Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιτέλους αρχίζει η απόσυρση!

Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται η υπογραφή της απόφασης και στα τέλη Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει η απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων. Πόσο μειώνονται τα τέλη ταξινόμησης για τα καινούργια αυτοκίνητα.

Επιτέλους αρχίζει η απόσυρση!
Στο τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων, καθώς μέσα στην εβδομάδα οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Μεταφορών πρόκειται να υπογράψουν την κοινή απόφαση, με την οποία θα καθορίζεται λεπτομερώς η διαδικασία εφαρμογής του μέτρου, το οποίο προβλέπει φορολογικά κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιότητας άνω των 12 ετών.

Αυτό επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Δημήτρης Κουσελάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΝΕΤ 105,8. Υπογράμμισε ότι, όπως προβλέπει ο νόμος, ύστερα από δέκα μέρες από τη δημοσίευση της απόφασης θα αρχίσει να ισχύει το μέτρο της απόσυρσης.

Τα 4 βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος είναι τα εξής:

Να απευθυνθεί στις πιστοποιημένες εταιρίες αποσύρσεων, στο υπουργείο Συγκοινωνιών, στις ΔΟΥ και μετά στο τελωνείο, για να πάρει το πιστοποιητικό με βάση το οποίο θα μειώνεται κατά πολύ το τέλος της ταξινόμησης ή θα αφαιρείται τελείως, ανάλογα με αυτά που προβλέπει ο νόμος.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, καθιερώθηκε διαδικασία απόσυρσης με φορολογικά κίνητρα για την αντικατάσταση όλων των κυκλοφορούντων Ι.Χ. αυτοκινήτων παλαιότητας άνω των 12 ετών.

Με τη διαδικασία αυτή προβλέπεται η μείωση των τελών ταξινόμησης στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα τελωνιστούν στην Ελλάδα, με προορισμό να αγοραστούν για να αντικαταστήσουν αποσυρόμενα από την κυκλοφορία για καταστροφή επιβατικά ρυπογόνα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία οι άδειες κυκλοφορίας έχουν εκδοθεί μέχρι τις 31/12/1998.

Το μέτρο αυτό της ανανέωσης του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων εφαρμόζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα κυλινδρισμού μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά.

Οι σχετικές ρυθμίσεις προβλέπουν ειδικότερα τα εξής:

*Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. "Φάση Β" ή μεταγενέστερης και παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, τα οποία αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης ως εξής:

- Αυτοκίνητα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.

*Σε περίπτωση όπου η φορολογητέα αξία είναι μεγαλύτερη των προαναφερομένων ποσών, θα εισπράττεται για το επιπλέον ποσό ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.

*Οι παραπάνω ρυθμίσεις εφαρμόζονται μόνο εφόσον αποσύρονται για καταστροφή αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι τις 31/12/1998 και έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλόμενα τέλη προηγούμενων ετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v