλων έργων υποδομής -όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών- στο τέλος του α’ τριμήνου της χρονιάς αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 35% του έργου ενώ έως το τέλος του γ’ τριμήνου το 45%, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε η πρόοδος των εργασιών να φθάσει στο 50% έως το τέλος της φετινής χρονιάς.

Το έργο, προϋπολογισμού 522 εκατ. ευρώ, υλοποιείται με σύμβαση Παραχώρησης για 35 έτη και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ενώ θα συνδεθεί με όλους τους βασικούς οδικούς άξονες του νησιού (και τον υπό κατασκευή BOAK). Η σύμβαση περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αερολιμένα και στην κοινοπραξία το δημόσιο ελέγχει το 45,90%, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το32,46% και ο ινδικός όμιλος GMR Airports Ltd το 21,64%.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι εκτιμάται ότι θα είναι το δεύτερο πολυσύχναστο της χώρας μετά το Ελ. Βενιζέλος και θα έχει capacity εξυπηρέτησης 10 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως σε πρώτη φάση ενώ σε βάθος χρόνου θα εξυπηρετεί 18 εκατομμύρια επιβατών. Σημειώνεται ότι το Ν. Καζαντζάκης το 2023 εξυπηρέτησε 9 εκατομμύρια ταξιδιωτών.

Θα διαθέτει επίσης πέρα από τις αυτονόητες υποδομές, ίδια παραγωγή και διαχείριση ενέργειας, ενώ ανταποκρινόμενο στην ανάγκη μέριμνας για την κλιματική αλλαγή, θα δίνεται έμφαση στη μείωση αποτυπώματος CO2. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η εφαρμογή υψηλότατων κριτηρίων στην παροχή Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές διεθνώς αναγνωρισμένων οργανισμών του κλάδου (ACI ASQ, IATA Optimum Level). Ο Διεθνής Αερολιμένας θα περιλαμβάνει εμπορική ζώνη προσβάσιμη από τον αστικό ιστό και κατάλληλα ενταγμένη στην ευρύτερη οικιστική και χωροταξική ανάπτυξη της περιοχής, έκτασης 800 στρεμμάτων.

Ήδη στο εργοτάξιο απασχολούνται 900 εργαζόμενοι, στη φάση λειτουργίας το έργο θα δημιουργήσει 2.000 άμεσες θέσεις απασχόλησης, ενώ πολλαπλάσιες θα είναι οι έμμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από τη δραστηριότητά του.

Ο Νέος Αερολιμένας θα απέχει οδικώς, μέσω του Βόρειου Οδικού Άξονα, μόλις 25 λεπτά από το Ηράκλειο Θα διασυνδέει με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ) με τον Νότιο (ΝΟΑΚ) μέσω νέου σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου δύο λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας και μίας λωρίδας έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v