Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετατίθεται ο διαγωνισμός αεροδρομίου στο Καστέλι

Σε ακόμα μία χρονική μετάθεση οδηγείται ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα κατασκευάσει και θα διαχειριστεί για διάστημα 35 ετών το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Μετατίθεται ο διαγωνισμός αεροδρομίου στο Καστέλι
Σε ακόμα μία χρονική μετάθεση, την τρίτη κατά σειρά από τότε όπου προκηρύχθηκε, οδηγείται ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα κατασκευάσει και θα διαχειριστεί για διάστημα 35 ετών το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.

Η 21η Δεκεμβρίου 2010, που ανεπισήμως είχε ορίσει το υπουργείο Υποδομών (χωρίς δηλαδή να έχει αποστείλει επίσημο έγγραφο) ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή συμμετοχών - προσφορών από τους ενδιαφερομένους να αναλάβουν τη σύμβαση παραχώρησης των 800 εκατ. ευρώ, πιθανότατα δεν θα τηρηθεί ούτε αυτήν τη φορά, καθώς η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ δεν έχει ετοιμάσει -και άρα ούτε έχει γνωστοποιήσει- το οριστικό κείμενο της σύμβασης, βάσει του οποίου οι εγχώριοι και ξένοι κατασκευαστικοί όμιλοι θα διαμορφώσουν την οικονομικοτεχνική προσφορά τους.

Μόνο για τη μελέτη του εν λόγω κειμένου, σύμφωνα με εκτιμήσεις των κατασκευαστών, θα χρειαστεί διάστημα τουλάχιστον δύο μηνών. Οπότε, θεωρείται πολύ πιθανό η διεξαγωγή του διαγωνισμού -εφόσον δεν προκύψουν νέες καθυστερήσεις και αναβολές- να γίνει τελικά την άνοιξη του 2011.

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών εκ μέρους των υποψήφιων παραχωρησιούχων είχε οριστεί από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Σουφλιά η 9η Φεβρουαρίου 2010 (ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί τον Σεπτέμβριο του 2009, δύο ημέρες πριν από την προκήρυξη των εθνικών εκλογών).

Το νέο υπουργείο Υποδομών, έχοντας στην ηγεσία του τον κ. Δημήτρη Ρέππα, μετέθεσε χρονικά την υποβολή προσφορών για τις 19 Οκτωβρίου 2010, ενώ λίγο πριν από τη λήξη αυτής της προθεσμίας αποφασίστηκε να δοθεί παράταση περίπου δύο μηνών γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η απαραίτητη προετοιμασία εκ μέρους των υπηρεσιών του ΥΠΟΜΕΔΙ.

Πάντως, δεν αποκλείεται ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι να συνδεθεί σε έναν βαθμό με τη διαδικασία που προωθεί το υπουργείο Υποδομών για την παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές μιας σειράς περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Μεγάλο ενδιαφέρον

Τόσο στο αεροδρόμιο στο Καστέλι όσο και στα υπόλοιπα περιφερειακά κατά πάσα πιθανότατα θα εφαρμοστεί μοντέλο παραχώρησης ανάλογο με εκείνο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος", όπου το 55% ελέγχει το ελληνικό δημόσιο και το 45% ιδιώτες επενδυτές που ασκούν παράλληλα και το management.

Το ενδιαφέρον ιδιωτών να συμμετάσχουν στις νέες αυτές παραχωρήσεις εκτιμάται πως θα είναι μεγάλο, αφού πρόκειται για υποδομές που μπορούν να εξασφαλίσουν σημαντικά περιθώρια κέρδους σε εκείνους που θα τις διαχειριστούν.

Ήδη, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι φέρονται να εκφράζουν ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι ελληνικοί και πολλοί δυτικοευρωπαϊκοί κατασκευαστικοί όμιλοι.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για τη συγκρότηση σχημάτων από την Ελλάκτωρ μαζί με τη Vinci και την εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Γαλλία, από την J&P Άβαξ μαζί με τον επίσης γαλλικό οίκο Bouygues και τη διαχειρίστρια εταιρία του αεροδρομίου του Παρισιού Aeroports de Paris Management, από τη ΓΕΚΤέρνα μαζί με ξένο οίκο, από τους ιδιώτες εταίρους του 'Ελευθέριος Βενιζέλος" Hochtief και όμιλο Κοπελούζου, αλλά και από την ολλανδική (ελληνικών ωστόσο συμφερόντων) Archirodon Group μαζί με την αυστριακή Strabag και την εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης στην Ελβετία.

Ενδεχομένως μέχρι τη διεξαγωγή του διαγωνισμού να έχουν προστεθεί και άλλα σχήματα -ελληνικά και ξένα- στη λίστα των υποψήφιων αναδόχων για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v