Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Έρχεται επέκταση της σύμβασης για την Αττική Οδό

Περιορισμένες επεκτάσεις της Αττικής Οδού "εντός του πλαισίου της υφιστάμενης σύμβασης" φαίνεται πως εξετάζει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από δηλώσεις εκπροσώπων του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ από το Λονδίνο.

Έρχεται επέκταση της σύμβασης για την Αττική Οδό
Περιορισμένες επεκτάσεις της Αττικής Οδού "εντός του πλαισίου της υφιστάμενης σύμβασης" φαίνεται πως εξετάζει η κυβέρνηση. Από δηλώσεις εκπροσώπων του ομίλου Ελλάκτωρ στο πρόσφατο roadshow στο Λονδίνο προκύπτει πως η κυβέρνηση εξετάζει την παλαιά πρόταση της κοινοπραξίας Αττική Οδός για την κατασκευή ορισμένων επεκτάσεων του οδικού άξονα με παράλληλη χρονική επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.

Στο παζάρι του υπουργείου Υποδομών με την Αττική Οδό περιλαμβάνεται και το γεγονός πως ο οδικός άξονας ίσως πρέπει να επιστραφεί νωρίτερα στο Δημόσιο, αφού η κυκλοφορία και τα έσοδα είναι πολύ υψηλότερα από αυτά που προέβλεπε η αρχική σύμβαση παραχώρησης.

Ούτως ή άλλως, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού δεν θυμίζουν σε τίποτα το φαραωνικό έργο που είχε προκηρυχθεί το 2000 από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (μαζί με τους άλλους πέντε συγχρηματοδοτούμενους οδικούς άξονες), χωρίς στοιχειώδεις μελέτες. Ούτε και το αντίστοιχα μεγάλο έργο που επαναπροκήρυξε όπως-όπως το 2009 το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, επί Γ. Σουφλιά. Και ο διαγωνισμός του κ. Σουφλιά ακυρώθηκε, ενώ οι εξαγγελίες για προκήρυξη νέου, από την παρούσα κυβέρνηση, έμειναν στα χαρτιά.

Το έργο των επεκτάσεων, όπως προκύπτει από το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών, δεν περιλαμβάνει τη μεγάλη σήραγγα στον Υμηττό (στο ύψος της πλατείας Κύπρου στην Ηλιούπολη), ούτε και τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα ξεκινούσε από την Αγία Μαρίνα και θα διέσχιζε τα Μεσόγεια μέχρι να ενωθεί με την Αττική Οδό, ούτε την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Στο ρυθμιστικό προτείνονται η επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναβάθμιση της λεωφόρου Βάρης - Κορωπίου για καλύτερη σύνδεση των νοτίων προαστίων με το αεροδρόμιο.

Κάποιοι στο υπουργείο Υποδομών είχαν εκφράσει αντιρρήσεις και... έσπρωχναν για σήραγγα στον Υμηττό, αυτήν τη φορά στην Αργυρούπολη, αλλά τα χρήματα δεν περισσεύουν.

Η εταιρία Αττική Οδός είχε προτείνει εδώ και πολλά χρόνια να κατασκευάσει με δικά της έξοδα κάποιες από τις επεκτάσεις του οδικού άξονα, με παράλληλη χρονική επέκταση της σημερινής σύμβασης. Η πρόταση δεν είχε γίνει δεκτή από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή.

Επειδή το έργο των επεκτάσεων είναι πλέον το 30% αυτού που αρχικά σχεδιάστηκε, ενδεχομένως δεν είναι βιώσιμο ως αυτόνομη σύμβαση παραχώρησης. Συνεπώς, οι διαπραγματεύσεις με τους εργολήπτες της Αττικής Οδού μπορεί να είναι και μονόδρομος.

Το 2010, η Αττική Οδός είχε έσοδα 227 εκατ. ευρώ και κέρδη 45 εκατ., ενώ από τον επόμενο χρόνο η κοινοπραξία διαχείρισης θα λαμβάνει μέρισμα. Ο όμιλος Ελλάκτωρ ελέγχει το 59,2% της εταιρίας Αττική Οδός και το 47,2% της εταιρίας Αττικές Διαδρομές, η οποία διαχειρίζεται τον οδικό άξονα, με δεύτερο μέτοχο τον όμιλο J&P Άβαξ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v