Τουρισμός: Με πόσα χρήματα έρχονται οι Αμερικανοί, ποιοι «ανοίγουν» τη σεζόν

Πόσα θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο οι ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού στα ταξίδια τους στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Ipsos για τη Visa. Οι δύο αγορές που επιμηκύνουν τη σεζόν.

Τουρισμός: Με πόσα χρήματα έρχονται οι Αμερικανοί, ποιοι «ανοίγουν» τη σεζόν

Σε χρυσοτόκο, για τον ελληνικό τουρισμό, αγορά θα αναδειχθεί, όπως όλα δείχνουν, και φέτος η αμερικανική, με τους ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού να προτίθενται να δαπανήσουν μακράν τα περισσότερα χρήματα στις καλοκαιρινές τους διακοπές σε σχέση με άλλες βασικές, για την Ελλάδα, αγορές.

Πιο αναλυτικά, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ αναμένεται να διαθέσουν κατά μέσο όρο 3.040 ευρώ ανά άτομο για τα ταξίδια τους στην Ελλάδα φέτος, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 13% του ετήσιου εισοδήματός τους, σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η Ipsos για λογαριασμό της Visa.

Οι μισοί περίπου ερωτηθέντες απάντησαν πως φέτος το budget των διακοπών τους θα είναι αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, τόσο λόγω των υψηλότερων τιμών όσο και λόγω της μεγαλύτερης διάρκειας των διακοπών τους, με τους υπόλοιπους να δηλώνουν ότι θα δαπανήσουν σχεδόν τα ίδια με πέρυσι. Με δεδομένο ότι δεν υπήρξε αντίστοιχη έρευνα για το 2024, τεκμαίρεται πως πιθανότατα η μέση δαπάνη των ταξιδιωτών από την άλλη άκρη του Ατλαντικού θα είναι ενισχυμένη σε σύγκριση με πέρυσι.

Στην έρευνα καταγράφεται ένα ακόμα στοιχείο: το 21% των Αμερικανών που συμμετείχε υποστηρίζει ότι προγραμματίζει να ξοδέψει περίπου 18.000 ευρώ για το επικείμενο ταξίδι στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι. Σε ερώτηση, πάντως, για το εάν το ποσό αυτό αφορά ένα άτομο, ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια δεν υπήρξε διευκρίνιση από τους επιτελείς της Visa. Σε κάθε περίπτωση, οι ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού είναι εκείνοι που επιλέγουν 5άστερα ξενοδοχεία και εκπροσωπούν τον… τουρισμό πολυτελείας.

Με βάση τα σχετικά ευρήματα, για τους Αμερικανούς, οι οποίοι προτιμούν να επισκέπτονται την Ελλάδα τον Ιούλιο, στην αιχμή της τουριστικής σεζόν, η Αττική είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός (41%), με το Νότιο Αιγαίο να ακολουθεί στις προτιμήσεις τους (31%) και την Κρήτη να έπεται (27%).

Ποιοι επιμηκύνουν τη σεζόν

Και μπορεί οι Αμερικανοί να ξοδεύουν περισσότερα σε κάθε ταξίδι τους στην Ελλάδα, ωστόσο, Βρετανοί και Γάλλοι είναι εκείνοι που… επιμηκύνουν τη σεζόν, καθώς προτιμούν να επισκέπτονται τη χώρα μας εκτός της περιόδου αιχμής.

Πιο συγκεκριμένα, οι Βρετανοί τουρίστες, που προγραμματίζουν να ξοδέψουν 1.900 ευρώ ανά άτομο και ένας στους τέσσερις δηλώνει πρόθεση να αυξήσει το ποσό αυτό συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επιλέγουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα τον Μάιο σε ποσοστό 17% και τον Ιούνιο σε ποσοστό 27%. Σε ό,τι αφορά τους προορισμούς που επιλέγουν, το 32% προτιμά τα νησιά του Ιονίου και ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο και η Αττική, συγκεντρώνοντας το 27% των Βρετανών έκαστος.

Αντίστοιχα, οι Γάλλοι τουρίστες, που σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 2.550 ευρώ ανά άτομο, ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο 11% του ετήσιου εισοδήματός τους, προτιμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, μετά το «καυτό» δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου. Οι Γάλλοι ταξιδιώτες επισκέπτονται την Αττική (39%), την Κρήτη (35%) και το Νότιο Αιγαίο (30%).

Σε γενικές γραμμές, Βρετανοί (61%) και Γάλλοι (68%), πάντως, όπως δηλώνουν, θα δαπανήσουν όσα και πέρυσι και μόνο ένα μικρό ποσοστό, 24% των Βρετανών και 15% των Γάλλων, προτίθενται να ξοδέψουν περισσότερα απ’ όσα πέρυσι.

Η μεγάλη εικόνα

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, πάντως, το μοντέλο «ήλιος-θάλασσα» παραμένει δημοφιλές, ιδιαίτερα για τους Βρετανούς και τους Γάλλους. Ως προς τη διάρκεια του ταξιδιού, ένα 48% σχεδιάζει αποδράσεις 4-7 ημερών και ένα 48% εξορμήσεις άνω των 8 ημερών. Μάλιστα, το 50% όσων αναμένεται να επισκεφθούν την Ελλάδα, θα ταξιδέψει και στην Ιταλία, ενώ το 40% θα ταξιδέψει στην Ισπανία.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 77% των ερωτηθέντων πέρυσι ταξίδεψε στο εξωτερικό και το 23% δεν επισκέφθηκε κάποιον διεθνή προορισμό πέρυσι, ωστόσο, αναμένεται να ταξιδέψει στο εξωτερικό φέτος. Η οικονομική κατάσταση (48%) και οι αυξημένες τιμές (38%) αποτέλεσαν τις βασικές παραμέτρους που αποθάρρυναν τους τουρίστες να ταξιδέψουν πέρυσι στο εξωτερικό. Μάλιστα, το 37% των Βρετανών απάντησε πως δεν είχε χρόνο να ταξιδέψει εκτός Ηνωμένου Βασιλείου.

Σε ό,τι αφορά τη χρονική στιγμή που οι ταξιδιώτες «έκλεισαν» το ταξίδι τους, 9 στους 10 απάντησαν ότι σχεδιάζουν το ταξίδι τους ένα μήνα πριν.

«Η ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής της Visa στην Ελλάδα. Ο στόχος μας είναι να αναβαθμίσουμε τον τουρισμό που έρχεται στη χώρα, να εξασφαλίσουμε ένα αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας για τους επισκέπτες μας και να έχουν τη σιγουριά ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες που χρησιμοποιούν στις χώρες τους με την ίδια ευκολία και ασφάλεια και στην ελληνική αγορά και επίσης να βελτιώσουμε και να αυξήσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη του τουρισμού για την ελληνική οικονομία», υποστήριξε κατά την παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι με βάση την έρευνα, το 2024 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 17% περισσότεροι ταξιδιώτες, με την καταναλωτική δαπάνη τους να αυξάνεται κατά 14% σε ετήσια βάση. Το 25% της συνολικής δαπάνης κατευθύνθηκε στην εστίαση και τη νυχτερινή ζωή και το 8% σε σούπερ μάρκετ και παντοπωλεία, ενώ συνολικά καταγράφηκε μείωση σε ποσοστό 6% της μέσης αξίας συναλλαγής. Τέλος, παρατηρήθηκε αύξηση 114% στον αριθμό των επισκεπτών από την Τουρκία.

Στην έρευνα της Ipsos συμμετείχαν 1.500 ταξιδιώτες, 500 από κάθε αγορά υπό εξέταση, δηλαδή τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο