Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από τη ROSCO θα ξεκινήσουν οι αποκρατικοποιήσεις

Το «πράσινο» φως από την Κομισιόν αναμένει η κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση κατ’ αρχήν της ROSCO και στη συνέχεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Από τη ROSCO θα ξεκινήσουν οι αποκρατικοποιήσεις
Το «πράσινο» φως από την Κομισιόν αναμένει η κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση κατ’ αρχήν της ROSCO και στη συνέχεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστής Χατζηδάκης σε τηλεοπτική του συνέντευξη τόνισε ότι συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ που, σύμφωνα με την ΕΕ, θα πρέπει να επιστραφούν στο κράτος.

Εφόσον βρεθεί κοινός τόπος στο θέμα αυτό στη συνέχεια θα αναλάβει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων για να προχωρήσει τη διαδικασία της αποκρατικοποίησης.

Πρώτος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, είναι να προχωρήσει η πώληση της μονάδας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού και Σιδηροδρομικού Εξοπλισμού (ROSCO), η οποία πρόκειται να μετατραπεί σε εταιρεία ειδικού σκοπού, και στη συνέχεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποστείλει στην ελληνική κυβέρνηση το Δεκέμβριο του 2011 «πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων», ζητώντας διευκρινίσεις για το σχέδιο εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων που περιλαμβάνει κρατικές ενισχύσεις, ενώ έχει ήδη ενεργοποιήσει τη διαδικασία έρευνας.

Η Ελλάδα έχει ζητήσει από την Κομισιόν -μεταξύ άλλων- τη διαγραφή χρεών ύψους 714 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ, τα οποία συσσωρεύτηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τέλη χρήσης υποδομής και προμήθειας, καθώς και την συντήρηση τροχαίου υλικού μεταξύ 2007-2010 και, κυρίως, τη μεταβίβαση πέντε σημαντικών ακινήτων, συνολικής αξίας 110 εκατ. ευρώ.

Ξέφραγο αμπέλι το δίκτυο

Εν τω μεταξύ την αδυναμία του ΟΣΕ να ελέγξει το δίκτυό του, το οποίο γίνεται συνεχώς στόχος κλεφτών, επιβεβαιώνει το νέο κρούσμα κλοπής καλωδίων που σημειώθηκε χθες και είχε ως αποτέλεσμα να τεθεί εκτός λειτουργίας τμήμα της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα.

Την ίδια ώρα οι κυνηγοί χαλκού χτύπησαν μια ακόμη φορά χθες το πρωί στο τμήμα της γραμμής που συνδέει την Οινόη με την Χαλκίδα, με αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναγκαστεί να διακόψει τα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής έως την αποκατάσταση του προβλήματος.

Οι κλοπές καλωδίων χαλκού, που συμβαίνουν συχνά – πυκνά, υπολογίζεται ότι προκαλούν ζημιά ύψους 10 εκατ. κάθε χρόνο στην εταιρεία, ενώ πολύ σημαντικό είναι το κόστος για τον ΟΣΕ.

Η εκτόξευση της αξίας του χαλκού τα τελευταία χρόνια έχει ως αποτέλεσμα το δίκτυο του ΟΣΕ, το οποίο είναι σχεδόν εντελώς αφύλακτο να γίνεται συχνά πυκνά στόχος επιτήδειων που αναζητούν το πολύτιμο μέταλλο σε κάθε πιθανή πηγή.

Ωστόσο από το εσωτερικό του ΟΣΕ εκφράζεται δυσφορία και γίνεται λόγος για απροθυμία των αρχών να ελέγξουν αποτελεσματικά τις εταιρείες που εμπορεύονται χαλκό, κίνηση που θα έδινε λύση στο πρόβλημα.

Βεβαίως πρόβλημα αστυνόμευσης δεν υπάρχει μόνο στο δίκτυο του ΟΣΕ, αλλά και στο τροχαίο υλικό που έχει παραμείνει ανενεργό. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο σταθμός της Κορίνθου, όπου τα περίπου 25 παλιά βαγόνια και δεξαμενές μετατράπηκαν σε κατοικίες για 250 λαθρομετανάστες.

Πάντως έως αύριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η επιχείρηση απομάκρυνσης των παράνομων μεταναστών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο