Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετρό: Ακύρωση & επαναδημοπράτηση της Γραμμής 3

Στη ακύρωση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά προχώρησε η Αττικό Μετρό. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εντός της εβδομάδας θα προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση του έργου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μετρό: Ακύρωση & επαναδημοπράτηση της Γραμμής 3
Στη ακύρωση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά προχώρησε η Αττικό Μετρό. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εντός της εβδομάδας θα προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση του έργου.

Η ακύρωση του διαγωνισμού έγινε, όπως ανακοίνωσε η Αττικό Μετρό αφενός γιατί οι τοπικές αρχές, ήτοι ο Μητροπολίτης Πειραιά, η Νομαρχία και η Δημοτική Αρχή διαφώνησαν με την κατασκευή του τερματικού σταθμού "Ευαγγελίστρια" μπροστά από το Γηροκομείο Πειραιά, με αποτέλεσμα να καταργηθεί ο σταθμός αυτός και η επέκταση πλέον να τερματίζει στο Δημοτικό Θέατρο.

Ο άλλος και σοβαρότερος λόγος που η Αττικό Μετρό οδηγήθηκε στην ακύρωση του έργου σχετίζεται με τον πόλεμο συμφερόντων μεταξύ των υποψήφιων για την ανάληψη του έργου.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό οι υποψήφιες Κοινοπραξίες μεγάλων ελληνικών και ξένων κατασκευαστικών εταιρειών για να εξυπηρετήσουν τα ιδιωτικά τους συμφέροντα επιδόθηκαν σε έναν ατελείωτο δικαστικό αγώνα ενστάσεων και προσφυγών στην Ελληνική Δικαιοσύνη και καταγγελιών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο τον αποκλεισμό από τον διαγωνισμό των αντιπάλων τους.

Μάλιστα, όπως σημειώνει η εταιρεία, παρά το γεγονός ότι τα Ελληνικά Δικαστήρια απέρριψαν όλες τις προσφυγές των υποψηφίων κοινοπραξιών, μία από αυτές βρήκε τελικώς ώτα ευήκοα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ε.Ε άλλαξε προηγούμενη θετική για τον διαγωνισμό θέση της - και μάλιστα χωρίς νέα στοιχεία όπως εγγράφως ομολόγησε πρόσφατα - και υιοθέτησε ερμηνείες που περιορίζουν τον αριθμό των υποψηφίων κατασκευαστών περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό και οδηγώντας σε νομικό αδιέξοδο τον Διαγωνισμό. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό είναι άγνωστο τι θα αποφάσιζαν τα Ελληνικά Δικαστήρια εάν λάμβαναν γνώση των αντικρουόμενων διαδοχικών θέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Να σημειώσουμε ότι το έργο διεκδικούσαν τα εξής έξι σχήματα εταιρειών ή εταιρείες:

- ABAΞ J&P - FCC CONSTRUCCION
- ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - SELI - ANSALDO
- ΑΚΤΩΡ - SIEMENS - VINCI
- MHXANIKH
- ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ - SC SOARES DA COSTA - ZAGOPE - CONSTRUTORA DO TAMEGA
- ΤΕΡΝΑ - GHELLA.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v