Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς βαθμολογούν οι τουρίστες την Ελλάδα, ο ρόλος Τεμπών και... σεισμών

Ποια είναι η φήμη της χώρας μας στα κοινωνικά δίκτυα. Τα θέματα που απασχολούν τους επισκέπτες. Οι Περιφέρειες που προπορεύονται και εκείνες που δεν… πιάνουν τον μέσο όρο.

Πώς βαθμολογούν οι τουρίστες την Ελλάδα, ο ρόλος Τεμπών και... σεισμών

Υψηλή βαθμολογία απέσπασε η Ελλάδα από τους τουρίστες οι οποίοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν τη χώρα μας και την εμπειρία που είχαν κατά τη διακοπές τους.

Το επίπεδο ικανοποίησης για την Ελλάδα παρέμεινε πολύ υψηλό, συγκεντρώνοντας 9,2/10 βαθμούς, και ήταν υψηλότερο από τη μέση βαθμολογία της Ευρώπης που διαμορφώθηκε συνολικά στο 8,9/10.

Κι ενώ ο πολιτισμός παρέμεινε το κυρίαρχο θέμα όσον αφορά τον όγκο των συζητήσεων στο διαδίκτυο, δημιουργώντας θετική αντίληψη για τον προορισμό, οι σεισμοί στη Σαντορίνη και οι διαδηλώσεις που συνδέονται με την επέτειο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη φαίνεται πως επηρέασαν αρνητικά τη διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για τη φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και στις ιστοσελίδες ταξιδιών κατά τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή από τον Οκτώβριο του 2024 μέχρι και τον Μάρτιο του 2025.

Για τη συλλογή αυτών των στοιχείων (σ.σ.: για την Ελλάδα και για ανταγωνιστικούς προορισμούς) το ΙΝΣΕΤΕ συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research και έπειτα παρουσιάζονται στοιχεία από αξιολογήσεις που έχουν κάνει επισκέπτες στην Ελλάδα, τα οποία έχουν προκύψει από πηγές κοινωνικών δικτύων (social media) και ταξιδιωτικούς ιστοτόπους (ΟΤΑs).

Τι επηρέασε τη βαθμολογία

Με βάση τον δείκτη NSI (Net Sentiment Index), η Ελλάδα (59) κατατάσσεται στην τέταρτη θέση μετά την Κροατία (72), την Πορτογαλία (61), την Ιταλία (61). Στην τελευταία θέση κατατάσσεται η Ισπανία (47).

Για το υπό εξέταση διάστημα Οκτωβρίου 2024 - Μαρτίου 2025, ο δείκτης NSI Ελλάδας παρουσίασε σταθερή βελτίωση, ανερχόμενος από το 44 τον Οκτώβριο στο 71 τον Δεκέμβριο, πριν μειωθεί σταδιακά σε 56 τον Φεβρουάριο και ανακάμψει σε 67 τον Μάρτιο.

Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά την Αθήνα (56), ο δείκτης NSI παρουσίασε μεγαλύτερες διακυμάνσεις. Πιο αναλυτικά, μειώθηκε από το 44 τον Οκτώβριο σε 38 τον Νοέμβριο, ανέκαμψε σε 76 τον Δεκέμβριο, στη συνέχεια μειώθηκε απότομα στο 26 τον Φεβρουάριο, πριν ανακάμψει στο 73 τον Μάρτιο.

Η πτώση του Φεβρουαρίου, όπως ερμηνεύεται από το ΙΝΣΕΤΕ, συνδέεται με μια σειρά γεγονότων στην Αθήνα και στην Ελλάδα εν γένει, συμπεριλαμβανομένων της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη και των διαδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την επέτειο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Αν και ο πολιτισμός κυριάρχησε στις συζητήσεις στο διαδίκτυο, κατέλαβε μόνο την τρίτη θέση (NSI 85) ως προς τη θετική αντίληψη, τη στιγμή που η γαστρονομία (NSI 89) και η φιλοξενία (NSI 89) αναδείχθηκαν ως τα θέματα τα οποία προσφέρουν τη θετικότερη αντίληψη, παρά το γεγονός ότι η φιλοξενία συγκέντρωσε σημαντικά λιγότερες αναφορές.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι διαδικτυακές συζητήσεις που επηρεάζουν αρνητικά τη φήμη της Ελλάδας εξακολουθούν να αφορούν κατά βάση περιβαλλοντικά ζητήματα και φυσικά φαινόμενα (π.χ. σεισμοί στην Σαντορίνη, πλημμύρες στην Πάρο και τη Μύκονο).

Η βαθμολογία της Ελλάδας

Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (πολιτισμός 9,4, θάλασσα 9,2 και γαστρονομία 9,1) έχουν βαθμολογία υψηλότερη του 9.

Σε γενικές γραμμές, το προσωπικό αξιολογείται με 9,5, ενώ διαπιστώνεται ικανοποίηση ως προς την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) 9,2. Κάτω από το 9, βαθμολογούνται το βιώσιμο ταξίδι (8,6) και η υγιεινή (8,2).

Οι πέντε διεθνείς αγορές με τον μεγαλύτερο όγκο αξιολογήσεων για την Ελλάδα ήταν κατά σειρά οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες με 9,5 και 9,3 αντίστοιχα, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία με 8,9, τη Γαλλία με 8,8 και την Ιταλία με 8,8.

Πώς βαθμολογήθηκαν οι Περιφέρειες

Τα επίπεδα ικανοποίησης παρέμειναν υψηλά σε ολόκληρη τη χώρα, με τη συντριπτική πλειονότητα των Περιφερειών να έχει βαθμολογία τουλάχιστον 9, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας, η οποία παρουσίασε σταθερά υψηλή απόδοση στο 9,2 καθ' όλη τη διάρκεια της χαμηλής περιόδου.

Την υψηλότερη βαθμολογία σε επίπεδο Περιφερειών συγκέντρωσε η Θεσσαλία, στο 9,5, με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να ακολουθεί με 9,4 και την Πελοπόννησο (9,3) να βρίσκεται στην τρίτη θέση.

Η Αττική, η Στερεά Ελλάδα, το Νότιο Αιγαίο, η Κεντρική Μακεδονία και τα Ιόνια Νησιά (9,2) βαθμολογούνται στο μέσο όρο της χώρας.

Λίγο χαμηλότερα, στο 9,1, βρέθηκαν οι Περιφέρειες Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, με τις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας να έπονται στο 9. Τη χαμηλότερη βαθμολογία συγκέντρωσε η Στερεά Ελλάδα (8,9).

Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το 9,5 για το σύνολο της χώρας. Ειδικότερα, το Βόρειο Αιγαίο (9,8), η Ήπειρος (9,8), η Δυτική Μακεδονία (9,7) και η Θεσσαλία (9,7) έλαβαν εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θετικών κριτικών για τους εργαζόμενους εστιάζοντας στο επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών και τη φιλοξενία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο