Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό από την ITB στο Βερολίνο

Σημαντική αύξηση των προκρατήσεων, με την Μεσόγειο και την Ελλάδα να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των ευρωπαίων τουριστών. Πώς κινούνται οι μεγάλοι τουρ οπεραϊτορς.

Τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό από την ITB στο Βερολίνο

Εξαιρετικές διαφαίνονται οι προοπτικές για την θερινή σεζόν του 2024, καθώς σχεδόν όλοι οι tour operators -με ελάχιστες εξαιρέσεις- και ειδικά οι μεγάλοι, βλέπουν σημαντική αύξηση των προκρατήσεων, με την Μεσόγειο και την Ελλάδα να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τουριστών.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στο πλαίσιο της εφετινής ITB, συνομίλησε με τους κορυφαίους tour operators και συγκεκριμένα με τον Sebastian Ebel της TUI, τον Steve Heapy της Jet2, τον Ingo Burmester του Der Touristik, αλλά και παράγοντες του MTS, της easyJet, του Anex, του Coral, του Schauinsland, κ.ο.κ.. Επιπροσθέτως, υπήρξαν συζητήσεις και για την σεζόν του 2025, η οποία είναι προ των πυλών, για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ ξενοδόχων και tour operators.

Πιο αναλυτικά, η TUI, ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός κολοσσός, φαίνεται να καταγράφει αύξηση 15-20% στις προκρατήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αναμένοντας μια εξαιρετική χρονιά σε όλες τις αγορές.

Στον όμιλο της TUI υπάρχει διάχυτη ικανοποίηση για τις εξελίξεις στις αγορές, ενώ η προσθήκη -ως Νο2 ουσιαστικά- του David Schelp, o οποίος επέστρεψε μετά από ένα “διάλειμμα” στην TUI για την οποία έχει εργαστεί 20 χρόνια, εκτιμάται ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα.

Ο Steve Heapy, που βρέθηκε στο Βερολίνο, αναμένει μια πολλή θετική σεζόν για την Jet2, και είπε χαρακτηριστικά στο Χ&Τ ότι “να μας παρακολουθείτε, θα σας εκπλήξουμε με τα νέα και τις επιδόσεις μας”.

Πηγές της Jet2 κάνουν λόγο για αύξηση στις προκρατήσεις μεγαλύτερη του 15%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί -εξέλιξη που δείχνει την δυναμική της αγοράς και της Jet2- ότι για πρώτη φορά στα χρονικά, η εταιρία ξεκινάει πτήσεις στην Κέρκυρα στις 29 Μαρτίου και μάλιστα με 5 συχνότητες την εβδομάδα, όταν όλα τα τελευταία χρόνια ξεκινούσε την πρώτη εβδομάδα του Μαϊου.

Ο όμιλος MTS αναμένεται να μεταφέρει στην Ελλάδα περίπου 900.000 τουρίστες, έναντι 750.000 το 2023, επιτυγχάνοντας αύξηση 20%. Οι μεγάλες του αγορές, όπως εξηγεί ο Έλληνας Chairman του ομίλου Θεόδωρος Μυλωνάκης, είναι η Γερμανία και η Αγγλία, προς 18 ελληνικούς προορισμούς (μεγαλύτεροι κατά σειρά Κρήτη, Ρόδος, Κως, Χαλκιδική, Κέρκυρα) και 2.500 ξενοδοχεία. Μάλιστα το MTS αναμένει για το 2025 νέα αύξηση τουλάχιστον 10%.

Το Der Touristik, -DERTOUR GROUP πλέον- που είχε εξαιρετικά σημαντική παρουσία στο Βερολίνο, στο οποίο βρέθηκε και ο επικεφαλής του ομίλου REWE -της μητρικής εταιρίας του Der- εμφανίζει αύξηση 10%, με τον Ingo Burmester, επικεφαλής της DER Touristik Κεντρικής Ευρώπης, να εκτιμά ότι στα τέλη του έτους, η τελική επίδοση θα είναι πολύ υψηλότερη. Σε επίπεδο προκρατήσεων ο όμιλος καταγράφει αύξηση για την καλοκαιρινή περίοδο του 2024, 47%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αύξηση των πελατών κατά 33%.

Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφεται υψηλή ζήτηση για Ελλάδα, Τουρκία και Ισπανία. Οι καλοκαιρινοί προορισμοί με τις περισσότερες κρατήσεις για τον δεύτερο μεγαλύτερο ταξιδιωτικό όμιλο της Ευρώπης δεν αποτελούν έκπληξη, με την Τουρκία, την Ισπανία και την Ελλάδα να βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις στην κατάταξη των προορισμών, και την Τουρκία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της DER Touristik, μια άλλη τάση στις καλοκαιρινές διακοπές είναι ότι γίνονται αποκτούν όλο και πιο προσωποποιημένο “χαρακτήρα”. “Για παράδειγμα, παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για ταξίδια με επιστροφή, δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους και glamping, καθώς και για ταξίδια στις σκανδιναβικές χώρες”, ανέφερε ο κ. Burmester.

Όσον αφορά στις τιμές, ο Burmester που έκανε ειδική παρουσίαση στο Βερολίνο, στην οποία συμμετείχε το Χ&Τ, έκανε λόγο για “χαμηλές αυξήσεις τιμών σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό”. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνολική αύξηση των τιμών θα οδηγήσει πολλούς πελάτες να αναζητήσουν συνειδητά διακοπές που προσφέρουν ιδιαίτερα καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Αυτό φαίνεται, για παράδειγμα, στη “θετική τάση κρατήσεων” σε χώρες όπως η Τουρκία και η Τυνησία. Επομένως, οι φθηνές διακοπές σε καλοκαιρινούς προορισμούς στο εξωτερικό θα είναι διαθέσιμες και το καλοκαίρι του 2024. Ιδιαίτερη αναφορά δε έκανε στην Ελλάδα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Χ&Τ, τονίζοντας ότι η χώρα είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων του ομίλου.

Σημαντική άνοδο 29% εμφανίζει το Coral, το οποίο ειδικά για την Ελλάδα αναμένει αύξηση 16%. Ο σημαντικός tour operator εκτιμά ότι θα μεταφέρει στην Ελλάδα 190.000 τουρίστες, έναντι 163.000 πέρυσι.

Σημαντική αύξηση περίπου 20% εμφανίζει και η easyJet Holidays, στην οποία φαίνεται ότι σύντομα θα υπάρξει αλλαγή ηγεσίας, με τον Garry Wilson να παίρνει προαγωγή στην μητρική εταιρία και τον Paul Bixby να αναβαθμίζεται.

Ακόμη, σημαντική αύξηση 15% περίπου εμφανίζουν ο ALLTOURS και ο Schauinsland Reisen. Σταθεροποίηση φαίνεται πως καταγράφει ο όμιλος ANEX – ODEON, ενώ πτωτικά φαίνεται να κινείται ο FTI, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v